Klachten na Essure

Ik heb me 20 september jl. laten steriliseren d.m.v. Essure. Aangezien hub echt niet het zkh in gaat, en het gewoon niet wilde en ik absoluut geen kids meer wil en het me voor mezelf beter leek om van de hormonen af te zijn (na mijn ppd nog snel prikkelbaar enz.) leek Essure me wel een goede methode.

Ik heb me door de gyn laten onderzoeken en inlichten, foldertje gehad beetje gesurfd, maar toen niks gevonden over klachten. Inmiddels wel maar dat zijn dan ook meteen hele heftige verhalen.

De sterilisatie is iig niet zo makkelijk en rooskleurig als gezegd wordt, van alle verhalen die ik lees gaat het er vooral om dat je na de behandeling 9 van de 10 x niet goed wordt (ik dus ook) en je dus niet in staat bent om, zoals in de folder vermeld wordt, je dagelijkse bezigheden zoals werk, weer op te pakken.

Maar waar ik nou last van blijf houden is een soort van stekende wee-achtige pijn in voornamelijk mijn rechter eileider. Het is niet super pijnlijk, gebruik geen pijnstiller, meer vervelend en straalt uit naar mijn bovenbeen. Soms heb ik ook steken in mijn linkereileider, maar niet zo erg, terwlijk die kant het moeilijkste ging. Na de behandeling had ik daar al heel erg last van, mijn bovenbenen deden zo verschrikkelijk pijn, heeft echt een paar dagen geduurd. Ik las op gynaecologie startpagina al iets over dat het vergelijkbaar moet zijn met beenweeën. De eerste paar dagen had ik zoiets het zal er wel bij horen, maar ik blijf dus die soort van pijn houden. Het is natuurlijk nog niet zo lang geleden en in de folder en bij het napraatje (voor zover je het een praatje kan noemen als je zwetend en tegen flauwvallen aan in een stoel hangt) werd gezegd dat je contact op moet nemen bij hevige pijn en koorts. Dat is dus niet het geval maar hoe lang moet dit duren, is het een napijn, is mijn lijf toch nog een beetje aan het protesteren tegen die vreemde dingen, houd ik dit? Als ik al die klachten lees op gynaecologie startpagina word ik er niet vrolijker en geruster op, maar dat zijn waarschijnlijk de meest heftige verhalen…

Ik heb geen ervaring hiermee, maar het klinkt niet fijn. Op internet lees je idd vaak hele heftige verhalen.

Ik zou gewoon morgen even bellen om te overleggen of dit normaal is of niet. Lijkt me dat je dat gewoon kunt doen hoor.

Sterkte ermee!

@Tamma wrote:

Ik heb geen ervaring hiermee, maar het klinkt niet fijn. Op internet lees je idd vaak hele heftige verhalen.

Ik zou gewoon morgen even bellen om te overleggen of dit normaal is of niet. Lijkt me dat je dat gewoon kunt doen hoor.

Sterkte ermee!

Gewoon bellen, niet wachten en je de kop gek maken! Dit hoort niet bij Essure, volgens mij. Laat ik het zo zeggen, ik heb 2 uurtjes napijn gehad (wel redelijk fors, vond ik) maarna daarna geen enkele last meer.

Als je je niet goed voelt, dan moet je bellen. Zeker de afdeling gyn. is erg laagdrempelig om contact mee op te nemen!

Thanx meiden, toch maar even bellen dus… kijk het deze week nog even aan ga ik na het weekend bellen (teveel zkh al deze week)