Kippen - toxoplasmose?

Weet iemand of je van kippen(stront) ook toxoplasmose kan krijgen?



We krijgen vandaag twee kippetjes, en ik vroeg me af of ik nu de komende tijd mijn man het hok schoon kan laten maken :wink:



Groetjes,

LaBruja

he vervelend als dat zo zou zijn… :lol: :smiley:

Nee dat komt in de kippenshit niet voor.

Toxoplasma is een eencellige parasiet, die overal ter wereld voorkomt. Hij heeft als hoofdgastheer de kat of katachtigen dus geen gevolgelte.

@LaBruja wrote:

Weet iemand of je van kippen(stront) ook toxoplasmose kan krijgen?



We krijgen vandaag twee kippetjes, en ik vroeg me af of ik nu de komende tijd mijn man het hok schoon kan laten maken :wink:



Groetjes,

LaBruja




gefeliciteerd!

Wat een toepasselijke ticker in het kader van de kippen ook :lol:

Thanx! Goed om te weten. Nou ja, dan moet ik zelf maar uitmesten.



Wel leuk, zeg, kippen!!! De kinderen hebben ze net een naam gegeven. Zwartje (de zwarte) en Blauwtje (de ‘blauw gezoomde’) . Origineel he?!



re die ticker, vond hem ook grappig. Maar nog leuker dat ik er één uit mocht kiezen! YES!



Groetjes,

LaBruja

Ik zocht net je topic, dat je vroeg of het wat zou zijn en nu zie ik dat je ze hebt!

Welk ras is het geworden?



En wat idd nog veel leuker is, is idd het kuikje wat onderweg is.



Ik heb de hele zwangerschap ook gewoon de kippen gedaan, tot ik niet meer door het deurtje van het nachthok kon :shock: :lol:

Alleen mijn haan vond het niet leuk, die werd wat agressief :cry:

Maar daarna waren we weer vriendjes.



Wij hebben vandaag staan dansen in de tuin, want we hadden eindelijk ons eerste eitje dit jaar!

Hoi Wisje, ik heb twee Orpington krieltjes. Het zijn echt schatjes…



Wat maf dat je haan agressief werd… hij duldde zeker geen kuikentje van een ander :wink:



Lekker dat jullie een eitje hadden, hadden ze dat niet een weekje eerder kunnen doen? Een lekker paasei of zo? :wink:



Hier moeten we nog even wachten op eieren; de kippen zijn in december geboren…



Groetjes,

LaBruja

Ohhh, orpjes zijn zoooo leuk :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ik heb er ook ooit twee gehad…



Nu heb ik haan en twee hennen, wyandotjes. En sinds donderdag 3 lohman hennen, dat zijn van die bruine legkippen, niet echt sierkip, maar wel zeer lief…