kinderwagenbak meten pleassssssssssssssssss

Hopelijk mag het topic hier even blijven staan.



Onze beeb is best lang en zwaar. 2 1/2 week geleden was hij al 55 cm! Nu volgens mij alweer langer. Onze kinderwagenbak is maar klein: 72 cm. Zouden jullie je bak van de kinderwagen willen opmeten en hier het merk en de lengte willen vermelden? Wij overwegen namelijk een andere wagen te kopen, maar dan moet het wel voldoende schelen.

Wat een reus wawa :stuck_out_tongue:

Wij hebben een bugaboo cameleon, het matrasje is 74 cm. Dat scheelt dus niet zoveel met die van jullie.

@Joos wrote:

Wat een reus wawa :stuck_out_tongue:

Wij hebben een bugaboo cameleon, het matrasje is 74 cm. Dat scheelt dus niet zoveel met die van jullie.




Nee, dan is die kopen voor 2 cm niet de moeite waard :wink:

Meiden, zouden jullie please willen meten???

Wij hebben een wagen die niet meer wordt verkocht, dus daar heb je niks aan.

Volgens mij zijn de meeste bakken om en nabij dezelfde maat. Tenzij je zo’n ouderwetse engelse koopt (tweedehands). Daar kunnen ze volgens mij in tot ze een jaar zijn :smiley:

De bugaboo schijnt de langste te zijn. Dus ik denk dat er geen langere is dan je al hebt. Maar in een bak van 72 cm kan makkelijk een kind van 65 cm denk ik. En dat zal toch nog wel even duren?

eh…



Peter werd geboren met een lengte van 57 cm!

Hij heeft gewoon tot een maand of 5 in de bak gelegen hoor.

Wij hadden een bugaboo frog toen en ja, hij lag op t eind strak met zijn hoofdje tegen het hoofdeind, maar hij had daar weinig last van.

Ik denk dat over het algemeen de mama’s er meer problemen mee hebben dan de babies. Ze zoeken het vaak zelfs op… trappelen zich omhoog net zolang tot ze “begrenst” zijn.

Met 4 maanden oud had Peter kledingmaat 80 aan en was hij al 70 cm, voor zijn schouders moest hij dus 80 aan.

Maar met 7 maanden stabilliseerde het meer en nu volgt hij gewoon de curve, zij het nog steeds bovenin.

met die 70 cm lag hij dus gewoon in de bak, hij ging dan een beetje schuin liggen, zijn beentjes vaak in hurkstand (deed hij altijd al) en dus vond ik de breedte van de bak belangrijker dan de lengte.

Hij pastte door de breedte wel in de bugaboo bijvoorbeeld, maar niet in de quinny dreami van mijn schoonzus, dan lag hij in de breedte shocking klem en DAT vond hij NIET fijn… maar die lengte… nee zou me er niet te druk om maken.

stein werd geboren met een lengte van 53 cm en die heeft tot 5 maanden in de wagenbak gel;egen

Wawa, het lijkt mij dat je een heel normaal kereltje hebt. Ter vergelijking: Roeland was 54 cm toen hij geboren was, 57 cm toen hij drie weken was, 61 cm toen hij weken was en 71 cm toen hij zes maanden was. Hij sliep bij ons op de slaapkamer in een reiswieg met speciaal matrasje en die is 76 cm. Hij is met zeseneenhalve maand van bedje verwisseld, met name omdat het met kruik wel erg krap werd. Het lijkt me echt niet nodig om van wagenbak te wisselen, wat Cell al zegt, het zijn de moeders die er problemen mee hebben. Baby zelf ligt prima.

Sebastiaan was 53cm bij z’n geboorte en heeft 4 maand in de bak gelegen (de dreami op een speedy sx).

Volgens mij staat koelstra bekend om de grote bakken, dus daar kun je nog even naar kijken.



Groetjes,

Heleen

@Danielle_M wrote:

De bugaboo schijnt de langste te zijn. Dus ik denk dat er geen langere is dan je al hebt. Maar in een bak van 72 cm kan makkelijk een kind van 65 cm denk ik. En dat zal toch nog wel even duren?




xadventure is 75 cm lang… het matrasje dan!! de bak is zo rond de 85 buitenkant buitenkant!



en matrasje is 33 cm breed



en volgens mij is de koelstra nog langer!

Sluit me helemaal aan bij Gerry en Cell… :thumbup:

Stokke is trouwens 74cm lang… en 34 cm breed… en mijn zoontje heeft er tot 6 mnd in gelegen…

mijn zoontje was 58 cm lang en heeft tot 5 maanden in de dreamy gelegen daarna plat in de kinderwagen buggy.



Denk dat bijna alle bakken tegenwoordig niet echt groot zijn erg vreemd aangezien kids steeds langer worden :think:

Ik kan je vraag niet beantwoorden. Mijn kinderwagen (althans, dat type) is al bijna 10 jaar en niet meer te koop. Maar ze hebben er alle 3 tot een maand of 8 ingelegen en allemaal zonder mopperen hoor.

Mutsy hierzo en Thije heeft erin gelegen tot 2 weken terug. Hij is ook een grote beer.

Was met 5,5 maand 74 cm en 9,5 kilo. Maar idd hij legde zijn voeten de laatste week gewoon over het einde van de bak heen. Maar goed hij kon er nog in liggen.

Nu gooit hij zijn benen buitenboord. Dus nu over gegaan in de buggy op platte stand.

Ik was net even wat aan het rommelen in de baby-spullen :mrgreen: En dacht aan je vraag over de maat van de bak dus meteen meetlint erbij gepakt. Wij hebben een bak van 80cm van het merk Kamoa. Het is best een lompe wagen maar wij vinden em heerlijk als wandelwagen.