Sinds 2 weken ligt mijn kindje heel erg hoog (ben 30 weken zwanger nu) en ik weet dat dat heel normaal is rond deze zwangerschapstijd. Nu weet ik ook dat je kindje weer naar beneden gaat (indalen) maar wanneer is dat ook alweer ongeveer? Ik heb er nu best wel last van en dan heb ik wat om naar uit te kijken…
Ik heb geen last van maagzuur maar ben heel benauwd als ik ga liggen. De verloskundige zijn ook dat het tegen mijn longen aandrukte dan, slaap nu bijna rechtop met heel veel kussens… Maar ben dus aan haar vergeten te vragen wanneer het kindje ongeveer gaat indalen, wie weet het?
Is het je eerste of je tweede/ derde/ vierde?
Volgens mij kan het bij een eerste al met 32 weken als ik het goed onthouden heb en met een tweede (of derde of vierde) soms pas met 36-37 weken. Of heb ik het mis?
vooral de eerste kan nogal hoog liggen. wanneer ze indalen verschilt erg per kind. mijn eerst volgens mij met 34 weken, de 2e pas met 39 ofzo. de derde ook zoiets…
Volgens mij staat daar niet echt een ‘tijd’ voor. Vriendin van mij is ook zwanger van de eerst, en met 36 wk lag kindje nog niet ingedaald.
Bij een 2de en volgende, kan het zelfs nog indalen tijdens de geboorte.
Maar als ik jouw verhaal zo lees, hoop ik voor je dat het gauw indaalt. Die benauwdheid lijkt mij geen pretje.
Een eerste kindje daalt tussen de 30ste en 35ste week in.
Mijn zoon lag ook ontzettend hoog. Had weken lang ontzettend last van m’n ribben.
Nu zwanger van de 2e. En ook weer een kindje wat heel hoog ligt. Heb nu al vanaf wk 25 last van m’n ribben en weet niet meer hoe ik comfortabel kan zitten. Slapen is bij mij juist geen probleem. Krijg dan juist meer ruimte.
bij mij daalde de eerste met 36 wkn pas in en de andere twee daalden niet in,en dus mooie zere ribben en af en toe geen lucht bijna meer kunnen krijgen
niet ongerust maken hoor…komt allemaal goed kindje zit nog lekker en heeft geen zin al in te dalen zou ik ook niet willen 10 tot 12 wkn vast liggen :lol:
Bedankt voor de antwoorden meiden, dit is mijn tweede kindje. Het verschilt nogal begrijp ik… Nou, dan wachten we het rustig af, en elk nadeel heeft zijn voordeel want doordat het nu heel hoog ligt heb ik een stuk minder last van mijn bekken Das ook wel weer fijn!
Gelukkig kan ik wel slapen hoor, met die kussens gaat het wel en ik ben al lang blij dat het alleen met liggen is.
mijn 2e lag ook zo hoog, maar helaas bleef hij zo hoog liggen. Daalde pas in met 10 dagen overtijd, en met 11 dagen overtijd is hij geboren…