Kinkhoest

Iemand ervaring met kinkhoest?



Ik verdenk onze beiden mannetjes er van :cry:

We gaan zo naar de huisarts.

Vooral Samuel is erg ziek en stikt bijna in het hoesten :frowning:



Groetjes Nellie

bryan is er net af

zo erg hoesten dat ze blauw aanlopen soms spugen…



ze kunnen kinkhoest vaststellen met een test endie is pas na een week binnen



dan is het met de goede medicijnen al over

Hier zeggen ze dat er geen medicatie voor is en het duurt 3 maanden voordat het echt over is.

ik heb er antibiotica voor gekregen



en inderdaad 100 dagen voor het echt over is

Rhodé heeft het gehad toen ze net 1 jaar was.

Als je er heel snel bij ben (Rhodé had net in het ziekenhuis gelegen, dus werden we extra in de gaten gehouden door ha) dan kan je antibiotica krijgen, maar dat is alleen de eerste 2a3 dagen. Daarna moet je eigenlijk gewoon uitzieken.



Het is echt vreselijk! Als je je kind zo hoort hoesten en ze erin blijft hangen zodat je 80x per dag/nacht haar rechtop moet houden :cry:



Heel veel sterkte!

Ik heb het vorig jaar rond kerst gehad.

De arts heeft het adhv mijn hoestverhaal vermoed, en is bevestigd door bloedtest.

Alleen in het begin heeft medicatie zin, voor mij was dat al te laat.



Begon met droge kriebelhoest, toen er slijm begon mee te komen was het net of er bij het hoesten iets dichtklapte in mijn keel waardoor ik niet meer kon ademhalen. Na soort van boeren en kokhalzen ging het weer open. Enge ervaring…



Toen het ‘stikhoesten’ eenmaal voorbij was, ging het snel beter, maar je voelt je wel een tijdje niet fit.



Ik kreeg daarna een brief van de GGD, met een vragenlijst erover. Omdat het tegenwoordig weer steeds vaker de kop opsteekt willen ze het in kaart brengen hoe en waar etc.



Voor kleine kinderen is het helemaal niet fijn, ik zie dat die van jou nog heel jong zijn, ik hoop voor je dat het geen kinkhoest is!

Ik heb het zelf gehad, en het is niet fijn.



Antibiotica heeft voor het kinkhoestvirus niet zoveel zin, ab werkt namelijk tegen bacterien, niet tegen virussen. Toch wordt het soms wel voorgeschreven, omdat je, door een verminderde weerstand bij kinkhoest, vatbaarder bent voor ook nog eens een bacteriele infectie op je longen.



Sterkte ermee hoor, het kan inderdaad best lang duren.







BTW, ik heb trouwens het idee dat er allerlei rare virussen rondwaren. ik heb net een zware keelontsteking achter de rug, daarna buikgriep, nu weer zwaar verkouden en ontstoken holtes!!! :shock: Ook de oudste twee hebben in de afgelopen 3 weken van alles gehad, terwijl ze nooit ziek zijn.





BAH!!!

Bedankt voor jullie reactie meiden :-*



We zijn net terug en ik moet ze morgenochtend laten bloedprikken :?

Dan duurt het een paar dagen voor je de uitslag hebt.

De ha hoopt op bronchitis en ik heb voor beiden mannetjes ventolin meegekregen tegen de hoestaanvallen.

En voor Mel nog een ab kuur voor 3 dagen. Sam heeft nog ab tegen keel en ooronsteking :cry:

Het is zo eng dat hoesten ze blijven er bijna in :shock: en moeten spugen

of er komt hard slijm mee. Vooral de kleinste stikt bijna, echt eng.

Ze hebben vanaf 5 uur wel 30 hoesbuien achter elkaar :frowning:

Ik blijf zo ontzettend ongerust :frowning: het is hier al 3 weken een ziekenboeg.

Jeetje kl*te zeg Nellie. Een dikke :hug: voor je en je boys en hopen dat ze snel weer opgeknapt zijn! Vreselijk he als ze zo hoesten, ik krig het er altijd zelf benauwd van als je ze zo hoort piepen!

:hug: :hug: :hug: :-* :-

Hopelijk helpt de Ventolin de mannetjes wat op weg.

Vreselijk he die onmacht van die hoestende ventjes.

Dikke :hug: voor jou Nellie :-

O Nellie meis… Jeetje wat een ellende! Hopelijk knappen je mannetjes heel snel weer op!

Dikke kus! :hug: :-*

Oh Nellie :hug: meid wat zit het toch allemaal tegen en dit is zooooooo zielig :cry:



:hug: :-*



Hoe is het nu met jou

Nellie: :hug: :hug: Hopelijk is het wat anders,maarals ik jou beschrijvng lees en wat de anderen allemaal schrijven vrees ik dat het wel kinkhoest is :cry:



Heel veel sterkte meid :-* :-*

he nellie dikke knuffel voor jouw en je mannetjes



hoop dat de ventolin helpt

Wat zijn nou precies de tekenen van kinkhoest?



Jim is vorig jaar december toen hij 3 maanden oud was heel verkouden geworden met een flinke snotneus, hij lag toen ook constant te stikken en kwam niet uit zijn hoestbuien. Wij stonden ook halve nachten met hem op om hem op zijn rug te kloppen. Als hij zo’n hoestbui had na zijn flesje kwam de hele fles er dus weer uit. Maandenlang heb ik lopen slepen met hem alle ha’s op het gezondheidscentrum gezien, allemaal zeiden ze dat het normaal is als een verkoudheid lang duurt en zeker omdat hij naar het kdv gaat, hij is trouwens in februari pas voor het eerst naar het kdv gegaan. De reden zou zijn dat het slijm vanuit zijn neusje zijn keeltje in zou lopen en daardoor dus ook 's nachts die hoestbuien (overdag hadden ze daar geen verklaring voor :wall: )



Uiteindelijk hebben we er op gestaan dat we doorgestuurd werden en mochten we naar een KNO, neusamandelen zijn eind augustus geknipt, maar nog steeds is hij continu verkouden met zo’n zeehondenblafje steeds. Er is eigenlijk nooit bloed afgenomen of ook maar over kinkhoest gesproken…

Getver wat vervelend voor je mannen!! En voor jou en Lex, natuurlijk. Gaat je niet in de koude kleren zitten!! Hebben ze niets gezegd over RS?? Want dat schijnt ook enorm te heersen… Hoop dat ze beide verlichting hebben bij de Ventolin. Heeft hier wel geholpen!! Meid, dikke :hug:



:-* Marijke

Wat een rotziekte :frowning:

Ik hoop dat het in elk geval echt snel over is! Moet echt verschrikkelijk zijn om je knullen zo te moeten zien… :hug: Sterkte meis!