Eind maart 2011 verwachten wij ons tweede kindje. Mijn zoontje zal dan ongeveer 1 jaar en ruim 3 maanden oud zijn. Nou hebben we voor hem destijds de Buggaboo Cameleon gekocht. Prachtige wagen, maar nu vraag ik me af of je daar een extra zitje ofzo op kan monteren?
Om nu een andere (dubbele) wagen te kopen, vind ik eigenlijk zonde. En ik weet dat er wel een sta-plankje mogelijk is, maar ik vraag me af of hij daar niet nog wat te jong voor zal zijn :think: ?
Wat is jullie ervaring?
Kan er bij de bugaboo niet ook zo’n plankje met een zitje erop?
Onze oudste 2 schelen iets meer, namelijk 1,5 jaar en wij hebben nooit een duowagen gekocht. Ik had of de baby in de draagdoek en de oudste in de wandelwagen of de oudste liep zelf en had de baby in de kinderwagen.
Gingen we met z’n allen op pad dan ging de oudste vaak nog wel in de buggy en de baby in de kinderwagen, maar ja dan heb je 2 mensen die kunnen duwen.
Pas nu bij de 4e komt er een duowagen… die we gelukkig kunnen lenen. Het zal waarschijnlijk voor dik een halfjaar huis-school lopen zijn. Dat zie ik mezelf niet doen met de baby altijd in de draagdoek (al was het maar omdat mijn bekken weer wat op gaat spelen en ik daar de vorige zw.schap en tot 11 maand erna behoorlijk last van heb gehad).
Zelf had ik wel zoiets toen ik zwanger was van de 2e: werkt het zonder duo niet, dan zoek ik iets op MP en verkoop hem daar net zo gemakkelijk waarschijnlijk weer als wij er klaar mee zijn, maar heb hem toen echt niet gemist.
Ik ging altijd veel en lang naar buiten, ik zou dus echt niet zonder duowagen willen. Mijn oudsten schelen 14 mnd en ik heb de wagen heel veel gebruikt.
We deden wel vaak ook als we met zn allen weggingen twee wagens mee (had dus een heel wagenpark staan toen), maar ja, ma t/m vrij moest ik het toch zelf oplossen.
Als je alleen echt maar eventjes erop uit gaat alleen dan kan zo’n plankje wel denk ik, al is het niet echt comfortabel. Je hebt ook zo’n soort mini buggyzitje aanklikding zag ik laatst!
Zelfs ik mis de dubbele wagen af en toe nog steeds. Ik heb hem een half jaar geleden verkocht.
Ik zou echt voor een dubbele gaan, 14 maanden is nog erg jong…
Oh sorry, ik zie nu aan jullie reacties dat de leeftijd van mijn zoontje niet klopt. Als de kleine geboren wordt is hij namelijk 2 jaar en 3 maanden, dus een jaar ouder dan eerder vermeld :oops:
@maria77 wrote:
Oh sorry, ik zie nu aan jullie reacties dat de leeftijd van mijn zoontje niet klopt. Als de kleine geboren wordt is hij namelijk 2 jaar en 3 maanden, dus een jaar ouder dan eerder vermeld :oops:
Dan zou ik persoonlijk voor een plankje gaan en niet voor een duowagen… misschien kan je die eerst ergens lenen voor je zelf eentje (via MP) aanschaft?
Tenminste… ligt ook beetje aan hoeveel je lopend doet natuurlijk… onze jongste zal ook 2 jaar en 3 maanden zijn als hier de baby wordt geboren, maar omdat ik gewoon 4x per dag op en neer moet naar school vind ik dat voor hem teveel van het goede om alles te lopen/ staan en gaan we dus de duo lenen.
Maar toen de 2e hier kwam MOEST ik niet elke dag van alles… dan wachte ik gewoon het tijdstip af dat de oudste lekker fit was en gingen we dan naar de winkel. Hij was toen dus 1,5 en liep pas een maand, maar doordat we de tijd hadden kon hij het prima aan om de afstand naar de winkel te lopen (zelfs nu doen ze daar nog dik 10 minuten/kwartier over, dus best behoorlijke afstand voor een dreumes).
Wij hebben de Phil&Teds, ideaal! :thumbup:
Wij hebben de kid-sit meerijzadel/plank… en die past ook heel prima op de bugaboo cameleon… :thumbup:
Goedkoop is hij niet met 120 euro, maar hier is Michel dus 2 jaar nu en hij loopt fantastische einden en als hij moe is zegt hij " kjukje zitten?" en dan zit hij parmantig op de kidsit en tuffen we verder.
Als hij echt moet slapen gaan we niet weg, dus ik kom er prima mee uit de voeten. Mis de duowagen totaal niet.
Heb nog wel een fietskar die ik af en toe inzet als duowagen,maar das meer omdat er meer boodschappen mee kunnen :mrgreen:
mijn oudste was 2 jaar en 4 maanden toen de jongste geboren werd. Wij hebben gekozen voor een plankje, nu scheelt het denk ik wel dat de oudste het erg goed vol kan houden om zelf te lopen. Ik dacht toen wel nog dat als alleen het plankje niet zou bevallen, dan koop ik via MP wel een duo wagen
Tussen de eeste en de tweede zit net 2 1/2 jaar en heb nooit een duowagen nodig gehad. Zelfs geen plankje, Anique liep altijd heel goed mee.
Maar nu nummer 3 op komst is, en er ook 2 jaar en 3 maanden tussen zit, hebben we nu besloten om wel voor een duowagen te gaan.
Ik zie het niet zitten om 4 keer op een dag Anique naar school te brengen en ik weet nu al zeker dat Reno nooit op dat plankje blijft staan.
Dit keer dus echt gewoon voor het gemak een duowagen.