Kindvriendelijke camping Istrie of Italie

Het schoot me zo ineens te binnen, dat als we een camping willen reserveren voor het hoogseizoen of gedeeltelijk in het hoogseizoen, dat we niet te lang moeten wachten voor komende zomer. Nu willen we graag naar de zon, het liefst denk ik toch Istrie of Italie aan de Adriatische Zee. Ik ben al vele malen in Kroatië geweest, maar eigenlijk weinig in Istrië. Weten jullie campings die leuk zijn voor Lotte en aan zee liggen met wat beschutte plaatsen voor onze vouwwagen?



Als ik namelijk een leuke camping op het oog heb, krijg ik manlief hopelijk wel mee, want hij heeft een hekel aan dat lange stuk rijden… De autotrein daarentegen vind ik weer veel te duur! Maar het gaat mij nu eigenlijk om een leuke camping. Ik ben namelijk bang dat een camping uit een reisgids tegen zal vallen, dus liever persoonlijke ervaringen!





Groetjes,



Viratine

We zijn vorig jaar naar Marina di Venezia geweest, net in het naseizoen (eind augustus/begin september).

Toen we er aankwamen schrok ik even van de grote massale camping, want het is echt een enorm terrein - normaal ben ik meer van de kleinere natuurcampings zeg maar.



Maar toen we een beetje gewend waren, vond ik het super. De camping ligt direct aan zee (zandstrand, en ondiep water, dus ideaal voor kinderen), ook is er een zwembad (alhoewel het water een beetje koud was). De meeste plaatsen waren goed beschut. Alles wat je nodig hebt, is op de camping aanwezig: restaurants, winkeltjes, etcetera. Je moet ervan houden :wink:



Maar het allerbelangrijkste: de toiletten en douches waren super schoon, ik heb me er echt over verbaasd hoe ze het voor elkaar kregen om het op zo’n grote camping zo netjes te houden, er waren dag en nacht mensen aan het schoonmaken daar :thumbup:



En verder lees ik even mee, want ik ben ook alweer aan het zoeken naar een leuke bestemming voor de komende zomer… (zat zelf te denken aan Lago Maggiore)

Aan de adriatische zee zijn wij vorig jaar geweest op Pra delle Torri. Wij waren in het voorseizoen en toen was het niet heel erg druk. Ik kan me voorstellen dat het in het hoogseizoen niet leuk is daar, maar het is wel een leuke camping voor kinderen. Met een heel groot zwembad en een groot speelterrein met springkussens ed. In de omgeving is weinig te doen.

@Mejis wrote:

We zijn vorig jaar naar Marina di Venezia geweest, net in het naseizoen (eind augustus/begin september).

Toen we er aankwamen schrok ik even van de grote massale camping, want het is echt een enorm terrein - normaal ben ik meer van de kleinere natuurcampings zeg maar.




Bedankt voor deze reactie. Wij zijn namelijk zelf ook van de kleinere natuurcampings. Ben je er ook lid van? Wij zoeken daarom eigenlijk ook geen massale camping, maar het zou wel leuk zijn als er toch wat speelgelegenheid zou zijn voor Lotte!



Groetjes,



Viratine

Hallo, beetje late reactie, even met andere dingen bezig geweest, maar inmiddels ben ik zelf ook weer volop bezig om mijn zomervakantie te plannen…

Wij zijn namelijk zelf ook van de kleinere natuurcampings. Ben je er ook lid van?

In Nederland zijn we een paar keer naar zo'n staatbosbeheer camping geweest (zelf geen lid, maar mijn ouders wel). Buiten Nederland ben ik nu aan het kijken op de website van ECEAT groene campings…. staan leuke bij!

Heb jij nog tips voor andere websites/organisaties?

Voor wat betreft de zomervakantie, onze bestemming wordt dit jaar camping Isolino in Italie (aan het Lago Maggiore), een grote camping met zandstrand, animatie en de hele mikmak. Ik heb het gevoel dat je niet echt aan dat soort campings kunt ontkomen als je in Italie aan het strand wil staan. En ach, voor een paar dagen is het eigenlijk best leuk, zeker met kleine kinderen is het wel ideaal als er strand en een zwembad bij de hand is. We gaan in juni, dus ik hoop maar dat het dan nog niet al te druk is.

Ik ben nog wel op zoek naar een leuke camping om op de heen- en/of terugreis een paar dagen te staan. Ergens in de Elzas / gebied onder Straatsburg, of ergens in Zuid-Duitsland in de buurt van de Franse grens. En dan wel bij voorkeur iets rustigs en kleinschaligs, dan hebben we toch een leuke mix van kleine en grote campings tijdens de vakantie.

Heb jij al een keuze gemaakt inmiddels, of ben je nog mooie campings tegengekomen?

klikkerdeklik