kiwi met banaan

Kan ik dit gewoon geven? En moet dat zeven voor die pitjes echt? Heb namelijk geen zeef :mrgreen: :mrgreen:

Hoeft volgens mij niet hoor, je ziet ze vanzelf weer terug :mrgreen:

@Mip wrote:

Hoeft volgens mij niet hoor, je ziet ze vanzelf weer terug :mrgreen:

ok ga ik dat morgen proberen te geven en ik zal neit schrikken als de pitjes terug zie :mrgreen: :mrgreen:

Hihihi

Tis trouwens wel een hele lekkere combinatie! :drool:

Kiwi kan je beter nog even mee wachten (pas vanaf een jaar!)

Hier kan je een voedselintroductieschema vinden van Stefan Kleintjes, kinderdietist: http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html

wat apar zit namelijk ook in potjes vanaf 6 maand :think:

Kiwi is erg allergeen. Net als bijv. aardbeien (die je ook wel in potjes vindt)

Echter is het fruit in die potjes behoorlijk sufgekookt zodat de allergenen kapot zijn.

ik wacht dan toch nog maar even , ik maak dan wel appel met banaan :mrgreen: :angel: eet ik de kiwi zelf wel op

bruine bonen kan wel gewoon

voel me wel een onzekere doos hoor sorry voor de vragen

Staat ook in dat schema: vanaf 9-12 maanden. Liggen zwaar op de maag en zijn gasvormend.

Tip: lijstje uitprinten en in je keuken leggen. Ik vind het superhandig!

@Karin1981 wrote:

voel me wel een onzekere doos hoor sorry voor de vragen

Maakt niet uit toch? Gewoon vragen stellen hoor. Er zitten hier genoeg medemoeders die graag mee denken!

Liefs Moirah

@Frischling wrote:

Tip: lijstje uitprinten en in je keuken leggen. Ik vind het superhandig!

das pas een goed tip :thumbup:

Ik heb Noëlle wel kiwi gegeven…en ook aardbei…

Ga ik even zoeken wat wel verstandig is om te geven…

Ik heb kleine baas gewoon aardbeien en kiwi gegeven, en de pitjes poepen ze gewoon weer uit… dus je hoeft deze niet te zeven… Je zou hem eerst een klein stukje kunnen geven zodat je kan zien hoe hij er op reageert!

Met zulke allergene etenswaren hoeft er niet meteen een reactie te komen, je kan ook een allergie opbouwen als je te vroeg start met zulke dingen.

Ik had ook zo’n lijst op de koelkast hangen, erg prettig!

ik heb al iets teveel mensen met een spontane kiwi alergie het ziekenhuis in zien verdwijnen…die dingen komen hier het huis niet in…

Hij heeft het nog niet gehad ik wacht ook nog maar even

Schrik Jasmijn eet ook gewoon Kiwi met Banaan… Toch maar even wachten :think: