kinderwagen bij nummer 2: wie heeft wijze raad?

Hoewel Lara goed loopt, is het geen doen om met haar een enigszins seireuze afstand af te leggen. Ik zou bijvoorbeeld niet met haar naar de supermarkt of de bushalte kunnen. Een beetje doorlopen kan gewoon niet met een peuter en lange afstanden natuurlijk ook niet.



Wat ga ik dus doen nu nummer 2 eraan komt?



Een duowagen? Maar die is voor de baby minder fijn, bovendien is hij ook zo groot als Lara er niet bij is en ik heb al een prima kinderwagen.



Ik heb een geweldig ding gezien: een soort zijspan voor je kinderwagen dat je kunt opklappen of losklikken als je het niet gebruikt.

Maar: mijn oude kinderwagen past niet in de auto zonder dat de achterbank wordt neergeklapt. Dan kunnen we er dus niet meer allemaal in.



Dus dan toch die oude wagen maar weg doen en vervangen? Door een zitje of door een duowagen?

Of gewoon de oude wagen gebruiken en die dan maar niet in de auto vervoeren? Baby in de draagdoek hangen en de buggy mee voor Lara? Maar met een baby in een draagdoek kom ik ook niet ver natuurlijk…



Hoe erg is het als je kinderwagen niet mee kan in de auto? (het OV bij ons is zo georganiseerd dat de bus geen optie is)



Aaargh… wat doe ik nou?

Ik denk dat wij de draagzak gewoon gaan gebruiken. Kan Sebastiaan als het moet in de buggy en ons meisje lekker bij papa of mama.

We hebben een speedy sx, die ik weer ombouw tot wandelwagen voor de baby voor de kleine stukjes. En als we naar de stad gaan, ligt er altijd een zapp achterin de auto, daar kan Sebastiaan dan evt. weer in.

Maar ja, net wat je zegt, misschien is de baby in een draagzak ook wel niet handig :think:

Ojee… terwijl ik dit zit te typen, weet ik het ook niet meer :doh:



Eigenlijk heb je niet zo veel aan m’n antwoord… :mrgreen:

Hier de draagdoek denk ik hoor… Ik ga nu geen duowagen kopen, dat kijk ik eerst wel even aan. Die kan ik nog altijd kopen als het tegen die tijd echt nodig blijkt te zijn.



Maar ik denk dus Kaylee in de buggy en de beeb in de doek, zeker de eerste maanden. :think: Ik heb Kaylee ook zo vaak in de doek gedragen, volgens mij is het wel te doen. En anders is een duowagen via mp nog snel gekocht :wink:

Ja die duowagens hebben ze gewoon op voorraad bij de prenatal, dus die kan ik zo halen.

Maar wat vinden jullie dan van het ‘probleem’ dat de kinderwagen (ook een speedi sx) niet in de auto mee kan?

Er zijn ook stoeltjes die je op de kinderwagenbak kan maken. Dan heb je dus een enkele wagen en kun je toch 2 kindjes vervoeren. Ik zit er zelf aan te denken om daar eens naar te kijken. Hoewel ik ook heb zitten denken aan zo’n ‘zijspan’ waar jij het over hebt. En een duowagen sluit ik ook niet uit. Kortom, ik kan gewoon (nog) niet kiezen :oops: :lol:

Lijkt me lastig, want je wilt toch een keer weg met de auto. Een maxicosi op een onderstel zou dat wat zijn (wij hebben de Quinny Zapp als buggy en daar kan een maxi cosi op)? Dan kan Lara lopen als het een klein stukje is? En anders een kleine buggy mee voor Lara en de baby in een draagdoek. Vraagt alleen wel wat planning natuurlijk.



Andere optie is de Quinny verkopen (je was er toch al niet tevreden over) en een andere (duo)wagen terugkopen. Via marktplaats moet dat toch redelijk voordelig kunnen denk ik?



Ik ga dus wel voor zo’n BuggyPod, ik vind het de gok wel waard omdat ik mijn oude wagen kan blijven gebruiken. En een buggyboard lijkt me niet handig voor jezelf en Noëmi blijft daar vast niet op staan. Een tweedehands duowagen kost trouwens niet zoveel en kan je via marktplaats ook zo vinden.

@lena3 wrote:

Ja die duowagens hebben ze gewoon op voorraad bij de prenatal, dus die kan ik zo halen.

