Kitten

Ik meen dat er aardig wat KoK-kers zijn die ervaring hebben met kittens.

Wij hebben 2 katten thuis gehad. 1 aanloop rode kater die had besloten dat hij erg graag bij ons thuis wilde wonen. Die is helaas al een tijdje geleden overleden aan een nieraandoening. Nu is vorige week na een dikke week stressen helaas gebleken dat onze poes is overreden. :frowning:

Zij is niet helemaal aan komen lopen maar woonde vroeger op ons oude adres bij onze buren. Zij gingen uit elkaar, de poes vond de drukte niet tof en besloot bij ons in te trekken. :lol:

Geen probleem want onze Tijger en zij konden het prima met elkaar vinden en waar wij er 1 kunnen voeden lukt dat er ook met 2. Toen gingen wij verhuizen, overleed Tijg en zij werd langzaamaan aanhankelijker. Casper hechtte zich ook best aan haar en omgekeerd. Nu nog roept hij af en toe in de avond ‘Shivaaaa’ bij de achterdeur omdat hij niet snapt waarom ze niet naar huis komt. (aaaaaargh mijn moederhart :frowning: )

Omdat we van beide vorige moppies geen flauw idee hadden wat betreft leeftijd etc het nogal getroffen hadden met het karakter neigen we nu het meest naar een kitten. Zelf ‘opvoeden’ er een binnenkat/poes van maken wat nu redelijk makkelijk nog te doen is wanneer je een kitten in huis neemt iets wat meestal niet (meer) kan wanneer een kat al gewend is lekker buitenshuis te vertoeven.



We weten al dat ze een tijdje speciaal kittenvoer nodig hebben. Ik wil ook perse ondanks dat het een binnenbeessie gaat worden dat er toch gecastreerd/gesteriliseerd gaat worden ivm mogelijk ontsnappen.

Speeltjes hebben we natuurlijk nog, een kattenbak ook. Maar zijn er nog meer dingen waar we rekening mee moeten houden?

We denken erover om er toch 1 uit het asiel te halen. Ja dat kost wat centen, maar je krijgt ze dan wel ontwormt, onvlo’t, gesteriliseerd of gecastreerd mee ed. Dus logisch dat die kosten ook vergoed dienen te worden.

Aan de andere kant, is de wens ook erg sterk voor een rode kater of poes. Dus misschien evt toch ook particulier proberen of die te vinden zijn.



Wat zouden jullie doen? Asiel bellen of via via proberen er 1 te vinden?



1 ding is iig zeker, er komt een andere kat. Ik wil dolgraag dat Casper opgroeit met een huisdier. Leert hoe daarmee om te gaan (dat kan hij al aardig want als Shiva rust wilde kreeg ze dat, als ze een aai kwam halen kreeg ze die ook :inlove: ) en wij vinden het natuurlijk ook erg fijn om weer een beessie thuis te hebben. :wink:

Zielig dat jullie poes is overreden :cry:



Ik heb altijd honden of katten om me heen gehad, dus ik kan me voorstellen dat jullie weer een kat willen.



Even een tip, ga op http://www.dierenasiels.com kijken, daar kun je kijken wat het aanbod is bij een dierenasiel in jouw omgeving. Volgens mij zijn daar op dit moment nog aardig wat kittens te vinden. Misschien even naar de Dierenambulance bellen, die weten misschien ook nog wel wat over gevonden nestjes?



Groetjes Saskia

Zielig hoor de manier waarop jullie poes is overleden :hug:



Ik kan me ook geen leven zonder huisdier indenken.



Voor een kitten zou ik ook naar het asiel gaan, idd ook vanwege de redenen die je al noemt. Ik heb wel gehoord date rode katten, meestal dus echt katers zijn, een rode poes bestaat volgens mij niet, tenzij ze volgens mij meerendeel een andere kleur hebben (shoot me if i’m wrong :wink: ).



