Kindvriendelijke oplossing vlooien in huis?

Onze poes Sandy is 2 weken geleden overleden, en vlak voor we haar naar de dierenbegraafplaats brachten, zagen we nog even snel de vlooien uit haar vachtje kruipen. Die hadden ook door dat er niks meer te halen viel…

Bij de dierenarts vroegen we naar een middel dat geschikt moest zijn om bij kinderen in de buurt te gebruiken. Dat hadden ze wel… Eenmaal thuis bleek er echter op de bus te staan dat het niet gebruikt mag worden in ruimtes waar kinderen leven van 0-4 jaar oud :roll: Spuitbus teruggebracht… Iets anders bestond er niet zeiden ze.

Toen dachten we dat het probleem zich dan misschien vanzelf op zou lossen, zoveel vlooien had ze niet (we weten sowieso niet hoe ze ze kon hebben, want we gaven haar frontline in haar nekje) en er was geen voedingsbron (poes), dus misschien gaandie paar beestjes vanzelf dood… Maar nu, 2 weken later, vinden we nog steeds vlooien. Niet veel, manlief schuift elke avond op zijn buik door alle kamers ( :lol: :lol: :lol: ) en vindt er dan door het hele huis 3-5 per dag. Maar toch, we willen er vanaf, voor het wel een plaag wordt…

Bestaan er kindvriendelijke, maar toch effectieve anti-vlo middelen (voor de omgeving, dus niet voor de poes)? Op een bio-site stond dat je 's nachts een bak water neer kon zetten met daarin een kaars en afwasmiddel. Vlooien springen af op t licht, vallen in t water, en door het afwasmiddel zinken ze. Klinkt logisch, werkt echter voor geen meter (geen vlo is het water gevonden…) Het stond wel heel gezellig :wink:

Iemand nog tips? Bestaan er middelen die wel veilig te gebruiken zijn met kleine kids in huis? Of moeten we maar gewoon meteen verhuizen? :wink: :lol:

hoi

als je nu gewoon toch het huis inspuit en alles van stof en dan direct een paar uurtjes weg gaat ergens naar toe ?

En daarna alles goed luchten dan lijkt me dat er niks aan de hand is ?

Die bus die wij meekregen stond dat je het hier en daar moest spuiten waar je er niet meer bij kon (hoekjes, onder bankstel, dat soort gein), dan een poosje weggaan, en dan mocht je weer naar huis. En dan NOG was het gevaarlijk in ruimtes waar kids onder 4 verblijven, ook na het weggaan en luchten. Het gif zou enkele weken doorwerken en dus mogen de kinderen enkele weken niet meer in die kamer. En we moeten natuurlijk overal behandelen, die vlooien gaan niet vrijwillig in de kamers zitten waar Anouk niet komt :lol:

Bestaan er dan ook middeltjes waarbij je alleen maar even weg hoeft en dan is t weer veilig? (als we een spuitbus kopen, dan gaan we inderdaad ook weg, ik wil sowieso niet dat ze die meuk inademt, en voor onszelf is t ook niet prettig)

water een beetje groene zeep met sap van een halve citroen , geen zaadjes velletjes erin laten vallen ff zeven , in een spuitflesje doen , je huis inspuiten en weg zijn de pietjes en… je huis ruikt er lekker fris door !! :thumbup:

Hmmm, proberen waard :slight_smile: Ga je dan niet enorm glijen over de vloeren, met die groene zeep? :lol: En spuit je dat dan ook op de meubelen enzo? Ook op mijn stoffen bankstel en op de houten kast enzo?

op je houten kast hoef je het niet te spuiten , dat is niet warm en lekker knus voor de vlooien , je gordijnen , vloerkleden , banken , beddegoed , kledingkasten , daar is het lekker warm en zacht en een mogelijke broedplaats voor die kriebelaars…

je neemt 1 liter water best warm niet te heet , je doet er 5 druppels groene zeep in als het vloeibaar is en als het een vaste vorm van groene zeep is dan doe je 1 theelepeltje , kan je geen groene zeep vinden doe dan hetzelfde met gewoon dreft , citroensap kan je ook zo kopen als het zeven te lastig is ofzo en dan 1/3 van het flesje… als je het in zon plantenspuit doet dan vernevel je het en kan het geen kwaad op de meubels , en nee je gaat niet glijden , want je hoeft niet je vloer in te spuiten , mits je vloerbedekking hebt en dan glij je nog niet :wink: .

ik heb zelf 4 katten 3 konijnen een cavia een hond noem maar op allemaal vlooiendragers en ik doe dit nu al 15 jaar zo en heb nog nooit last gehad van vlooien .

