kitten is opgehaald... pag 17

@mamatally wrote:

mn moeder heeft die poes die wij gevonden hadden ook bij de moederpoes gelegd.

de kittens van die kat zijn zelf allemaal gegaan vorige week

dus deze kitten zou alleen bij de poes liggen

maar lieve meid…dan zou de poes ook onder de vlooien en teken komen…deze moeten echt eerst weg zijn voor je hem bij een ander huisdier kan gaan leggen snap je?

@mamatally wrote:

mn moeder heeft die poes die wij gevonden hadden ook bij de moederpoes gelegd.

de kittens van die kat zijn zelf allemaal gegaan vorige week

dus deze kitten zou alleen bij de poes liggen

hoe bedoel je ze zijn allemaal gegaan? verhuist of overleden?

ik heb dat ook al gezegd tegen mamatally …

En ik vind het superlief dat ze hem groot willen brengen tot hij oud genoeg is … maar ik kan toch niet verlangen dat jullie de kosten opvangen … en dat ik hem dan terugneem :shifty:

Klinkt natuurlijk verleidelijk maar dat kan ik niet doen … echt niet …

volgens mij waren de kittens allemaal oud genoeg om te verhuizen :shifty:

muk heb je al wat gehoort van die stichting? anders bel je er zelf even weer heen joh…ze kunnen het ook wel vergeten zijn je te bellen…

@merel33 wrote:

muk heb je al wat gehoort van die stichting? anders bel je er zelf even weer heen joh…ze kunnen het ook wel vergeten zijn je te bellen…

ik bel tegen 17:00 nog een keer

beestje is mijn toetsenbord aan het ontdekken :inlove:

de teekjes zijn zo goed als weg … ik heb nog even gekeken en ik heb er weer 5 afgehaald … :cry: arm beestje :cry:

je kan nog eens proberen om het toch zelf te doen?

de teken kan je weinig tegen doen behalve weghalen weghalen weghalen…de vlooitjes kan je behandelen…het zou geweldig zijn als dit katje bij je kon blijven…

ben het met diana eens

heb je er eentje gevonden! :smiley:

@merel33 wrote:

ik wil me helemaal nergens mee bemoeien hoor en het is ook superlief dat ze het aanbied om het kitten bij haar moederpoes te leggen…ik vraag me alleen af of ze zich goed realiseert waar ze aan begint…we hebben het hier over een kitten (wild maar waarschijnlijk tam door bloedarmoede)

daarboven heeft het beestje behoorlijk veel last van vlooien ,larfjes en teken…als ze die bij haar kittens legt dan worden ze allemaal besmet…ik vraag me af of dat nu de bedoeling is :think:

Maar heb je dan nu nog steeds niets aan die vlooien gedaan dan??? Ik neem toch aan dat dat inmiddels wel gedaan is! :think:

Ik ben net gebeld en het gastgezin is gevonden en die komen het kitten zelf halen tussen 19:00 en 20:00 vanavond …

kan ik de laatste voeding nog helemaal tot me nemen … En kan ik nog even afscheid nemen :cry:

Komt nu wel erg dichtbij zeg :cry:

Ik had het dolgraag zelf gedaan merel33 … ik zou het erg graag zelf doen … doe het met liefde … maar mijn partner die wil echt niet :cry:

@hanneke wrote:

@merel33 wrote:
ik wil me helemaal nergens mee bemoeien hoor en het is ook superlief dat ze het aanbied om het kitten bij haar moederpoes te leggen…ik vraag me alleen af of ze zich goed realiseert waar ze aan begint…we hebben het hier over een kitten (wild maar waarschijnlijk tam door bloedarmoede)

daarboven heeft het beestje behoorlijk veel last van vlooien ,larfjes en teken…als ze die bij haar kittens legt dan worden ze allemaal besmet…ik vraag me af of dat nu de bedoeling is :think:

Maar heb je dan nu nog steeds niets aan die vlooien gedaan dan??? Ik neem toch aan dat dat inmiddels wel gedaan is! :think:

ja natuurlijk is hij behandeld tegen vlooien … maar de vlooien gaan niet weg :twisted: en van de dierenarts mocht ik nog geen nieuwe sessie geven

Een verstandig maar moeilijk besluit. Ik vind het knap van je!

