kinderziekte

:frowning: ik maak me vreselijk druk. Mijn zoontje heeft al dagen hoge koorts gehad en sinds gisteren allemaal rode vlekjes. nu heeft hij al de waterpokken gehad dus dat is het niet en zo ziet het er ook niet uit. maar nu ben ik dus bang dat hij een andere kinderziekte heeft vijfde of zesde ziekte. en dat is dus super gevaarlijk voor een zwangere vrouw en dus voor het ongeboren kindje (miskraam e.d) dus nu maak ik me super druk. morgen dus maar naar de huisarts met renzo.

iemand ervaring mee?!

Het klinkt meer als zesde dan 5e. De zesde begint met hoge koorts en daarna vlekjes, de 5e andersom. De zesde is niet gevaarlijk!! Dus probeer je niet te druk te maken! En zelfs al is het de 5e, dan hebben de meeste mensen antistoffen (ze zeggen 60 % en in 90 % van d egevallen verloopt de zwangerschap normaal. Ze houden je dan wel heel goed in de gaten… zie medicin.info, vind de info duidelijk, ben zelf huiverig voor waterpokken vandaar) en is het risico niet supergroot. Succes!

En ik zou even een verloskundige raadplegen en niet alleen de huisarts.

:hug:

dankjewel voor je snelle reactie. Na een miskraam tijdje terug ben ik gewoon super bang dat het weer mis gaat. dus ik zal morgen het eens laten zien aan de huisarts en misschien even de vk bellen…

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Ik heb ook een ma gehad voor dochter. Deze zwangerschap begon ook met bloeding en ik heb nog nooit waterpokken gehad, dus was daar erg huiverig voor. Ik wist wel dat ze waarschijnlijk hier al wel de 5e ziekte had gehad, en laatst denk ook de 6e, dus die zorg had ik al niet meer. Die site maakte me wel geruster voor als ze nu waterpokken zou krijgen.

Het klinkt als de 6de ziekte, Yari heeft het 2 weken geleden gehad.

De 6de ziekte is niet gevaarlijk voor het kindje, de 5de ziekte wel, maar die heeft hele andere verschijnselen.

Sterkte ermee meid, ik heb me ook nogal druk gemaakt dus ik weet hoe je je voelt :hug: