Als wij thuis zijn en gaan nergens naar toe, laat ik mijn dochter wel eens in een legging met een simpel truitje zitten, of gewoon simpele broek met truitje.
Als we weg gaan is wel altijd opgedoft, moet ook zeggen dat ze meestal gewoon leuke kleertjes aan heeft. En het dus niet een paar x per week voorkomt ofzo haha.
En vroeg me ook eigenlijk af: als jullie kindjes net wakker zijn krijgen ze dan meteen hun kleren aan ?
Als mijn dochter wakker is krijgt ze gewoon haar pyjama nog even aan, en om 10:00 gaat ze weer terug naar bed en om 12:30 a 13:00 kleed ik haar pas weer aan na het eten.
Hier kleed ik wel mijn zoon iedere ochtend aan het weekend soms daar gelaten.
Me dochter ligt hier vaak in een simpel shirt en legging/Marjo :oops:
sochtends vaak nog in pyjama.
Als we weg gaan kleed ik ze bijna altijd bijna netjes aan.
Fieke loopt hier smorgens nog even in pyama, maar krijgt daarna als we thuis blijven dr speelkleren aan, want
dan vertrekt ze naar buiten de modder in en dan gaan de goede kleren echt niet aan
Gaan we ergens naartoe probeer ik ze ook leuk aan te kleden, maar is ook maar net waar of naar wie
Zodra ze wakker zijn worden ze hier alledrie aangekleed. Ik kan dat zelf niet nog uren in mijn pyjama rondlopen, zelfs een huispak vind ik helemaal niets en ik kan het dan ook niet verdragen als mijn kindjes een hele dag in hun pyjama ofzo zouden rondlopen.
Zodra de kindjes wakker zijn gaan ze naar de badkamer en dan doen we ze hun kleertjes aan. Ze gaan altijd 's avonds in bad of onder de douche. Alleen met dat hele warme weer gingen ze 's ochtends eerst nog onder de douche.
Sjef die kreeg vanaf de eerste week ook al kleertjes aan zodra hij wakker was in de ochtend.
Meestal kleed ik Riley pas aan als we echt plannen hebben om weg te gaan.
Dus als ik 's ochtends van plan ben om om 10.00 uur weg te gaan, is hij dus al aangekleed, maar al sik dnek dat ik niet eerder als 14.00 u wegga, dan kleed ik hem tegen 13.00 u wel aan.
(of er moet bezoek komen dan is hij al aangekleed.)
Maar als we op bezoek gaan bij iemand, of verjaardagen enzo, ziet hij er niet speciaal anders uit, hij heeft nu altijd al leuke dingen aan.
(spijkerbroekje, overhemd dat soort dingen.)
Na de eerste fles gaat Noëlle nog slapen dus dan hou ik de pyama nog aan. Als ze dan weer wakker wordt dan was ik dr en kleed ik dr aan.
Als ik ergens heen ga dan zoek ik wel leukere kleertjes uit natuurlijk!
Na het ontbijt meteen aankleden, geldt voor ons allebei. Heel soms doen we een lui dagje, maar dat is maar zelden. Ik heb van die familieleden die onaangekondigd langs komen, en ik voel me nooit zo prettig als ik dan ongedouched naast ze op de bank moet zitten :oops:
Verder heeft hij wat setjes buitenspeelkleding, die zijn ook voor het kdv. Hebben we een feestje/verjaardag, dan ziet hij er extra leuk uit. Nóg leuker dan gewoonlijk 8)
als we geen plannen hebben dan lekker na het middag slaapje
ben wel als we de deur uit gaan dat hij er altijd netjes uit ziet
gaat hij buiten spelen en lekker met zand en water kledderen dan een jogging broek oid (iets wat goed te wassen is)
ook naar de kdv krijgt ie standaard speelkleding aan
ze heeft alleen maar lekkere speelkleren, legging eenvoudig shirtje, bloesje, rokje. Altijd als ze wakker is is het eerst aankleden en dan naar beneden. dat doe ikzelf nl ook!
Ik kleed Isa altijd gewoon 's ochtends aan. Tijdens het middagslaapje ligt ze vaak in haar rompertje (met/zonder shirt)
Op KDV-dagen heeft ze wel het minder mooie spul aan 8)
Hier wordt Quinten ook elke morgen aan gekleed als wij uit bed gaan.
Ik vind dat hij er ook altijd netjes bij loopt.
Heel soms een keer een trainingsbroek maar dan alleen als we lekker thuis zijn.
Een pyjama dag hebben we heel soms maar dat is echt niet vaak.
Na het ontbijt aankleden op de dagen dat ik niet hoef te werken dan.
Dus uit bed eerst lekker in pyama, dan eten en daarna wassen
en aankleden. En dan meteen normale, leuke kleding. NIet
dat als ik weg wil nog eens de kindjes moet omkleden.
Het is hier òf pyama of gewoon hun leuke kleding.
Hier ook gelijk hun kleren aan, niet dat ik het niet leuk vind dat ze in hun pyama lopen maar ik rond graag m’n dingen af haha. De pyama’s uit, wasmachine aan etc.
Als Shane wakker wordt 's ochtend krijgt ze altijd een schoon romertje aan en een broekje. Kleding wat vies mag worden want ze loopt al wel wat maar kruipt nog best veel en dat wordt snel vies dus geen nette kleding. Eigenlijk gaat dat de hele dag door. Als we echt weg gaan 's ochtends of 's middags dan krijgt ze ook nette kleding aan. Marley zal straks net zo gaan. Ik loop zelf ook niet in pyjama helemaal geen type voor
ik vind het leuk om 's avonds de kleding al klaar te leggen, die krijgt ze dan smorgens ook aan. ook goede kleding naar het kdv maar goed, ze is nog klein dus zo vies worden die nog niet. ik vind het zonde van mijn geld om "minder leuke"kleding te kopen.
Hier gelijk na het ontbijt schone luier en schone kleding. En dan ook kleding waar ik mee de deur uit kan als 't moet.
Kortom: zo snel mogelijk fatsoenlijk in de kleren!
hier meteen na het wakker worden goede kleertjes aan. Ik heb geen “minder goede kleertjes”.
Ik vind het belangrijk dat sophie er altijd leuk uitziet, en dat wanneer we onverwacvhts bezoek krijgen, of besluiten om naar uiten te gaan, ze er ook meteen leuk uit ziet al.
ook naar het kdv krijgt ze haar goede kleertjes aan. die wassen we wel weer! ik vind het zonde om minder goede kleertjes te kopen namelijk…
ik schaam me er ook niet voor om met mijn onder-stoepkrijt-of-zand-zittend meisje mee te nemen naar het cb of naar de winkel, zodat ik haar na de tijd gewoon weer terug kan poten…
(hmm… de buurman achter ons zit nu nog ff uitgebreid te timmeren etc! laat em dat eerder doen op de zaterdag :roll: )
Het ligt er denk ik wel aan hoe oud het kindje is als ze veel slapen dan trek je ze wellicht gauw wat ‘makkelijke’ kleertjes aan.
Ik heb m’n kids altijd wel gelijk 's ochtends in leuke kleertjes, kan er als we hele dag thuis zijn echt van genieten als ze er leuk bij lopen.
En als het vies wordt wassen we het wel weer en wanneer het kapot gaat, jammer dan.