Kindje dragen in een doek?

Hoi allemaal,

Ik ben Sil en zwanger van mijn tweede kindje.

Deze week heb ik een draagdoek besteld bij babybij, ik wil namelijk mijn nieuwste aanwinst gaan dragen in een doek. Dit lijkt mij veel handiger dan een duowagen die nemen zoveel ruimte in beslag. En het lijkt mij fijn, omdat ik dan mijn handen vrij heb. Ook handig als je al een kleintje rond hebt lopen.

Mijn vraag is,zijn er hier mensen die er ervaring mee hebben en hoe bevalt het?

Hee Sil!

Ik heb ook geen duowagen, en heb mijn dochter altijd in de draagdoek gedragen (ringsling) en nu nog.

Tussen mijn zoon & mijn dochter zit 2jaar en 3 maanden, nu is mijn dochter wel een lichtgewichtje en ze loopt ook stukken natuurlijk, dus dat kan nog makkelijk.

Ik heb wel momenten gehad dat ik toch een duowagen had willen hebben, vooral als we hele stukken gingen wandelen, of naar de stad gingen, had ik het toch ook wel een keer fijn gevonden om geen kind op mijn heup/rug te hebben. Maar die momenten waren schaars en zeker niet genoeg om toch een duowagen aan te schaffen.

Ik droeg dus trouwens mijn grote dochter in de sling, en mijn jongste zit/zat altijd in de kinderwagen. Andersom kan natuurlijk ook :wink: Voor mij was het zo makkelijker omdat ik mijn dochter ook al van baby af in doeken draag en zij gewoon “meewerkt”. Daardoor voelt ze lichter aan dan een kindje wat maar 'hangt te hangen".

Als je je oudste nooit gedragen hebt, zou ik idd de jongste in de doek doen en de oudste in de buggy.

Wij hebben ook besloten om geen duowagen te kopen maar de kleine

lekker in de doek te dragen.

Voor de korte stukjes gaat de kleine in de wagen en Anique lopen en als

we de stad in gaan,

dan gaat Reno in de doek en Anique in de buggy.

Hier ook geen duowagen, maar wel een plankje aan de wagen.

Ik heb Amélie de eerste 7 maanden alleen maar gedragen als ik op pad ging, en eigenlijk bijna de hele dag thuis ook (maar dat is een ander verhaal :wink: ) Ik vind het heerlijk, super praktisch en voor de band met je kindje is het echt helemaal geweldig.

Ik heb trouwens een knoopdoek (tricot-slen) en 2 ringslingen. Nu ik haar steeds minder ga dragen buiten hoef ik ook niet nog een andere doek erbij, maar ik ben nog steeds verliefd op de geweven draagdoeken :inlove: …mischien in de zomer :wink:

julliekindjes zijn al wat ouder ons kundje word geboren is onze zoon nog geen anderhalf is dan 16 maanden wat zou ik het beste kunnen doen

geen ervaring met een 2e kindje terwijl de oudste nog zo jong is maar lijkt mij een ideale oplossing. ik heb ook een minimonkey besteld omdat ik de kleine wil gaan dragen met bijvoorbeeld naar school brengen enzo zo vanuit de maxicosi in de draagdoek ipv helemaal dat stoeltje uit de auto etc

Mijn zoontje is dadelijk 20 maanden als de kleine er is en wij hebben een duo wagen gekocht (duoseat voor op de Mutsy, die we al hadden). 16 maanden is nog erg jong. Ik zou voor een duowagen gaan…

ik heb voor het weekend eentje gekocht…

heerlijk…als ik even snel iets moet doen…

de maxi cosi zit standaard in de auto ik til Jade uit de auto in de draagdoek en dave loopt dan snel mee aan eht handje…

hartstikke makkelijk…die van mij kan je in 6 standen omwikkelen en je kindje kan erin tot het 18 kilo weegt…

( dave is 3 en weegt nu 16 kilo…even ter voorbeeld)

dus je kan hem heel lang gebruiken :thumbup:

Ik heb mijn dochter pas sinds ze ander half was in een tricoslen mee genomen op mijn rug.

en mijn jongste heb ik gedragen tot ik 8 weken zwanger was van dit kindje.

ik vind het heerlijk om die kleine zo mee te nemen die jongste van mij werd echt gek als hij die doek zag en hij kwam er vaak ook zelf mee aan lopen met andere woorden ik wil lopen en lekker bij jou hangen :smiley:

ik zweer bij een draagdoek.