Klaarwakker midden in de nacht...

Pfff ff tips zoeken hoor.

Seline is een beetje een kwakkelkindje, toen ze 2,5 maand oud was heeft ze 2 x in het ziekenhuis gelegen met oa Rs-virus.

Daarna constant verkouden en ooronsteking. 3 weken geledden bleek haar rechter oor flink ontstoken en ook had/ heeft een blaasontsteking. De ab kuur kwam de koorts weer terug, waarschijnlijk een bacterie en weer een ab-kuur.

Ok, eigenlijk logisch dat ze onrustig is, vooral 's nachts.

Maar ze wordt niet huilend wakker maar ligt gewoon te kletsen en te gillen.

Maar ja, toen ze haar rechter oor flink ontstoken had, krijste ze ook niet. Ze huilt bijna nooit.

Alleen is ze nu al bijna 2 maand dus klaarwakker om een uur of 3/4. Ik krijg haar niet later dan 1900 op bed, maak haar nu weer wakker om 2030 voor een fles die ze normaal om 1900 kreeg.

Maar dit maakt ook al niets uit.

Het is geen honger, want vanmorgen sliep ze na 1.5 uur weer door om om 600 wakker te worden, toen nog weer te slapen tot 730 en gerust beneden in de box nog lekker spele tot 815. Dus nee dametje heeft geen honger.

Denk ook wel dat het komt van alle kwakkeldingetjes, maar zijn er misschien tips?

Juist omdat ze niet krijst wil ik natuurlijk niets onderschatten, maar aan de andere kant ze is 7 maand en kan er ook een of andere fase zijn.

Laten liggen heb ik vannacht geprobeerd, dat wordt na een half uur huilen (!!!) en dan moet ze er echt even uit, dan slaapt ze later wel weer in. Maar goed, we hebben nog een kleuter en die hoeft niet wakker te worden eigenlijk…

Hmmm snappen jullie mijnv erhaal nog een beetje?

Zijn er tips?

Ik herken je verhaal.

N.oah heeft dat ook een hele tijd gedaan.

Hij was inderdaad ook een kwakkelkindje, hij heeft nu zijn 9de ooronsteking te pakken.

Slaapt ze in een donkere of lichte kamer. N. hield/houdt heel erg van het donker, heb extra gordijnen in zijn kamer gehangen en hij sliep wat eerder weer in.

Wil ze ook uit bed of kun je haar wel in bed houden?

Ik heb N. uit frustratie wel eens een fles gegeven, maar hij wilde hem nog en eens en toen na veel aandringen ene paar slokken gedronken, maar sneller ging hij er niet van slapen.

Heel veel succes!

Liefs Suzanne

Ik lees ook mee, ik heb geen kwakkel kindje, maar een kerngezonde jonge zoon, die sinds een maand ineens niet meer door slaapt 's nachts :? erg vermoeiend.

Écht honger is het ook niet, laten huilen is geen optie idd.

En wij hebben dus wel laten huilen :oops: Toen ik dacht dat het echt niks lichamelijks was en we er zelf echt last van kregen omdat we echt te weinig slaap kregen toch het besluit genomen om te laten huilen. Wij haalden haar er toch na een aantal aaien maar uit en mee naar beneden om de rest hun slaap te gunnen. Daar ging madam vrolijk aan het spelen en leek het steeds meer gewoonte. (ook overdag tijdens middagslaap oudste kon ik haar als ze wakker werd niet laten liggen, dan werd de oudste ook wakker. Tot 3,5 maanden sliep ze altijd veel, dus geen enkel probleem) Bij oudste hebben we dit ook gedaan, omdat die ook slecht sliep, maar dan overdag. Deze dame sliep voorbeeldig tot een maand of 3,5 dus ergens is er iets wat niet klopte want als ze het kan dan zou ze het nog moeten kunnen vond ik :mrgreen: We bereidden ons voor op een paar moeilijke weken met allemaal te weinig slaap (lees een chagerijnige dochter die dan met name heel moeilijk wordt :mrgreen: ) en zo begonnen we. Als ze wakker werd gingen we kijken wat er aan de hand was, niks? dan een aai en weer weg. Is er wel iets dan is het een ander verhaal natuurlijk, dan pak ik haar bij me indien nodig, Zo om de 10/15 min terug. Dat was dus vooral als we weggingen krijsen. (en voorheen gingen we dan meteen weer omdat anders oudste wakker werd) en dat hebben we laten gaan. Het krijsen werd gewoon huilen, daarna mopperen en zo wisselde het zich af met stiltes, kletsen, mopperen, huilen, krijsen enz. De 1e nacht begon dit om half 5 en duurde tot half 7. De 2e nacht begon het weer half 5, maar hield het na een half uur op, daarna weer een keer een half uur en sliep ze tot half 7. En eigenlijk was het toen klaar… ze moppert soms even, vaak voordat we ons bed uit zijn is ze alweer stil en als ze een poepbroek heeft is het even boos omdat ze terug naar bed moet en weer slapen. Het is vooral pissig worden omdat ze niet mag spelen :mrgreen: Nu is het zelfs zo dat als ze wakker wordt ze gaat liggen kletsen en weer verder slaapt, vanmorgen bijv heb ik haar horen kletsen rond 5 uur, maar na even geklets sliep ze verder tot bijna 7 uur… het was hier dus voor mijn gevoel in een paar dagen tijd bekeken en heet leek dus toch een gewoonte die doorbroken moest worden!

Maar… ik klop het nu wel even af, je weet nooit haha!

Lees anders even hier:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4446296#4446296

Ik vond met 6 maanden de tijd toch wel rijp om aan te pakken, omdat ze meestal steeds beter gaan slapen en het hier dus steeds slechter werd. Tja ze worden ouder en krijgen toch wel dingen door denk ik. Wat hier wel lastig was, ze heeft geen speen, of misschien was dat juist wel makkelijk voor nu :wink:

Succes!