Hoi,
Ik was benieuwd of er ook mama’s zijn die ruim na een keizersnee nog klachten hebben die gerelateerd zijn aan de ks?
…
Ik heb zelf nog wel wat klachten, maar ben te stom/dom om naar een arts te gaan. Het eerste jaar dacht ik “Dat trekt het eerste jaar nog wel bij!” Maar nu zijn we al 1,5 jaar later… en ga ik binnenkort toch maar eens aan de bel trekken… :?
ik heb ruim een jaar geleden ook een ks gehad, mag ik vragen wat voor klachten je nu nog hebt?
Pijn aan mijn stuit/staartbotje… Vooral als ik lang zit…
Ze hebben me op de 2e dag na de ks 's avonds met bed en al bij Koen gebracht (couveuse) en daar mocht ik heerlijk met hem knuffelen en kroelen. Alleen lag de bel niet binnen handbereik… Mijn bed lag helemaal plat… De papegaai hing hoog (te hoog)… Koen lag op mij… We lagen allebei nog aan allerlei slangen en ik kon dus totaal geen kant op. De zuster was net even weg en kwam maar niet terug. Daar heb ik toen zo ontzettend verkeerd gelegen dat ik denk dat er toen iets is gebeurd. Ik was nog half verdoofd van de pijnstillers, kon nog niet echt bewegen met alle hechtingen, enz. Maar toch voelde ik pijn. Ik wilde zo graag knuffelen en ik wilde niet zeuren, maar achteraf denk ik: “had ik maar…”…
En… ik heb meer vocht in mijn linkeronderlijf…
Mijn linkerbeen is dikker en dit is de voornaamste reden dat ik toch eens naar de arts MOET!
zo dat is wel heftig! last van mijn stuitje/bekken heb ik inderdaad ook, maar heb dat zelf eigenlijk altijd geweten aan mijn zwakke bekken, forse bekkeninstabiliteit bij de zwangerschap en een zeer heftige bevalling, niet zo zeer aan de ks. Ik had zelf wel behoorlijk last van psychische klachten, die met een aantal gesprekken met de arts zijn verholpen. het enige waar ik nu nog last van heb is een diastase, omdat ik niet direkt met buikspieroefeningen mocht beginnen.
wat betreft dat vocht vasthouden, daar zou ik, als ik jou was, zeker mee teruggaan naar een arts, dat is niet normaal!
Noortje, ik heb een vriendin die na de ks een buikwandbreuk ofzoiets heeft gekregen. Het is wel iets compleet anders dan jij. Maar een half jaar na de ks is ze geopereerd aan die breuk en ze is pas nu aan het re-integreren op haar werk. En eigenlijk gaat het nog steeds niet helemaal goed.
Voor haar is het een jaar geleden in april, dus ook korter dan jij maar ik denk dat het niet vreemd is dat je toen iets hebt opgelopen.
Kan me trouwens wel voorstellen dat het er niet van komt om te bellen. Wel doen hoor! Misschien heb je al 1-1,5 jaar heel erg onnodig pijn. Misschien is het zo op te lossen.
ik heb wel klachten (3x ks)
vaak een harde buik op en rond het litteken, mn als ik moet menstrueren.
dit is ook pijnlijk, maar niet zo dat ik er neit om kan functionereeen.
bij weersverandering veel jeuk.
en ook mijn buikspieren kan ik erg voelen.
ik zou wel even de ha bellen als ik jou was
@knollie1 wrote:
ik heb wel klachten (3x ks)
vaak een harde buik op en rond het litteken, mn als ik moet menstrueren.
dit is ook pijnlijk, maar niet zo dat ik er neit om kan functionereeen.
bij weersverandering veel jeuk.
en ook mijn buikspieren kan ik erg voelen.
ik zou wel even de ha bellen als ik jou was
Is dit niet een bekend verschijnsel van al het littekensweefsel? Ik heb het ook op mijn rug namelijk (rugoperatie).
ja dat is bij bijna alle littekens
Ik heb ook heel lang pijn gehad aan mijn stuitje (en ik heb ook een keizersnede gehad). Ik denk wel 2,5 jaar. Maar het werd steeds minder en ik had er na ongeveer 2,5 jaar geen last meer van. Ik heb wel eens gevraagd aan de gyn waar dat van kon komen maar een echt duidelijk antwoord heb ik nooit gehad. Maar goed… met een beetje geluk gaat het dus ook bij jou vanzelf over.
Ik voel de pijn van de ruggeprik nog regelmatig, en het litteken is gevoelig.
En ik ben tegenwoordig zo’n beetje continu ongesteld :? het ziet er vaak uit als een miskraam, veel buikpijn ook.
Nu heb ik 3x een ks gehad, ik ga er altijd maar vanuit dat dit logische klachten zijn.
Maar dat is het hem ook… “we” gaan ervan uit dat het bij de ks hoort…
Ik ga volgende week bellen… deze week nog niet… (komt niet zo goed uit en we snappen allemaal dat je jezelf een beetje naar achteren schuift als het om de kinderen gaat… )
Dat stuitjes-verhaal geeft hoop, purpled… nog een jaartje dus…
Het ging ook een hele tijd goed, maar vorige week uit eten geweest en die stoelen waren niet al te best, en sinds die avond dus weer meer last.
Thanks ladies… :-*