bestaat dat voor maatschappelijk werkers? Waar vallen zij eigenlijk onder?
Geen idee. Heb je een conflict met je MW en kom je er samen niet uit ?
Heb je al eens gezocht op internet ? Er is vast wel wat over te vinden, succes.
Je kan evt IKG bellen, die kunnen je wel verder helpen denk ik:
klik hier
dan moet je ff bij wie of wat informatie en Klachtenbureau Gezondheidszorg invullen en bij waar uiteraard je woonplaats of een andere grote plaats bij je in de buurt.
Maar met je mw in gesprek gaan is misschien toch wel iei een betere optie?
Nou, ben benaderd door iemand zijn mw… en ben het totaal niet eens met wat er gebeurd is.
De stelling is eigenlijk dat iemand een probleem heeft, geen idee wat maar zei wil bemiddelen als ik dat wil maar anders kan ik op geen enkele andere manier contact met diegene krijgen…
Ze zei er nog wel even bij mij niet onder druk te willen zetten maar dat is het wel naar mijn idee… Was trouwens de 2e keer dat ze “in opdracht van” dit vroeg en ze zei eigenlijk zelf al het antwoord te weten.
Sowieso heeft ze al eerder veel informatie gegeven waarvan ze zelf zei dat ze dat eigenlijk niet mocht doen etc. Maar ik voel me echt gemanipuleert nu. Want ik moet dus wel contact met die instantie zoeken anders worden bepaalde problemen niet opgelost…
Even beetje kort uitgelegd, maar ik vind dit echt niet kunnen en wil haar wel gaan melden dat ik na nog eens nagedacht te hebben deze gang van zaken echt niet vind kunnen en eigenlijk naar mijn idee ook niet de bedoeling is van de functie die zij beoefend.
Of zie ik het verkeerd???
Om eigenlijk helemaal duidelijk te zijn, het gaat om elk contact met de biovader van mijn aanstaande kind…
Angelique,
Ik kan niet echt oordelen of je het verkeerd ziet, daarvoor ken ik de situatie onvoldoende, maar ik zou je adviseren om idd met haar in gesprek te gaan en je onvrede uit te spreken. Dat werkt vaak wel het beste. Dan kunnen jullie het uitpraten met de bedoeling dat jullie elkaar begrijpen. Dit is niet prettig zo :hug:
@Angelique, ik ben het eens met wat Femmie voorstelde.
Ik heb nu op het ogenblik ook te maken met allerlei bureaucratische zin en onzin, maar heb gemerkt dat als ik de koe meteen bij de horens vat (of was het nou stier??? :lol: :lol: :lol: oh, maar dan gaat het óver een koe en dan bedoel ik niet het dier :lol: :lol: :lol: :think: )
- je je onvrede hebt kunnen uitspreken
- je dingen duidelijker kunt maken of dat ze duidelijker voor jou zijn
Persoonlijk vind ik het altijd prettig om lijstjes te maken of mijn gevoelens op papier te zetten. Vaak ziet het er heel chaotisch uit maar Ãk snap mezelf en daardoor zie ik mijn probleem dan met hele andere ogen.
Heel veel succes. Laat je eens weten hoe het gegaan is?
Ik ben niet nieuwsgierig ofzo hoor, maar ik wil graag over van alles op de hoogte gehouden worden :lol:
Hoi hoi,
Ik ben zelf maatschappelijk werker. De procedure is om het eerst met haarzelf te bespreken en dan te kijken naar de interen klachtenprocedure (vaak met een leidinggevenden). Als dat niets oplost, is er waarschijnlijk nog wel een externe mogelijkheid, maar dat weet ik niet precies. Grote kans dat je er intern uit komt.
Omdat zij niet jouw eigen hulpverlener is, kan ik me ergens ook voorstellen dat je meteen naar haar leidinggevende gaat ipv naar haarzelf als je je echt lastig gevallen voelt door haar. Maar misschien is het voor jouzelf ook het fijnst om het gewoon naar haar uit te spreken. :think:
@anjelique! wrote:
De stelling is eigenlijk dat iemand een probleem heeft, geen idee wat maar zei wil bemiddelen als ik dat wil maar anders kan ik op geen enkele andere manier contact met diegene krijgen…
Beetje onhandige aanpak, als ik het zo lees. Wat maakt dat je je gemanipuleerd voelt? Het feit dat je maar twee opties hebt? (geen contact of contact via haar?). Misschien wilde ze je hiermee duidelijk maken dat dit voor hem de enige manier is om het contact te ‘herstellen’? Ik kan me voorstellen dat het handig is dat je dit weet omdat het een rol kan spelen in je afweging. Je kunt het ook zien als een opening: er Ãs een manier om het contact te herstellen / een probleem op te lossen. Als jij dat tenminste wilt. Ik denk dat het belangrijk is om te kijken wat jij zelf wilt. Misschien kun je een tegenvoorstel doen? Zodat het voor jou wat prettiger wordt.
Succes!
Misschien kun je een tegenvoorstel doen? Zodat het voor jou wat prettiger wordt.
Nope.. ze wenste me succes met de kinderen... :roll:
Beetje onhandige aanpak, als ik het zo lees. Wat maakt dat je je gemanipuleerd voelt? Het feit dat je maar twee opties hebt? (geen contact of contact via haar?). Misschien wilde ze je hiermee duidelijk maken dat dit voor hem de enige manier is om het contact te 'herstellen'?
Weet je, waar ik hier zo boos om wordt is dat het ronduit belachelijk is dat ik achter zijn reet aan moet zitten omdat meneer een kind krijgt.. hij beweerd tegen andere mensen dat ik geld wil van hem (terwijl ik echt helemaal NIETS van hem aanpak en dat hij zijn kind alleen mag zien als we een zgn. relatie hebben :wall: :wall: :wall:
Het ging zo goed met me, maar dit maakt me weer gek.. dus daarom denk ik dat ik gewoon geen keuze heb, of wordt gelaten en me dus in moet laten met een vrouw die zich maatschappelijk werker noemt en die lekker loslippig is...
Ik snap het gewoon allemaal niet waarom het zo gaat :cry: