klachtjes rondom eisprong?

Hoi,

Ik had mijn vraag ook al bij mamavraagjes gezet, maar misschien is het hier wel handiger?

Gisteren: 's Ochtends pijn in onderbuik, later ook steekjes aan de rechterkant. De rest van de dag gevoelige/pijnlijke borsten en een zeurend gevoel in mijn onderbuik. 's Avonds had ik dikke klodders witte afscheiding (sorry :oops:) bij het afvegen na het plassen.

Vandaag: beetje zeurend/brandend gevoel in mijn onderbuik, nog steeds gevoelige/pijnlijke borsten en nu slijmerige afscheiding.

Zou ik een eisprong gehad kunnen hebben? Komen bovenstaande klachtjes bekend voor bij degene die weten wanneer hun eisprong is geweest?

Ik gebruik wel anticonceptie (nuvaring) maar ik was 2 dagen voor mijn ringvrije week al ongesteld geworden en mijn nieuwe ring is dan pas op dag 10 van mijn cyclus ingebracht, dus ik ben bang dat de ring zijn werking niet heeft kunnen doen en dus geen eisprong geremd heeft…

Groetjes Saskia

Het klinkt mij enorm bekend! Ik heb het bijna elke maand zo :slight_smile:

En ik slik bewust geen anticonceptie aangezien wij zwanger willen worden. En ik wist dat ik gisteren mijn eisprong gehad moest hebben aangezien de gyn maar dat precies kon vertellen woensdag. En de klachten wezen er ook op zoals jij het ook beschrijft…

Ik gebruik dus de nuvaring, want een 4e is (nog) niet in de planning, omdat de oudste 20 maanden is en we ook een tweeling hebben van 4 maanden…

Ik had anderhalve week geleden een email naar Nuvaring gestuurd, omdat ik dus 2 dagen voor mijn ringvrije week al ongesteld was geworden. Hun antwoord was: “Het is niet bekend waardoor vroege onttrekkingsbloedingen veroorzaakt worden. Wel weten we dat het geen invloed heeft op de betrouwbaarheid van NuvaRing.”

Maargoed, nu heb ik (vanwege mijn klachtjes) toch het idee dat ik afgelopen vrijdad een eisprong heb gehad. En we hebben dus op dinsdag en woensdag seks gehad. Hmm…

als je de ring gewoon hebt laten zitten tot het uur dat je hem officieel hoort te verwijderen is er niets aan de hand. Je kunt soms wat eerder ongi worden. Ik weet niet hoelang je de ring al gebruikt? De eerste 3-6 maanden is wennen, dan kun je nog wel eens op de verkeerde momenten een bloeding hebben. Daarna moet t goed komen. En na een aantal jaren gebruik kun je ook tussentijdse bloedingen krijgen. Zolang je de ring gewoon laat zitten wanneer die er hoort is er niets aan de hand :thumbup:

Ik heb hem ook pas verwijderd op de avond dat het normaal moest.

Waar het mij om gaat, is dat als ik ga tellen vanaf de eerste dag van mijn menstruatie, dat de nieuwe ring dan op cyclusdag 10 is ingebracht. En dat ik dan op cyclusdag 13 klachtjes heb die ik herken van de periode dat ik geen anticonceptie gebruikte en wist wanneer mijn eisprong was.

Het komt mij ook bekend voor. Deze klachtjes heb ik ook elke maand als ik mijn eisprong krijg

Het mij ook allemaal bekend voor in de periode dat ik geen anticonceptie gebruikte, vandaar dat ik nu mijn vraagtekens heb, ook al gebruik ik nu wel anticonceptie.

Even afwachten dan maar…

Hier ook elke maand die klachten rond de eisprong.

@sassie1980 wrote:

Het mij ook allemaal bekend voor in de periode dat ik geen anticonceptie gebruikte, vandaar dat ik nu mijn vraagtekens heb, ook al gebruik ik nu wel anticonceptie.

Even afwachten dan maar…

Ik gebruik ook de NuvaRing en herken het hoor. Was telkens bang gewoon een eisprong te voelen, maar volgens mijn HA is dat onmogelijk.

De afscheiding die je noemt wordt ook wat heviger bij gebruik van de ring :roll: