Onze dame kwam nooit uit bed, maar de laatste tijd wel. Op zich logisch als ze in overgang naar geen middagslaap meer zit, jongste hoort huilen vanaf uurtje of 5/6 en papa om 6.15 gaat douchen. Ze mag van mij dan gaan lezen, maar er niet uit. Nu wil ik eigenlijk dat ze dan nog stil blijft.
Wat is slimmer, een peuterwekker met oogjes die dicht blijven als het nacht is, of al een gewone wekker en leren dat ze pas eruit mag als de 7 er staat? Ze is al met letter en cijfer herkenning bezig, dus denk dat ze dat zo weet.
Of een tijdschakelaar op een lampje, die aangaat als ze er uit mag/mag praten.
Mijn zoontje heeft toevallig 2 weken geleden een stoere ‘echte’ wekker gekregen. Hij is al tijdje bezig met klok kijken. De uren snapt hij wel een beetje. Hij weet ook dat hij pas na 7 uur op mag staan.
Misschien is het een idee om met haar te oefenen, wij hebben een boekje van Nijntje; ‘Nijntje, hoe laat is het?’. Hier kunnen ze zelf met de klok spelen.
Ik heb geen ervaring met een peuter wekker, dus daar kan ik je niets over vertellen. Hier werkt de gewone wekker goed. Vooral nu hij een nachtkastje heeft met een schemerlampje en boekjes erop. Hij gaat uit zich zelf nog wat boekjes lezen als hij wakker wordt.
Als ze cijfers herkent, dan kan ze zien wanneer de kleine wijzer op de 7 staat, dus dan zou ik een gewone wekker doen.
Hej,
Je hebt het erover dat ze op de overgang zit van een middagslaapje naar geen middagslaapje.
Is het dan geen idee om het middagslaapje er helemaal uit te gooien? dat zal ze in het begin overdag misschien wel niet te genieten zijn, maar 's nachts wel beter slapen. Waardoor ze dus meer slaapt krijgt en dus ook weer vrolijker wordt en het middagslaapje niet meer nodig heeft.
Ik heb geen ervaring met wekkers of andere dingen, dus daar kan ik je geen tips in geven.
Succes!
Groetjes
Yvonne
Als ze het cijfer 7 kent, dan zou ik een wekkerradio gebruiken. Wij hebben voor Teun een wekkerradio neer gezet en de 3 laatste cijfertjes afgeplakt met tape.
Als de 7 te zien is, dan pas mag hij uit bed komen. Anders is het veel te vroeg.
Werkt goed hier :thumbup: !
ik heb zo’n bijdehand die dan komt vragen hoe lang het nog duurt voor het tijd is, want het duurt zo lang… :roll: :mrgreen: