Kindvriendelijke parkeerplaatsen Frankrijk

Zoals de titel al zegt, zijn wij op zoek naar kindvriendelijke parkeerplaatsen in Frankrijk. Op de route-du-soleil weten we het wel ongeveer, maar dit jaar gaan we naar de Tarn. We rijden langs Antwerpen, Lille, Parijs, Orleans, Vierzon en dan naar chateauroux.



WIj hebben vaak de pech om de verkeerde parkeerplaatsen uit te zoeken. Dan staan we tussen de vrachtwagens waarbij het superlink is om de kindere “los” te laten en waar het overal naar plas stinkt. Dan is er met veel geluk nog een klein grasveldje bij, maar daar kom je niet vanaf zonder beide schoenen onder de hondenpoep te hebben zitten. En als we dan eindelijk weer in de auto zitten is de volgende parkeerplaats met een groot grasveld, picknicktafels en speeltuintjes…tja…



Hebben jullie ervaringen? Leuke parkeerplaatsen? Ik hoor het graag!



Iemand nog leuke tips om een tweejarig jongetje stil te houden in de auto?

Volgens mij kun je dat opzoeken op de ANWB site.

Over het algemeen zijn de parkeerplaatsen (aires) goed geregeld in Frankrijk.

Waar wij wel op letten, is dat we alleen stoppen bij een aire,waar tevens een benzinestation en restaurant bij zit. Dan hoef je niet te plassen in zo’n stenen pishok,maar kan je ofwel in het restaurant ofwel bezinestation even plassen. Dat zijn vaak best grote gelegenheden.



Afgelopen vakantie reden we in de avond en nacht en wilden we absoluut niet midden in de nacht tussen de truckers op een verlate parkeerplaats stoppen. Hebben dus alleen de stops met compleet pakket uitgezocht.



Welke route je rijd maakt niet zo veel uit, richting de vakantie plekken (wat in Frankrijk overal wel is) zit je al gauw goed.

Gewoon goed opletten op de bordjes langs de snelweg. Vaak zie je een speeltuinlogo erbij staan.

En idd die met restaurant erbij zijn groter en daar is vaak wel ruimte om even met een bal te spelen of op het gras te liggen ofzo, vaak is er ook wel een speeltuintje.

Aire de yugi ( moet nog even de juiste spelling zoeken) is een hele leuke. Met paddestoelen en kabouters. Volgens mij komt ie net na Dijon.