Wij vertrekken binnenkort met de auto naar het zuiden en ik ben rond aan het kijken naar mooie kindvriendelijke parkeerplaatsen langs de rout du solei. Aire de Jugy kennen we ondertussen, die staat genoteerd.
Weten jullie nog geschikte stopplaatsen voor kleine kinderen die hun energie kwijt moeten :mrgreen: ?
Aire de Farges.Deze ligt ca. 10 km verder dan Aire de Jugy (daar stopten we vorig jaar eerst, maar die was zo vol dat we de auto nergens meer kwijt konden)
Ik zal je een link pb-en waarop je via een aantal zoekcriteria parkeerplekken langs deze route kunt zoeken.
Ik tik al 1 van de aires in en krijg deze site. Ik ga volgende week vrijdag alleen, met mijn twee kindjes naar de Ardeche. Ben dol op kaartlezen, haha, dus ga eens even wat plekken aankruizen!
Vaak vinden ze het al leuk om bij een groot tankstation te stoppen, genoeg picknickbankjes even lekker rennen.
http://www.airedusoleil.nl
Wij zijn net terug van vakantie en ik vond de grote ‘aires’ met alles erop en eraan echt verschrikkelijk druk (we reisden heen en terug op zondag). Af en toe moet je natuurlijk tanken, dus dan ontkom je er niet aan, maar voor onze echte pauzes met picknick zochten we juist bewust een parkeerplaats zonder benzinestation of restaurant of andere faciliteiten erbij. Veel rustiger. Picknicktafeltjes en een grasveldje om even de benen te strekken hebben ze overal wel.
En van die geweldige Franse hurktoiletten (ik sloot net als bijna alle Nederlanders maar aan in de rij voor het invalidentoilet :oops: )
Of ga je net na het hoogseizoen? Dan zal het wel beter te doen zijn met de drukte en dan zou ik wel kiezen voor een parkeerplaats met alles erop en eraan.
(maar misschien ben ik gewoon niet zoveel gewend, de laatste keer dat ik in het hoogseizoen richting Zuid-Europa reisde is uhm… 20 jaar geleden of zo … sindsdien altijd in voor/naseizoen of buiten Europa op vakantie geweest, dus voor mij lijkt alles druk & vol)