Kindje met gevoelige darmen

Mijn dochtertje heeft last van haar darmen. Omdat ze te weinig sliep, is ze even in het ziekenhuis geweest. Met de rust en regelmaat gaat het nu beter. Door gebruik van Infacol zijn de krampjes ook minder.

Dus ik zet mijn hoop op het overgaan van de krampjes na 4 maanden.

Maar de kinderarts zei dat ze waarschijnlijk wel gevoelige darmen zal blijven houden.

Hebben andere mama’s ervaring met kindjes met gevoelige darmen?

Wat doen jullie eraan en hoe gaan jullie kindjes ermee om?

hoi,

ik heb er helaas ook ervaring mee.Onze dochter had er erg veel last van,je voelt je dan zo machteloos.Bij haar hielp cinababy goed.Lekker in een warm badje,over de buik aaien met de klok mee,beentjes in buigstand en met de klok meedraaien en vooral veel heel veel troosten.

Succes.

Hier ook een baby met gevoelige darmen. Het was een echt huilbaby. Toen men zei dat het over zou gaan geloofde ik dat echt niet. Nu is hij 4 maanden en heeft bijna tot geen last meer :thumbup: Je hoort zijn darmpjes nog wel maar hij kan er zelf beter mee omgaan.

Ik stopte hem 2 x in bad (weet dat het niet zo goed is) en smeerde hem daarna in met baby olie om het huidje soepel te houden. Hij kon zich gewoon beter ontspannen als hij warm was. En continue over zijn buikje wrijven.

Hier hielp fietsen met de beentjes ook altijd goed en “dubbel gevouwen” ronddragen

Hier geen echte tips maar ik wil je wel veel succes wensen want onze kleine dame heeft veel pijn van verborgen reflux en ik weet hoe zwaar het is om een baby te hebben die veel weent en om machteloos toe te zien als je kleintje pijn heeft :hug: