Mijn dochtertje heeft begon eczeem te krijgen toen ze 1 maand oud was.
Begon in haar gezichtje, en nu zit het vrijwel overal. Elke dag smeren we trouw.
Me meisje vergaat van de jeuk, ze ligt maar te schuren met haar hoofdje etc…Als haar sokjes om haar handjes ook maar even van haar handjes af zijn dan is het 1ste dat ze doet krabben. Als ze net wakker is en haar handjes kan ze boven het lakentje doen, dan is het meteen wrijven.
Me meisje heeft eigenlijk heeel de dag sokjes om haar handje, alleen onder toezicht zijn ze even uit. Maar ik vind het zo ontzettend rot, want de ontwikkeling van haar handjes iets vast houden/grijpen etc komt zo natuurlijk niet ten goede denk ik :think:
Ze slaapt opeens al weken niet meer door, moeten er echt tig x uit om een speentje te geven. Jeuk zou denk ik wel een rol kunnen spelen :think:
Maar hoe doen jullie dat eigenlijk met het krabben etc als ze zo klein zijn ?? En slapen/sliepen jullie kindjes wel gewoon door ??
Ik weet dat er speciale pakjes zijn, misschien dat iemand een idee heeft hoe je hier aan kan komen?
@alex wrote:
Ik weet dat er speciale pakjes zijn, misschien dat iemand een idee heeft hoe je hier aan kan komen?
Die heb ik al van de dermatoloog, maar gebruiken we niet.
Hier ook een kleintje met eczeem, vanaf dat ze een week of 5/6 was.
Wat doen we eraan… tja… :think: In ieder geval heeft ze hormoonzalf wat we gebruiken op de ergste plekken en vaselinecreme op de droge plekken. Dit helpt redelijk.
Maar bijv. haar hoofdhuid zit ook onder en ze heeft nogal wat haar dus smeren daar is lastig. Daar krabbelt ze dus ook geregeld. Wij doen haar geen handschoenen oid aan, temeer omdat ze ook enorm bezig is om alles te pakken en te onderzoeken en dus dr handjes hard nodig heeft.
Daarnaast vind ik dat ze ook moet kunnen krabben, aangezien ze gewoon jeuk heeft. Als ze echt erg krabt probeer ik haar af te leiden of wrijf zelf even. Vaak werkt dat wel.
Ze wordt overigens niet wakker van de jeuk volgens mij. In het begin wel maar nu we de hormoonzalf gebruiken zijn de ergste plekken een stuk minder.
Hier ook een kleintje met eczeem, vanaf dat ze een week of 5/6 was.
Wat doen we eraan… tja… :think: In ieder geval heeft ze hormoonzalf wat we gebruiken op de ergste plekken en vaselinecreme op de droge plekken. Dit helpt redelijk.
Maar bijv. haar hoofdhuid zit ook onder en ze heeft nogal wat haar dus smeren daar is lastig. Daar krabbelt ze dus ook geregeld. Wij doen haar geen handschoenen oid aan, temeer omdat ze ook enorm bezig is om alles te pakken en te onderzoeken en dus dr handjes hard nodig heeft.
Daarnaast vind ik dat ze ook moet kunnen krabben, aangezien ze gewoon jeuk heeft. Als ze echt erg krabt probeer ik haar af te leiden of wrijf zelf even. Vaak werkt dat wel.
Ze wordt overigens niet wakker van de jeuk volgens mij. In het begin wel maar nu we de hormoonzalf gebruiken zijn de ergste plekken een stuk minder.
Mag ik vragen waarom je de pakjes niet gebruikt???
Ik vind niet dat ze moet kunnen krabben, ze wrijft wel met haar sokjes over haar hoofdje. Als ik haar handschoentjes uitdoe en ze krijgt de kans dan krabt ze zich zelf helemaal open tot bloedens toe.
Zelf met het insmeren als we haar handschoentjes even uit doen om haar handjes in te smeren dan moeten we vliegensvlug zijn, want het is al vaker voorgekomen dat heel haar borst open lag
Wij gebruiken ook hormoonzalf alleen op de erge plekjes.
@pooh wrote:
Mag ik vragen waarom je de pakjes niet gebruikt???
Euhm omdat ze nog te groot zijn, en nu met de sokjes om haar handjes komt het eigenlijk op hetzelfde neer dan die pakjes. En ik hou niet van rompers met lange mouwen, vind het zo vreselijk zitten onder de kleding…
@romata wrote:
Ik vind niet dat ze moet kunnen krabben, ze wrijft wel met haar sokjes over haar hoofdje. Als ik haar handschoentjes uitdoe en ze krijgt de kans dan krabt ze zich zelf helemaal open tot bloedens toe.
Zelf met het insmeren als we haar handschoentjes even uit doen om haar handjes in te smeren dan moeten we vliegensvlug zijn, want het is al vaker voorgekomen dat heel haar borst open lag
Wij gebruiken ook hormoonzalf alleen op de erge plekjes.
Oh ok ja dat snap ik. Zo erg krabt Kiki gelukkig niet… hmm lastig!
Ik heb erg goede ervaring met de pakjes, de stof van de pakjes (satijn) zorgt er namelijk alleen al voor dat de huid rustiger wordt.
Jammer dat ze zo ontzettend groot zijn, heb je dermasilk??
Als ik jouw was zou ik toch overwegen om ze te gaan gebruiken, innemen is dat een optie??
Je zou ze ook eerst een keer kunnen wassen want ze krimpen namelijk wel erg in de wasmachine!!
Lianne zat met 3 maand ook van top tot teen onder het eczeem en is nu mede dankzij de pakjes eczeem vrij.
@pooh wrote:
Ik heb erg goede ervaring met de pakjes, de stof van de pakjes (satijn) zorgt er namelijk alleen al voor dat de huid rustiger wordt.
Jammer dat ze zo ontzettend groot zijn, heb je dermasilk??
Als ik jouw was zou ik toch overwegen om ze te gaan gebruiken, innemen is dat een optie??
Je zou ze ook eerst een keer kunnen wassen want ze krimpen namelijk wel erg in de wasmachine!!
Lianne zat met 3 maand ook van top tot teen onder het eczeem en is nu mede dankzij de pakjes eczeem vrij.
Heb indd dermasilk gekregen van de dematoloog, mij lijkt het juist zo’n jeukstof met die gaatjes erin :shifty: ?? Ze mogen niet in de was staat er op de verpakking ??
Maar geloof niet dat ze echt eczeemvrij kunnen worden mede door die pakjes, want het is misschien wat luchtiger, maar er zit toch gewoon kleding overheen ??!!
Want die pakjes genezen niets toch, het is puur voor de jeuk ??
De Pakjes mag je wel wassen hoor, in de wasmachine op 30 graden fijnwas en een beetje schampoo.
Heb je al eens op de website gekeken van dermasilk??
De stof zorgt er namelijk voor dat de huid rustiger wordt, in combinatie met goed vet houden kun je al een heel eind komen!!
Wat voor hormoonzalf heb je??
Lianne heeft de pakjes 2 maand dag en nacht gedragen en ze krijgt ze nu alleen nog aan als ze erg droog is.
Mocht je nog vragen/twijfels ed hebben , roept u maar!!
Onze kindjes kregen ook al vrij snel eczeem, zo sneu…
Ben mij echt wel eens kapot geschrokken toen de oudste zich goed had gekrabbelt, heel zijn wiegje en hij zaten onder het bloed
voelde mij ook zo’n slechte ouder.
Wij hebben ze ingebakerd, ze kunnen niet krabbelen en het brengt ok rust. Voor ons werkte het in ieder geval.
sterkte!
Wij hadden een ander soort pakje (zilver). Geen idee of het echt hielp, maar ja, het had wel van die lapjes voor over de handjes, dat was wel handig. Overigens had ze weinig jeuk voor zover ik kon bekijken en was de exceem naar mijn idee niet heel heftig (alleen droog, maar niet rood).
Ik heb op den duur bij de apotheek een lotion van eucerin gehaald, deze gebruik ik zelf ook als ik jeuk heb en het verkoelt prima, is erg prettig.
kyano heeft ook een eczeem huidje
op het moment is het aardig rustig
wat ik doe is zeezout in kyano zijn badje
daarna smeer ik hem in met Dermalex Repair Atopisch eczeem
dat werkt heel goed,verkrijgbaar bij drogist en mag je smeren hoelang je wil
hoop dat je snel een oplossing hebt!
Steven heeft ook eczeem, over zijn hele lichaam, hij kreeg al eczeem met 2 weken.
Ook Steven heeft dermasilk krabpakjes, en inderrdaad wassen op 30graden met wat shampoo. Ik bedek zijn handjes alleen als hij in bed ligt, in de auto zit, of alleen maar aan het krabben is. Als hij speelt is hij meestal zo afgeleid dat hij toch niet krabt. Daarnaast kan hij ook heel goed spelen en dingen vastpakken met die dingen om zijn handjes,maar Steven is dan ook al iets ouder.
Ik ben me ook al eens rot geschrokken als ik hem uit bed haalde, hele armpjes open gekrabt allemaal bloed, echt zo zielig. Laatst nog gebeurd, had voor het slapen gaan de handjes niet in het pakje gedaan, wat voelde ik me beroerd.
Ik zit nu vooral met hoe ga ik zindelijkheidstraining straks aan pakken. Want zodra het kan krabt hij zijn beentjes open.
Ik sluit me bij Pooh aan. Die dermasilk pakjes werken echt heel erg goed! Lars had veel minder jeuk en de eczeem nam af. Ik kon zelfs minder hormoonzalf gebruiken. Nu is hij eczeemvrij, maar als ik weer plekjes zie opkomen dan doe ik hem de romper weer aan en de volgende dag is zijn huid weer rustig. Vorige week had hij de waterpokken, pakje aan en weer minder jeuk. Geweldig!!