Sterkte met afscheid nemen… :cry: :-*

Muk, als je partner niet wil en de financiele kant het niet toelaat

gaat het niet, je partner moet het eens zijn, het iso ok zijn huis.

en financieel… is het een ander verhaal.

Maar je heb je best gedaan, ik zou mijn kat bij jou zonder twijfel achterlaten als ik op vakantie zou gaan (bij wijze van spreken.) en uit liefde voor dat beestje ben jij op zoek gegaan naar een huisje!

Geniet nu dan nog maar even van het beestje! (hoe heet hij/zij? Kika toch of iets dergelijks? zeg je dat ook tegen het gezinnetje?)

dan houd het op meid…je hebt waarschijnlijk dit katje zijn leven al gered want alleen had hij het nooit gered op die camping…dus alle hulde en complimenten voor jou serieus…

neem rustig afscheid en neem een keer een katje wanneer je er aan toe bent en dan een gezond katje… :wink: ik neem echt mijn petje voor je af…

je bent een echte dierenvriend…

als dat katje vanavond weg is…was dan alles uit waar hij mee in aanraking is geweest en blijf de komende tijd iedereen in je huishouden goed nakijken op eventuele eitjes en/of teken en vlooien…meer kan je niet…en heeeeeeeeeeeeeeeel goed stofzuigen…

Wel fijn dat er een gezin gevonden is meis,

Al is het moeilijk hij komt goed terecht :hug: :hug:

geniet nog maar ff van het hummeltje :hug: :hug:

@mukkemuk wrote:

@hanneke wrote:
@merel33 wrote:

ja natuurlijk is hij behandeld tegen vlooien … maar de vlooien gaan niet weg :twisted: en van de dierenarts mocht ik nog geen nieuwe sessie geven

Wij geven dat advies idd ook altijd, maar omdat ik hier las dat stronghold wel gegeven zou worden dacht ik dat andere praktijken misschiejn ook een ander beleid voeren. Niet dus. Vervelend he, bah! Hopelijk krijgen ze het met veeeeeeel kammen onder controle.

Nogmaals, veel sterkte meid, geniet nog even!!!

hey meid!

Jammer dat het niet meer gaat!

Maar je hebt meer als je best gedaan!!!

Echt petje af voor jou 8)

Kun je ook contact houden met het gastgezin??

Meis heel veel sterkte met het afscheid!! :hug:

He fijn dat het beestje een gastgezin heeft gevonden. Is het een gezin dat de beestjes alleen grootbrengt tot 8 of 12 weken? Of blijft je katje daar gewoon in huis?

Mijn overbuurvrouw heeft ook opvang van kittens gedaan die te vroeg zonder moeder waren :inlove: Daar heb ik mijn bengels vandaan :slight_smile:

Ik vind het enorm jammer voor je dat je het beessie niet kunt houden. Maar als het niet wil houdt het op, he. Is het dichtbij je? Zou leuk zijn als je er nog eens iets van hoort.

Ik heb de oude mevrouw die Nox en Loki als eerste had opgevangen, voordat ze dus naar mijn overbuurvrouw gingen, nog een briefje met foto’s gestuurd hoe ze waren terecht gekomen en hoe dat allemaal was gegaan. Ik hoop dat het gezin waar jouw katje uiteindelijk bij terecht komt dat ook doet. Lijkt me toch ergens een mooie afsluiting…

Heel veel sterkte dit uurtje, ik weet als geen ander hoe snel je je enorm aan een huisdier kunt hechten.

Liefs en een dikke knuffel,

Christa

@merel33 wrote:

…en heeeeeeeeeeeeeeeel goed stofzuigen…

Heb ik zowaar ook nog een tip: stukje vlooienband (afknippen) in de stofzuigerzak!!

:hug: voor het afscheid van het poezenkind!