Kindjes met droge huid.

Misschien doen jullie het al, of kennen jullie het helemaal niet.

ALs je kindje geen last heeft van allergien op andere merken maar wel een droge huid heeft.



Kan je bij kruidvat Body Lotion eurofit kopen, die is iets van 80 cent.

Die doe je op je eigen hand en daar zet je de douchekop op, zodat het in het badje terecht komt.

Waarom op je hand?

Omdat er anders hele klodders in het bad terecht komen. Of je smeert je kindje er mee in, als hij/zij nat is, even insmeren en afspoelen.



Ik heb dit lang gedaan en doe het nu 1x per week.

Van olie werd hij zo glibberig, en stil liggen na het douchen wilden hij niet.

hier werkt balneum echt perfect voor mijn dochertje haar droge huid.



Is ook voor in het badje

Hier dus van alles geprobeerd tot dit…

Ook al eens Balneum gebruikt ?

Ja.

Gebruik altijd weleda baby, bodycreme… werkt erg goed!!!

Hier ook Balneum, werkt super.

bodylotion droogt juist een huidje uit.



Ik gebruikte natuurlijke olie (weleda bijv) of als het heel erg was weer en windcreme van weleda, op kleine plekjes.

Verder zo min mogelijk in bad, 1x per week is voldoende en dan havervlokken in het badje.

Ik heb van het kruidvat de NATURES lijn… Amandelolie om haar na het bad mee in te smeren en sinds een paar weken ook amandeldoucheschuim…

Ik moet eerlijk zeggen, vind het nog lekkerder ruiken dan zwitsal…

We badderen hier Noortje ook met balneum extra vettend.

Heerlijk spul :thumbup:

@wisje wrote:

Ik heb van het kruidvat de NATURES lijn… Amandelolie om haar na het bad mee in te smeren en sinds een paar weken ook amandeldoucheschuim…

Ik moet eerlijk zeggen, vind het nog lekkerder ruiken dan zwitsal…


En die van het kruidvat wordt niet op dieren getest he :smiley: Balneum en

Zwitsal weer wel :thumbdown:

Dat weet ik eerlijk gezegd niet eens… Kwam op die uit omdat het geheel niet geparfumeerd was…

Maar is wel mooi meegenomen :wink:

Lipikar baume ap van la-roche posay is speciaal voor droge babyhuidjes en kindjes met eczeem. is verkrijgbaar bij verschillende apotheken.

Is ook zonder conseveringsmiddelen en parabenen.

Ik snap überhaupt niet waarom zoveel mensen Zwitsal gebruiken. Ik kom op m’n werk veel kindjes tegen (KDV :wink: ) en hoor veel verhalen over kwaaltjes e.d. Veel mama’s komen erachter dat hun kindjes juist een reactie geven op Z. Een collega smeerde zelfs een keer de wangetjescreme op bij zichzelf en voelde hoe het begon te branden. :shock: Niet gek dat haar kleine elke keer zo moest huilen na het smeren.

Ik gebruik alles van Weleda. Weet dat het geheel natuurlijk is, werkt goed, ruikt lekker en is verantwoord. Wat wil je nog meer. :clap:

@Judith-1983 wrote:

Lipikar baume ap van la-roche posay is speciaal voor droge babyhuidjes en kindjes met eczeem. is verkrijgbaar bij verschillende apotheken.

Is ook zonder conseveringsmiddelen en parabenen.




die gebruik ik sinds kort en ben er erg over te spreken :thumbup:

Na allerlei smeerseltjes getest te hebben (waarvan zwitsal echt het allerslechtse voor Marlots huidje was :thumbdown: ) zijn wij grootverbruiker van de cetamacrogol. Dat is gewoon bij de apotheek te koop voor een paar euro, het is creme zonder geur en kleurstoffen enzo en gemengd met vaseline. Kost maar een paar euro en is echt het allerbeste wat we ooit gehad hebben!

cetamacrogol die heb ik ook voor mijn dochtertje en dat werkt super!



Hier wel fan van zwitsal en ze kan trouwens overal tegen! dus erg makelijk!

@mamaartje wrote:

Na allerlei smeerseltjes getest te hebben (waarvan zwitsal echt het allerslechtse voor Marlots huidje was :thumbdown: ) zijn wij grootverbruiker van de cetamacrogol. Dat is gewoon bij de apotheek te koop voor een paar euro, het is creme zonder geur en kleurstoffen enzo en gemengd met vaseline. Kost maar een paar euro en is echt het allerbeste wat we ooit gehad hebben!




Wij krijgen hele bergen voorgeschreven aan tubes vaseline cetamacrogol voor de kinderen en dat wordt vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Misschien is dat ook nog een optie voor je?