Zal ik mijn kindje om de 4 uur gaan voeden ?
Ik ben dan wel bang dat mijn productie terug gaat lopen.
Ik voede hem altijd op verzoek maar toen hij zijn handjes ging ontdekken en er de hele dag op sabbelde herkende ik de hongersignalen niet meer en ben hem toen standaard om de 3 uur gaan voeden en dat ging prima.
Nu merk ik dat hij er soms nog geen zin in heeft om de drinken en laat ik er wat langer tussen, ongeveer 3,5 uur.
Uiteindelijk wil ik er 4 uur tussen laten, ik denk dat hij dat wel prima vindt want hij zeurt nooit om eten en over een week of 4 mag hij ook bijvoeding.
Ik kolf op mijn werkdagen om de 3 uur gemiddeld 140 cc per keer, zou ik meer cc kolven als ik het om de 4 uur doe dus 2 keer 200 cc ? want als hij minder voedingsmomenten heeft zal hij wel een grotere hoeveelheid binnen moeten krijgen toch.
Snappen jullie mijn vraag nog, hahahahah
Beetje warrig he.
En als ik om de 4 uur ga voeden kan ik straks tussendoor wat fruit geven of een groentehapje als ik om de 3 uur blijf voeden is daar bijna geen ruimte voor of vervang je een bv voor vast voedsel ?
schema is nu
7.30
10.30
13.30
16.30
19.30
en s’nachts komt hij één keer maar de laatste dagen weer 2 keer :roll: (vermoeiend)
Misschien is dit iets dat ik op het CB moet bespreken maar daar heb ik 9 september pas weer een afspraak, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Sinds mijn jongste is gaan duimen zit ze op 4 voedingen per dag. Ze gaat niet huilen maar ik merk dat ze wat drukker en wakkerder wordt, elke dag ongeveer om dezelfde tijden. Dan ga ik haar voeden. (ongeveer 7.00 - 11.30 - 16.00 - 21.00)
Vrijdag was ik bij het cb en ondanks dat ze niet goed genoeg gegroeid was, “mocht” ik het gewoon zo laten. Haar plasluiers zijn wel voldoende.
Wat betreft mijn productie heb ik geen last van terugloop. Mijn borsten zitten ontzettend vol na 4 Ã 5 uur maar worden alle twee weer keurig slap gedronken
Met bijvoeding begin ik pas met 6 maanden maar ook als je eerder begint is het advies om het er eerst bij te geven en dan langszaam op te voeren. Bij mijn oudste gaf ik haar gewoon fruit als ik zelf ging eten en avondeten tegelijk met ons en dat ga ik nu weer doen. Is makkelijker dan rekening houden met allerlei schema’s en uiteindelijk werk je toch naar dat ritme toe voor een peuter (ontbijt - fruit - lunch - tussendoortje - avondeten&toetje)
Mijn dochter krijgt om de dag een oefenflesje (ze gaat over 2 weken voor het eerst naar het kdv) en daar zit zo’n 150 in. Ze kan het daar op vol houden tot de volgende voeding maar een toetje borst weigert ze ook niet. Ik zou gewoon kijken wat je kindje minimaal nodig heeft om te vrede te zijn tijdens jouw afwezigheid en er van uit gaan dat ze rest later wel weer ingehaald wordt.
Hopelijk heb je er wat aan!
onze dochter krijgt, 7.00-11.30-15.30-19.30 en 22.30 BV (die laatste mag ik laten vallen van CB maar maak haar nog altijd wakker…) Ze duimt trouwens ook, huilt nooit… Je kunt het toch proberen…helemaal als de kleine tevreden is…Succes!
Slapen jullie kindjes door dan ? hadden jullie een maand geleden nog meer voedingen ?
Mijn zoontje komt sáchts nog.
Nou ik ga hem gewoon om de 4 uur voeden, kijken hoe dat gaat.
En de eerste keer dat hij s’nachts komt (tussen 0.00 en 1.30) voed ik hem en als hij daarna weer komt laat ik hem maar even in zijn soppie gaan koken want als ik hem aanleg neemt hij maar 3 slokken de laatste paar dagen dus die voeding kan er af, maar hij is het “gewend” om om die tijd wakker te worden denk ik.
Vannacht hebben we geen aandacht gegeven toen hij om 3.30 wakker werd en hij lag wat te brabbelen en toen viel hij na 10 min. weer in slaap.
Als je kindje inderdaad gewoon rustig is, dan zou ik het gewoon eens aankijken of hij het redt om er 4 uur tussen te laten. Op een gegeven moment zal hij als het nodig is vanzelf een regeldag invoeren, waardoor je productie op peil blijft ( of meerdere zoals hier de laatste dagen :? )
Ik heb sowieso het idee dat doorslapen rond de 6 maanden opeens wat minder wordt (sprongetje?) Taco sliep altijd door (van 8 tot 8) en opeens kwam hij de laatste tijd weer 2 a 3 keer per nacht…
En wat anderen ook al gezegd hebben, fruit en groente is nu echt nog bij-voeding. Taco vindt dat blijkbaar ook, want hij komt daarna gewoon om de gebruikelijke tijd voor zijn voeding.
Dat was ook een van mijn vragen … is mijn productie niet te laag als ik mijn zoon om de 4 uur ga voeden, ok dan zal er wat geregeld moeten worden haahahahahaha zodat er meer bv per voeding is.
Ik heb met 12 dagen en 6 weklen regeldagen gehad daarna niet meer geloof ik.
Als hij 4 keer gaat drinken overdag en ik kolf ongeveer 140cc (geef altijd 150 mee naar het KDV) hoeveel zou hij dan moeten drinken tussen de 180 (met nachtvoeding) en 200 (zonder nachtvoeding)?
Zou ik ook een regeldag met de kolf kunnen invoeren ? om de 2 uur kolven bijvoorbeeld ?
Taco krijgt (2) flessen van 190 ml mee naar de creche (en hij komt ook steeds voor nachtvoedingen… :? ).
Ik heb zelf de indruk dat een regeldag met de kolf niet goed werkt, omdat de kolf de productie niet zo goed stimuleert als je kindje zelf. Bovendien is het denk ik iets dat je kindje heel goed zelf kan regelen. Hij gaat het wel doen als hij het nodig vindt.
Hier een uk van ruim 5 maanden die overdag nog zo’n 5x drinkt en 's nachts minimaal 2x (als ik geluk heb!).
Mijn oudste ging met 6 maanden heel rigoureus van 2 nachtvoedingen naar niks en ik hoop maar dat dat met de jongste ook zo zal gaan. Hij wil na zo’n 3,5 uur toch wel heel graag drinken overdag!
Met een half jaar ga ik weer Rapleyen en dan zal er ook nog niet zoveel voedsel ingaan. We zullen het zien…
Vaak raden ze op het cb aan dat je fruit geeft als tussendoortje (dus ergens tussen 2 voedingen in) en de groente/warme hap voor een voeding. Die borstvoeding erna zal hij dus wat minder gaan drinken als zijn buikje al vol zit met vast voedsel. Met brood begin je met een korstje, maar tegen de tijd dat dat een boterham wordt geef je dat meestal ook vlak voor een voeding.
Mijn ervaring is met kolven dat je meer cc’s kolft als je er langer tussen laat. Als je kleintje op een werkdag ook genoeg live drinkt 's ochtends en 's avonds dan blijft je bv ook wel goed op peil (bij mij toendertijd wel iig).
Succes ermee!