hoi,
bedankt voor je antwoord!
ik hoop van harte dat ze nog draait maar anders wordt het een keizersnede helaas.
heb bij mijn zoontje zo’n rotbevalling gehad het duurde dágen!!
niet dat ik sta te springen om een keizersnede maar dan heb je toch iets meer kans op een goede afloop…
@ Djamilla,
Ik heb goed nieuws, het kindje kan op dit termijn nog prima draaien!
Mijn meisje is vanacht (met 27wk, 2 dagen) gedraaid :dance:
Ik heb dit net bij de 9 maanden topic geplaatst:
Vanacht werd ik wakker van een hele boel beweging en gewring en geduw in mijn buik, ik voelde een paar kleine steekjes en daarna werd het weer rustig, toen ik vanmorgen wakker was voelde ik ineens beweging bovenin in plaats van onderin mijn buik. Zojuist voor controle in het ziekenhuis geweest en jawel hoor: Tijdens de echo bleek dat ons meisje de afgelpen nacht van stuit is omgedraaid! Nu maar hopen dat ze geen plannen heeft nog eens te draaien! Ik begon me de laatste dagen al af te vragen of en wanneer ze zou draaien, maar gelukkig kan het met dit termijn dus gewoon nog zonder problemen!
Maak je dus niet te veel zorgen, je kindje kan nu nog met gemak uit zichzelf draaien!
@Pé wrote:
Bij onze verloskundigenpraktijk geven ze aan dat ze de ligging pas kunnen voelen tussen 27 en 30 weken zwangerschap.
Ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed dat ze dit nu al tegen jou zeggen.
De vraag is uberhaupt of ze het wel kunnen voelen.
Geen zorgen hoor!
De ligging kunnen ze al eerder voelen hoor, bij mij lag het kindje al snel in stuit en dat voelde ze al met een week of 20. En ook ik ben me toen ik hoorde dat het in stuit lag met een week of 24 toch al wel gaan lezen naar info over verschillende bevallingen. Onze puk heeft eigenlijk alleen wars en in stuit gelegen tot een week of 36 nooit goed. Dus ik snap best dat djamilla daar benieuwd naar is. Enne ze kunnen dus zelfs nog draaien rond 36 weken, want dat heeft mijn uk gedaan!
Deze uk ligt nu ook al in stuit en dwars dus denk dat dat gewoon het lekkerste ligt in mijn buik!
@wieniex:
Dan zijn ze bij mijn verloskundigenpraktijk zeker niet zo vaardig…
Ik ben gisteren nog geweest en toen gaf zij wederom aan dat je niets zeker kunt zeggen over de ligging bij deze termijn.
Ik voel het kindje nu ook nog continue draaien, dus bij 21 weken lijkt me het niet echt betrouwbaar om daar een uitspraak over te doen.
En wat betreft het verhaal over djamilla:
NVOG:
Vroeg in de zwangerschap liggen veel kinderen in stuitligging. Dit neemt naarmate de zwangerschap vordert, af. Omstreeks de uitgerekende datum ligt minder dan 3% van de kinderen in stuitligging.
En voor de duidelijkheid: ik ben bevalling van een stuiterkindje, dus ik weet wel een beetje van de hoed en de rand…
Ik kan me je zorgen dus heus wel voorstellen, maar ik vind de termijn van 25 weken nog een beetje vroeg om echt al over een keizersnee na te denken.
Geniet van je zwangerschap.
Ze bedoelen, dat ze niks kunnen zeggen over de ligging met die termijn, omdat het nog helemaal niks zegt. Je gaat bij wijze van spreken met een stuitkindje naar binnen en als je buiten bent is het alweer gedraaid.
Die termijn is echt veel te vroeg om je zorgen te gaan maken over een eventuele stuit. Het zegt namelijk nog helemaal niks.
Ik ben bijna 36 weken zwanger en die “kleine” draait nog steeds af en toe in stuit en weer terug (en zelf maak ik me daar helemaal geen zorgen over, maar met ongeveer 32plus weken zou je er wel extra alert op kunnen zijn)
Pé, tuurlijk kan het kindje nog draaien, volop…maar bij mij kunnen ze wel voelen hoe t kindje op dat moment ligt, misschien had ik dat niet zo duidelijk omschreven. En bij mijn vorige zwangerschap lag het elke keer dwars, paar keer in stuit en tegen het einde zelfs een keer half onvolkomen stuit, zelfs daar kwam ze toen nog uit tot een normale stuit om lekker eigenwijs een dag voor de afspraak in het ziekenhuis goed te gaan liggen haha!
ach en buiten dat hebben ze bij Jelmer ook gedacht dat hij in stuit lag (was ook wel zo logisch ) met goed 35 weken en dat bleek niet zo te zijn. Zelfs ervaren vk vinden het nog wel eens lastig er “kop of kont” van te maken :mrgreen:
hoihoi
ik heb een spoedkeizersnee gehad. Ik vondt de ruggeprik heerlijk omdat ik al in de persweeen zat en niet mocht persen wat dus heel erg pijn deed.
De kz was zo voorbij en toen moest ik nog een uur op de uitslaapkamer maar omdat die dicht was lag ik op de ic. Daar ben ik zo aan het zeuren geweest dat ik naar mijn kind toe wilde dat ze me na een half uur hebben laten gaan. En na een dag liep ik al weer. Ik had een rolstoel in beslag genomen die ik als rolator gebruikte zodat ik naar de kleine kon die een verdieping hoger lag
Ik heb na 3 weken last van de wond gehad die was gaan ontsteken maar doordat ik zo bezig was met de kleine. Heb ik dat niet eens gevoeld.
Mijn man vond dat ik er niet goed uitzag en aangezien we toch naar het ziekenhuis moesten om de kleine te voeden zijn we even langs de gyn geweest.
Daar bleek dat ik 39 graden had en ze hebben de wond een stukje moeten openen.
Dus mijn advies moet je toch een kz let dan goed op jezelf
groetjes
marlies
Bij mij was de ligging afwisselend (zeker op dat termijn waarop jij nu zit) dat is heel normaal. Vanaf 32 weken lag het in hoofd met 34 in hoofd…en nu met 36 weken heb ik toch een stuit baby…lieverd het zegt dus echt helemaal helemaal niks. Dus ga je asjebliefd nog geen zorgen maken. Ik deed dat ook met 30 weken terwijl iedereen zei maak je niet druk…komt allemaal goed.
Toch altijd er mee bezig geweest van wat zou ik doen vag bevallen met een stuit of sectio…en nu is het dus zover en weet ik het nog niet. Dus ga je nog asjebliefd niet druk maken zolang het nog niet echt nodig is!