Onze buren hadden ook een kat en een poes (beide geholpen) en ze zitten binnen. Hun is echter aangeleerd de tuin niet te verlaten en ze kunnen dus toch naar buiten zonder ervandoor te gaan. Dat is bij jullie misschien ook wel mogelijk.



Verder ben ik een honden mens dus kan ik je niet helpen, maar dieren uit een asiel halen vind ik sowieso :thumbup:

@mama van anne wrote:

een rode poes bestaat volgens mij niet




Wij hebben een rode dame :inlove:, dus ze bestaan wel degelijk.

@belle wrote:

@mama van anne wrote:
een rode poes bestaat volgens mij niet




Wij hebben een rode dame :inlove:, dus ze bestaan wel degelijk.




:inlove: Leuk :inlove: Ik ben door dit topic de site van dierenasiel aan het bekijken en zie daar ook een rode kittendame zitten…het bestaat idd wel, vraag me dan af waar ik het verhaal vandaan heb :wink:

Oh Rhi, wat sneu dat poesie overreden is :cry: Dat kon er ook nog wel bij :roll: :hug: Zielig ook voor Casper dat ie haar nog zo roept, kan me je moederhart helemaal voorstellen :hug: Maar wel superleuk dat jullie een kitten in huis gaan halen :inlove: En uit het asiel is altijd super natuurlijk :thumbup: Ik zag alleen in jouw stukje staan dat ze dan gesteriliseerd/gecastreerd zijn, maar volgens mij gebeurt dat nog niet zo jong toch :think: Van de oudere dieren weet ik het wel, maar volgens mij mag het bij kittens vanaf 6 maanden pas :think: En verder heb je alles in huis en weet je ook wel hoe een kat werkt, dus ik denk dat jullie er welk weer klaar voor zijn hoor :wink: Zorg alleen als je hem/haar echt binnen wilt houden voor voldoende vertier! Want het zit toch ook een beetje in de kat zelf al of het een binnen of een buitenbeestje is en dan kun je maar beter zorgen dat ie je behang/gordijnen/meubels met rust laat :thumbup:



Heel veel plezier met nieuwe bewoner straks en show je wel een plaatje :inlove:



Ennuh, rooie zijn idd bijna altijd katers maar als je mazzel hebt kun je ook een vrouwtje vinden hoor :wink: Wij hebben zelf een nest gehad met 3 rode katertjes en 1 rood poesje :inlove:

@belle wrote:

@mama van anne wrote:
een rode poes bestaat volgens mij niet




Wij hebben een rode dame :inlove:, dus ze bestaan wel degelijk.




En hier ook een rode dame, die ook een rode zus heeft :lol:

Het verhaal rode zijn katers kende ik ook, dus de verbazing was groot toen het nestje bij mijn neef en nicht 2 rode poezebeesten omvatte. Die waren snel vergeven :mrgreen: (ik wilde ook altijd al graag een rooie, maar wel een poes en geen kater).



Net als dat witte katten altijd doof zouden zijn… mijn ouders hebben een witte poes gehad, nou niks doofs aan hoor, die kon horen dat de deur waar het eten achter stond open ging en was eerder bij haar bak als wij het in de bakjes hadden… en zij kreeg een nestje met 3 witte en 1 grijze.

1 van die witte had wel 2 gekleurde ogen :inlove: maar ze waren alledrie prima horend :thumbup:

Wat goed dat je een poesje uit het asiel haalt. Maaruh, naast kittenvoer moet je ook even op de kattenbakvulling letten. Kittens tot een bepaalde leeftijd mogen niet op klonterend grit.

Wij hebben onze katten ook uit het asiel, Nala hebben we er uit gehaald toen ze 8 weken was? Of 10? :think: Zoiets iig… Ze was nog niet gesteriliseerd toen, want dat doen ze zo jong idd niet en ze moest ook nog wat entingen hebben. Wij hebben haar toen met een maand of zes laten steriliseren.



Onze andere kat en onze overleden kat waren ouder toen we ze uit het asiel gehaald hebben (3 en 10 jaar) en die waren idd al gesteriliseerd.

@belle wrote:

@mama van anne wrote:
een rode poes bestaat volgens mij niet




Wij hebben een rode dame :inlove:, dus ze bestaan wel degelijk.




Hier in de buurt lopen er ook zowiezo al 2 hoor!



Ik heb ook een binnenkat, die komt wel buiten alleen bij ons op het terrein gaat zelf niet verder weg :thumbup:



Altijd, verse kattenbak, lekker eten geven, veel knuffelen, krabpalen/ speeltjes ligt natuurlijk ook wel aan het karakter van de kat .

Bedankt dames! Leek me idd ook wat jong idd. voor castratie of sterilisatie. Nu ja later vandaag maar even bellen als kleine man slaapt.

Enneuh klontend grit hebben we niet. Onze rode kater was zoooo niezerig en gevoelig voor stof toen hij net bij ons kwam wonen dat we al snel overgegaan zijn op die doorzichtige niet stoffige grit (meer steentjes). :thumbup: Bevalt alle partijen prima en klontert niet en ruik je amper.

Of het trouwens een dame of heer is die rood is maakt me niet veel uit hoor. :wink: Het is meer het velletje en kleurtje. Natuurlijk ook maar hopen op een lief poesje/katje maar das ‘het risico’ wat je neemt bij een kitten :wink:

Wat vreselijk van Shiva joh!

Groot gelijk dat jullie een nieuw beestje willen, zo gezellig ook he?

Bij de dierarts of het asiel kan je ook veel info krijgen hoor, en vaak hebben ze ook jonge katten wel…succes!

En showen straks he :smiley:

@belle wrote:

@mama van anne wrote:
een rode poes bestaat volgens mij niet




Wij hebben een rode dame :inlove:, dus ze bestaan wel degelijk.




Zo bestaan er wel bijna geen mannetjes lapjes katten, en die er wel zijn zijn ook meteen steriel :wink:

@Tamara30 wrote:

@belle wrote:
@mama van anne wrote:
een rode poes bestaat volgens mij niet




Wij hebben een rode dame :inlove:, dus ze bestaan wel degelijk.




Zo bestaan er wel bijna geen mannetjes lapjes katten, en die er wel zijn zijn ook meteen steriel :wink:
En ook dat hoeft niet zo te zijn…

Mijn ouders hebben dit jaar een nestje gehad van hun zwarte poes en van de lapjeskat van de buren. De kittens leken precies op hun papa. En we hebben ze heel vaak te keer zien gaan dus het kan echt niet missen dat dit nestje van die 2 was.

Hoi,

Ik waag het toch even, ook al begrijp ik heel goed dat je het waarschijnlijk niet wil en is dit eigenlijk ook wel erg brutaal en off topic.

Wij hebben een rode kater, Gijs, 6 jaar oud, die bij ons weg moet ivm een zware allergie van onze zoon. We hebben in juni gehoord dat we ons huis ‘kattenvrij’ moeten maken voor de gezondheid van onze zoon, maar we willen perse een goed huis vinden voor ons Gijs en dat is nog niet gelukt. De meeste mensen willen toch graag een kitten en geen volwassen kat. Gijs is erg lief en gewend aan kinderen. Hij is graag binnen, al komt hij bij ons ook wel eens in de tuin. Verder gaat hij niet. Gijs komt graag knuffelen en zit graag op schoot.

Wil je hem eventueel hebben, dan komen we hem graag brengen.

Gijs heeft overigens ook nog een zusje, Sophie. Sophie is een grijs gestreepte kat. Zij is graag buiten en is veel beweeglijker dan Gijs. Misschien is er toevallig een geinteresseerde Kokster voor haar?

@ Suuus…



ook even on topic…



jasper was dus ook zwaar anti katten en hond vogels…

heeft en had erg last van huisstofmeid…

bedden zijn aangepast, speciale kussens…

geen vloerkleden, over laminaat…

Moest elke dag 3x per dag aan de puffers



Tot 2,5 week geleden…

kwam er een kitten aan lopen…

beestje in huis nu, en jasper heeft nergens geen last meer van…

3 jaar geleden wel !

was een drama, nachten opgezeten, veel stomen en zo…



Dus geloof me het wonder is er…

jasper is er overheen gegroeid…

beestje slaapt zelfs boven op de overloop…

daar staat zijn mandje…

rode dames … idd zijn ze er wel hoor

het heeft er mee te maken dat de kleur word door gegeven op het X chromosoom (vrouwelijke deel)

als vader dus zwart is en moeder rood dan word poesje een lapje

katers worden rood

moeder zwart en vader rood : poesjes lapje … katers zwart

maar is moeder een lapje en heeft dan dus ook rood in de gene en papa is rood dan kan er dus ook een rood poesje uit komen

ik heb er zelf 2 gehad :wink:



bij lapjes katers is het zo dat het bij de bevruchting niet helemaal goed is gegaan en dubbel X chromosoom is binnengedrongen

je hebt dan dus XXY … vaak zijn deze katers dan ook sterriel

het kan wel eens voor komen dat ze niet sterriel zijn maar is wel een zeldzaam iets



een lapje/schildpad/torbie/tortie (allemaal hetzelfde) is trouwens puur op de 2 kleuren he

rood en zwart of creme en blauw (grijs)

de tekening (tabby/ getijgerd/ gemaleerd/ ) en wit zijn niet de kleuren

wit vererft weer anders

zo kan het wel eens zijn dat een kat 2 tinten bruin in zijn vacht heeft waardoor het ene meer neigd naar rood maar is het niet



heel lang verhaal maar heb ook wat in genetica boekjes zitten pluizen en doen toen ik nog fokte :mrgreen:

We hebben voor vanmiddag een afspraak staan om bij 2 kittens te koekeloeren! :inlove: Zodra Casper klaar is met slapen (hmmm precies vandaag heeft ie geen zin om te gaan liggen ondeugd :angel: ) bel ik even.

@Suus is toch helemaal niet brutaal of offtopic? Als je wat dichterbij zou wonen had ik je graag geholpen meis! Ik weet niet eens of je katten zo wel over de grens mag brengen. :think: Schakel anders het asiel eens in in de buurt. Tot zij iemand vinden kunnen ze misschien toch nog bij je wonen en echt waar een asiel zorgt ook echt dat ze een lief nieuw huis krijgen (sterker nog hier is het zo dat ze na verloop van tijd een huisbezoek brengen :thumbup: ).

Ik vermoed dat mijn man wild wordt als ik aangeef dat er 2 katten weer in huis zouden komen, ik was al zoooo blij dat hij uberhaupt weer een katje wilde. :shifty: Hij was altijd anti-huisdier van welke soort dan ook. :lol: Het is denk ik maar goed dat onze Tijg vroeger zelf is komen aanlopen. :angel:



Oh ik hops weer even naar boven…er is een ondeugend mannetje bezig daar… 8)

Ow over allergie…ik was vroeger ook vreselijk allergisch voor katten! Loopneus, rode ogen, kriebel. Geen idee wanneer dat is overgegaan, maar dat is het toch echt want ik heb nu gek genoeg nergens meer last van. (behalve echte wol…dat is nog een ramp en zal mss ook wel nooit meer overgaan, maar goed ik was niet van plan een schaapje in huis te nemen :lol: ) en mijn man heeft astmatische bronchitus, ook geen last en ik ken meerdere mensen met een kattenallergie die bij ons thuis zijn geweest en ook nergens last van hadden. Dus hoe dat kan? Het is echt niet zo dat ik nu rigoreus elke dag de stofzuiger erdoor jaag. :wink: