kinderwagen/buggy: advies bij aankoop

hallo,



mijn meisje is nu een maand oud, en we hebben nog geen kinderwagen aangeschaft.

Wel hebben we een draagzak (Active van Babybjorn) klaarliggen, waar ze volgens mij bijna inkan.

Eigenlijk was ons idee geen kinderwagen aan te schaffen, en te wachten totdat ze in 'n buggy kan, maar dat was mischien iets te optimistisch (geen flauw idee, vanaf welke leeftijd kunnen ze hierin?)

vind het nu toch wel jammer, dat ik niet 'n stukje met haar gaan rijdlen, en ben dus eig. op zoek naar de -voor ons- ideale kinderwagen:


  • licht & weinig plaats innemend, makkelijik in openbaar vervoer in de stad
  • eentje waarvan we zo lang mogelijk plezier kunnen hebben (ook te gebruiken als buggy, ervaringen, tot hoelang precies?)
  • geen autozitje inbegrepen in de prijs, want dat hebben we al (2e hands van chicco)
  • goede kwaliteit & moet lekker rijden



    alvast bedankt voor jullie tips, ook namens floortje!

Ik heb vanaf de geboorte van mijn zoontje de quinny freestyle gebruikt in de buggystand! Niks geen kinderwagen bak, veels te duur en die kinderen groeien er toch in knowtime uit…Had er wel een lekkere dikke voetenzak in wat meteen wat extra ondersteuning gaf aan zijn ruggetje. Iedere verkoper zal het je afraden hoor want het is zo slecht voor de rug enz enz van de baby. Zolang je je kind er geen uren en uren in laat liggen kan het makkelijk.

Ik heb hem gebruikt totdat mijn zoontje echt te oud was voor de buggy en ik hem in de berging kon zetten!



Er zijn trouwens heel veel buggy’s te koop (bij babyspeciaalzaken) die je helemaal plat kan leggen zodat je baby er heerlijk in kan liggen