Klakken tijdens drinken

Ik ben bezig over te stappen van BV naar FV.

Noortje drink nu uit een difrax-s-fles met een kersspeen.

De s-speen gaat erg langzaam. De m-speen leek me vanmiddag erg snel te gaan, dus heb ik vanavond stand 1 van de 1-2-3 speen geprobeerd. Kwa drinktempo lijkt dat wel heel goed te gaan, maar ze maakt zo vreselijk veel klakgeluiden tijdens het drinken.

Iemand enig idee wat dat kan zijn? Is het gewoon een kwestie van wennen of komt de melk te snel/langzaam?

Nou, vanmiddag kwam ik er dus achter dat ze de speen helemaal vacuum zuigt tijdens het drinken. Ze is dus al doodmoe voordat ze ook maar iets binnen krijgt.

Ik heb nu een tommee tippee fles gehaald om te kijken of dat beter gaat :pray: .

Klakken tijdens het drinken doen kinderen (zowel bv als fv) ook als ze spruw hebben. Weet je zeker dat ze geen spruw heeft want dan kan dus ook een oorzaak zijn,.

Bedankt voor de tip Sis. Ik heb vandaag nog eens gekeken, maar er is echt niets in haar mondje te zien, dus ik denk het haast niet.

Om er voor te zorgen dat ze een speen niet vacuüm trekken kan je proberen om de dop iets minder vast te draaien.

Mijn dochtertje klakt ook tijdens het drinken. Dit doet ze al vanaf de geboorte. Ze is nu 8 weken.

Wij gebruiken ook een difrax fles. Avent kon ze niet uit drinken.

Ze kon niet uit de borst drinken, pakte alleen de tepel en geen tepelhof helaas.

Alles geprobeerd maar toen de fles maar gegeven.

Ze krijgt nu een M speen maar omdat ze johannesbroodpitmeel door haar voeding krijgt, is de voeding dikker, drinkt ze wat rustiger en klakt ze niet meer zo veel.

Ik heb dus ook sinds vorige week johannesbroodpitmeel in de fles, en ze drink er idd ook een stuk rustiger door. Het klakken is ineens helemaal over :thumbup: .