Even een vraagje.
Mijn meisje is nu bijna 6 maanden, en wil maar alles zien. Erg nieuwsgierig meisje is ze.
Als we haar in de kinderwagenbak leggen, blijft ze haar hoofdje omhoog houden (om dus alles proberen te zien). Ook in de maxicosi krijgen is een drama, ze blijft gewoon zichzelf naar voren gooien.
We hebben een relatief kleine kinderwagenbak (mutsaerts style combi), als ze erin ligt ligt ze links en rechts klem met haar armpjes omhoog, en boven en onder nog ongeveer twee centimeter ruimte. Het gaat nog net. Zeker nu met die kou, ligt ze helemaal klem door d’r dikke jas enzo.
Nu is mijn vraag: vanaf wanneer is het verstandig de kinderwagenbak om te ruilen voor de wandelwagen? Das toch eigenlijk pas vanaf het moment dat ze goed zelfstandig kunnen zitten? Dat kan ze nog niet :think:
Alvast bedankt voor ervaringen/tips etc.!
Wij hebben Kyara ook al in de wandelwagen zitten hoor, ze wil ook altijd alles zien. En ze kan nog niet zelfstandig zitten hoor. Lekker een warme voetenzak, wantjes en een mustje op een onze kleine meid heeft het naar haar zin. We zijn vorige week naar de stad geweest en ze vond het prachtig, ze heeft haar ogen uit gekeken!! Zou het gewoon proberen, je ziet vanzelf of ze het wat vind. En het mag vanaf 6 maanden, maar wij waren ook wat eerder.
Hier kon Riley ook niet zelfstandig zitten, maar de bak was gewoon niet ruim genoeg.
Als je haar er in zet, laten liggen of de middelste stand (dus niet rechtop, maar ook niet liggend)
De meeste wandelwagens kunnen behoorlijk plat. Dan kan het best eerder dan wanneer ze zelfstandig kunnen zitten.
Jinthe kan ook nog niet zelfstandig zitten, maar zit (of eigenlijk dus ligt) al een paar maanden in de wandelwagen, omdat ze niet meer in de bak paste.
Er zijn ook mensen die een kussen onder het matrasje in de bak leggen, zodat het kindje ook half zit. Kan ook nog. Al vind ik dat zelf een beetje eng, omdat ze geen tuigje hebben en er dus makkelijker uit kunnen kiepen. Dan liever het buggydeel in de ligstand.
Volgens mij gaan de meeste kindjes rond de zes maanden over naar de wandelwagen-inzet.
Ik heb de kinderwagen ook net vorige week ‘omgebouwd’, allebei mijn meiden zaten net na het half jaar dus in de wandelwagen (wel in de meest platte stand, is beter voor het ruggetje zolang ze nog niet zelfstandig kunnen zitten )
Onze schat moet van de week nog 5 maanden worden, maar zit sinds vorige week in het zitgedeelte. Niet dat ik hem zo snel groot wil laten zijn(liever niet juist), maar omdat hij steeds maar huilde in de wagenbak.
Nu ligt hij lekker dik ingepakt in de voetenzak, kan als hij wakker is rechterop en dus kijken en plat als hij slaapt.
is het bij jullie wagen niet mogelijk om de wandelwagenzit op speciaal baby’s te zetten? wij hebben de mutsy (de dure variant van mutsaerts)
maar aan de zijkanten zitten knopjes die je om kunt zetten op small of large, dit is speciaal dat ze platte liggen.
onze oudste zat met 6 mnd ook in de wandelwagenzit (gingen ook de zomer in). , onze jongste is er met 8.5 mnd uitgegaan… was ook erg nieuwsgierig hoor, maar vons het te koud en had zoiets zolang ze erin past.
maar nu lekker is de wagenzit met een dikke jas en winterzak.
Wijhebben een bugaboo(vorige model) die kan inderdaad in de ligstand. Alhoewel de beentjes dan wel wat omhoog liggen.
Ik heb het idee dat hij nu nog warmer ligt. De zak helemaal tot zijn kin en de kap kan er ver overheen. Dus ook al is het koud, hij ligt er zo lekker warm bij.
thanx voor jullie tips dames! We hebben vanmiddag de kinderwagen omgebouwd tot wandelwagen. Onze wagen heeft geen 3 standen, maar een heleboel standen :mrgreen: hij kan namelijk in elke gewenste stand gezet worden.
Vanmorgen heeft ze nog in de kinderwagenbak gelegen, maar ze vind 't echt helemaal niks. Blijft maar d’r hoofdje optillen om iets te kunnen zien… met als gevolg een doodmoe kindje dat niet in slaap wil vallen omdat ze veel te nieuwsgierig is. :roll: Ben benieuwd, donderdag of vrijdag gaan we weer eens een poging wagen om het huis uit te komen met de wagen, als de sneeuw weg is en hij staat dan bijna in ligstand, maar wel zo dat ze lekker kan kijken. Denk dat ze dit veel fijner gaat vinden.