Op deze site kwam ik net terecht toen ik op zoek was naar sites over zindelijkheidstraining… Iemand hier ervaring mee??? Werkt het ook daadwerkelijk??
Dat vraag ik me dus ook af als ik dat zo lees…ik lees dus mee!
Ik heb het e-book dus gedownload voor €13,75… Heb meteen erna de mevrouw gemaild met een vraag, maar nog helemaal niets gehoord… Krijg toch altijd meteen argwaan bij dit soort dingen :shifty:
En wat staat er dan in wat zo bijzonder is?
@wieniex wrote:
En wat staat er dan in wat zo bijzonder is?
Ik vraag mij dat dus ook af.
Elk kind is ook anders.
Mijn eerste was binnen 4 dagen zindelijk door hem van de een op andere dag gewoon geen luiers meer om te doen en de andere was lui en die heb ik veel langer moeten ‘trainen’…
Vind dit soort dingen vaak
:shifty:
Zonde om geld uit te geven als je niet weet hoe je kind gaat reageren op luierloos door het leven te gaan…
Maar goed, ik ken het boekje niet, misschien is het wel helemaal geweldig…
Het komt er ook op neer dat je je kind zo pats boem geen luiers meer om doet, ook 's nachts niet (gelukkig heb ik nog een bedzeil en celstofmatjes uit m’n kraampakket ) Alleen is dit gewoon heel concreet geschreven, niet hele verhalen erbij zoals in de meeste boeken staan over het hoe en waarom overal van, zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik ga er iig morgen mee beginnen! Vanmiddag een hele partij onderbroekjes kopen bij de zeeman, want er zullen vast veel ongelukjes gebeuren… M’n man denkt dat het nog een beetje te vroeg is, maar het schijnt vanaf 18 maanden te kunnen en J. is 20 maanden nu, toont interesse in het potje en de wc, dus kan het allicht proberen toch?
@peter&caren wrote:
Het komt er ook op neer dat je je kind zo pats boem geen luiers meer om doet, ook 's nachts niet (gelukkig heb ik nog een bedzeil en celstofmatjes uit m’n kraampakket ) Alleen is dit gewoon heel concreet geschreven, niet hele verhalen erbij zoals in de meeste boeken staan over het hoe en waarom overal van, zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik ga er iig morgen mee beginnen! Vanmiddag een hele partij onderbroekjes kopen bij de zeeman, want er zullen vast veel ongelukjes gebeuren… M’n man denkt dat het nog een beetje te vroeg is, maar het schijnt vanaf 18 maanden te kunnen en J. is 20 maanden nu, toont interesse in het potje en de wc, dus kan het allicht proberen toch?
Ik heb dat gedaan zonder boek…concreet schrijven over pats boem geen luier meer om vind ik een beetje gek. Ik neem aan dat daar verder niets over te schrijven valt…
:lol:
Maar wellicht dat het helemaal goed is, dat boek.
Overigens vind ik het ook een beetje te vroeg, maar je kan het altijd proberen. Lukt het niet dan zou ik weer een tijdje wachten en dan nog eens proberen.
Ik durf dat dus niet ineens past boem geen luiers meer… ik kan me namelijk ook voorstellen dat het bij kinderen averechts kan werken, omdat ze dan met ongelukjes te maken krijgen. Mijn dochter is al een tijdje met vanalles bezig, periodes op en af en steeds een stapje verder. Ze kan echt gefrustreerd raken als ze het een keer niet meldt ofzo. Ik heb zelf zoiets van ik ga wel het pats boem principe een beetje volgen, dwz gewoon van de zomer lekker in blote billen in de tuin, dat werkt schijnbaar goed, dus wie weet zegt dat boek eigenlijk wel hetzelfde?
Ik vind het nog erg vroeg om zo te doen.
Heb ergens gelezen dat het het best eis om pas te beginnen vanaf 2,5 jaar omdat ze anders nog niet het gevoel hebben dat ze moeten plassen dus het ook niet kunnen ophouden. Misschien kun je anders beter nog even wachten tot de zomer, dan kan die gewoon in zn blote kont lopen, dat scheelt voor jullie ook denk.
Over voreg en laat zindelijk komen kunnen we gaan discussieren natuurlijk, maar ik ben van mening dat dat per kind ook heel erg verschilt
Na een onrustige avond gisteravond en onrustige nacht, veroorzaakt door jawel alwéér een kiesje, heb ik besloten het nog maar even uit te stellen. Wil hem niet nog meer van slag maken dan ie al is. Mss kijk ik over een paar weken nog eens en anders als het idd blote-billen-weer is 8)
Ik las overigens ergens in een tijdschrift dat je kindje gewoon op de wc op zo’n verkleiner laten zitten niet goed is omdat de beentjes dan losbungelen, en dat mocht dan niet schijnt. Weet iemand waarom? Ipv dat ze de reden er meteen dan even bij zetten :roll:
Denk dat het ook per kind verschilt, moeten er aan toezijn denk ik. De 1 is dat met 1,5 en de ander met 3.
Uhm…bungelende beentjes? Dat is hier ook op de wc, zonder verkleiner trouwens. Kan niet eens anders, want het krukje is te hoog dan zit ze opgevouwen… geen idee dus?