kipfilet toevoegen soep

Vanavond een makkelijke maaltijd i.v.m sport van mijn oudste. Nu had ik als basis een blik kippensoep gekocht, wil daar zelf extra groenten en kipfilet aan toevoegen.

Moet ik de kipfilet eerst apart koken of braden? Of kan ik dat direct meekoken in de soep? En hoe lang zou dat moeten koken?

Eerst apart koken en dan toevoegen aan je soep… simpelweg omdat kant en klare soep niet moet koken… die moet je alleen opwarmen…

Ik zou het inderdaad ook vooraf koken met een kippenbouillonblokje in het water.

Inderdaad omdat bliksoep niet meer hoeft te koken en je anders of de bliksoep stuk kookt, of de toegevoegde kippenfilet nooit boven het kookpunt komt en de bacteriën dus niet gedood worden.

Is toch kip, toch altijd opletten.

Laatste 5 minuten kun je bij de kipfile die je apart kookt ook even de extra groenten voegen en even meekoken, daarna kun je alles bij de warm gemaakte bliksoep voegen.

oké, duidelijk.

Weten jullie ook hoelang die kip ongeveer moet koken voordat het helemaal gaar is?

Het zijn dan al reepjes, ongeveer 250 gram

Kipfilet met blokje bouillon onder water zetten.

aan de kook brengen . net tegen de kook aan 10 minuten zachtjes koken. gas uit en 10 min laten staan in de bouillon.

Thnx! Het was lekker!