nog 1 kleine tip als je ooit weer huisdieren neemt bv weer een kat hoef je hem geen frontline te geven ook dat kan schadelijk zijn voor je kinderen , geef je kat 1x in de week een half teentje knoflook en ookdan is hij op natuurlijke wijze vlovrij…

en veel mensen raden frontline af omdat de meeste vlooien resistent zijn geworden voor dit merk , daarom zag je ook de vlooien van je kat afkomen ookal kreeg hij frontline … knoflook houd vlooien teken en andere ongediertje van je beest af zodat je die niet ook met gif hoef te behandelen , want je wilt het beste voor je kinderen dat ze geen schadelijke stoffen binnenkrijgen , waarom je dier behandelen met gif…

Kun je niet een kat lenen en die even een rondje laten lopen door je huis, dan springen de vlooien misschien wel over op de kat en zijn jullie er vanaf…

Knoflook, ga dat vanavond meteen door hun eten heen persen.

voor een hond volstaat 1 hele teen 1x per week een kat een halve per week , zelfs de cavia en de konijnen krijgen een kwart teen 1x per week , nog nooit ergens last van gehad…

Ik lees mee want wij zijn na 3 weken nog steeds niet van onze vlooienplaag af :?

Het wordt wel minder nu maar ze zitten er nog steeds en tegen de tijd dat hun cyclus zich voltooid heeft zijn er weer meer :wall:

De teil met kaars/zeepsop/oliemengsel en het groene zeep/citroensap/water mengsel werkten hier totaal niet en zelfs de spuitbussen gif doen niet wat ze beloven.

We zijn nu zover dat we er over denken om een proffesioneel verdelgingsbedrijf in de arm te nemen want dit is niet leuk meer :cry:

Van de knoflook had ik gelezen ja, dat zal stinken :lol: Maar als het werkt… En jouw katten komen dues wel buiten, en nooit vlooien? Had ik dat eerder geweten…

Hahaha, een kat lenen… ‘He buuf, nog vlooien nodig? Geef je kat maar even mee’ :lol: Daarbij mogen er nog eventjes geen katten binnenkomen, Sandy is (waarschijnlijk) gestorven aan een besmettelijke ziekte, en ik moet nog even uitzoeken wanneer het huis ‘veilig’ is (lees momenteel nogal tegenstrijdige info, maar heb nog niet genoeg tijd gehad me er goed in te verdiepen)

Ik ga dus eerst maar even voor de zeep/citroentechniek denk ik… Maar ze zitten bij ons wel op de laminaatvloer hoor, da’s juist de plek waar we ze steeds zien (alle 3-5 per dag :wink: :lol: )

Oei, Rivella, dan heb jij een heuse plaag zeker, en niet 3-5 per dag (bij goed aktief zoeken over alle vloeren, anders hadden we ze niet eens opgemerkt denk ik)

tuurlijk lopen ze over je vloer heen ze springen alle kanten uit , maar ze zitten ook in je bankstel daar kan je “vergif” op innemen :wink:

en voor rivella

Er bestaat echter wel een reeks natuurproducten op basis van een extract van de neemboom, die in India al eeuwen bekend staat voor onder andere zijn insecticide werking.

De Bio-lijn van Beaphar is hierop gebaseerd en bestaat uit een spot on, een vlooienspray voor op het dier en een omgevingsspray. Wanneer uw voorkeur uitgaat naar natuurlijke producten, bedenk dan wel dat u niet moet wachten tot het echte vlooienseizoen (mei-juni) gestart is, want dan is de werking vaak niet afdoende. Begin dus ruim van te voren met het preventief behandelen van uw dier en zijn omgeving voor het beste resultaat.

en idd de katten en de hond lopen allemaal buiten en binnen , en dat in een rijtjeshuis hahaha al die beesten …

Wij hebben ze ook gehad ik voelde ze zo tegen mijn benen opspringen (BAH) en hebben 3 keer achter elkaar van onder tot echt helemaal boven het hele huis ingespoten en zijn toen weggegaan. Dan ben je er echt vanaf, andere middelen helpen niet…suc6 met dit vervelende euvel.

Wij hebben ze ook, heb het huis al 2 keer behandeld maar het helpt niet, ik haaaaaaaaaaaaaat ze!!

Ik kom er niet van af lijkt wel!!! :evil:

Wij hebben een heuse plaag gehad en hebben daar iemand voor gebeld.

Hij verzekerde ons dat het spul dat hij spuit geen kwaad kan bij kinderen. Hij raadde ons wel aan 1 nachtje ergens anders te gaan slapen, de volgende dag de vloer schoon te maken en dan was het klaar.

En zo was het ook, geen vlo meer gezien. Het is misschien een beetje duurder dan een spuitbus uit de winkel, maar als je eens wist hoeveel bussen ik al niet geprobeerd had, die absoluut niet hielpen, zodat we uit eindelijk een plaag kregen…

Iig veel succes…