Maar wat vinden jullie dan van het ‘probleem’ dat de kinderwagen (ook een speedi sx) niet in de auto mee kan?




Dat vind ik ook niet handig. Ik had eerst een oude mini en alleen het onderstel wou daar met veel hangen en wurgen in. Dan deed ik de maxi-cosi erop en klaar. Maar om onnodige frustraties te voorkomen, heb ik toen een zapp gekregen van m’n zus. Dat was echt perfect (nu nog steeds, heb inmiddels een volvo :wink: ). Daar kan trouwens ook een maxi-cosi op. Misschien is dat een idee?

Zo’n buggyboard vind ik ook niks, daar verrek ik mijn rug mee. Een stoeltje voor bovenop schijnt niet te kunnen bij de quinny. Is hij niet stabiel genoeg voor.

Alleen het onderstel kan wel in de kofferbak, maar dan hou je geen millimeter over. Maar het is een optie inderdaad.



Ik was niet tevreden over de quinny als wandelwagen (dat je dat nog weet :shock: ), maar met de reiswieg was hij prima. Alleen groot dus…

Als #2 uit de reiswieg is gegroeid gaat de quinny sowieso de deur uit. Als wandelwagen / buggy ga ik hem niet gebruiken. Dus het is welbeschouwd ook maar voor een half jaartje.

Ik heb bij de oudste 2 wel een kiddyboard gebruikt en ik vond het ideaal. maar Babet is nu nog te klein als de baby komt, dus dat was deze keer geen optie.

Dan ben jij misschien wat langer, of heb je langere armen? Ik moet helemaal voorover lopen dan.

Ik ben juist niet zolang. Ik ben maar 1.67 en heb niet echt lange armen. Maar ik zie dat het ook best verschilt met wat voor een wagen je loopt hoor.

je hebt nu ook kiddyboards met een zitje er op zodat ze kunnen staan en zitten, een soort van krukje zeg maar.

Sinds een maand of twee heb ik een ergo draagzak. Ik wou dat ik die een stuk eerder gehad had. Geweldig, daar kom ik in ieder geval wel ver mee. Hier is het plankje weer van de kinderwagen verdwenen, en voor de iets kortere afstanden gaan we gewoon zonder. Dus ik zou gaan voor een echt goede draagzak, is ook ontzettend gezellig.

Ik ga geen duowagen halen, zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Ik haal een kiddyboard en ik heb ook nog een goede draagzak liggen dus komt wel goed, hoop ik :mrgreen:

Ik heb de quinny buzz en kwam er vandaag achter dat er geen kiddyboard op past… Dus heb een goeie buggy gekocht vandaag en hier wordt het buggy + draagdoek.

Ik had het er nog ff met de verkoopster over, over een duowagen. Zij vond het net als ik onzin om voor die paar mnd nog een dure duowagen aan te schaffen :think: En hele dagen weg doen wij meestal toch met z’n twee (of vier, hoe je t bekijkt :lol: ), dan krijgt de een de kinderwagen en de ander de buggy :wink:

Wij hebben een duowagen (achter elkaar) en we hebben hem welgeteld 5x gebruikt in 9 maanden tijd :roll: :mrgreen: , en een paar keer door grootouders. Tosca heeft veel tijd in de sling doorgebracht als Saba in de buggy wilde, en toen Tosca nog in de Maxi Cosi Cabrio paste ging die in de Buzz en wilde Saba eigenlijk altijd zelf lopen… en nu gaan beide dames in de Priori in de auto, na aankomst Tosca in de buggy of sling en Saba loopt mee.



En als ze ineens niet meer mee wil lopen… zet ik haar in mijn nek. Niet het meest ideale, maar het is al een paar keer gebeurd en dan was het net zo snel om het stukje even te overbruggen met haar in mijn nek, dan die duo wagen tevoorschijn te toveren en het gestress van proppen en klimmen… Grootste nadeel vond ik namelijk dat Tosca een grote (lange) dame is, en die paste binnen no time niet meer in dat babynestje achterin, maar was te jong om in zitstand te zetten. Dus het was proppen met Tosca achterin, en Saba wilde om de haverklap “zelluf doen” en klom dus te pas en te onpas uit de voorkant.

Als ik een duowagen koop, wordt het zo’n achter-elkaar wagen, die zijn niet zo duur. De quinny moet er dan uit, dus dat verdien ik da weer terug. Maar is het dus of/of: of een gewone wagen met reiswieg, of een duowagen.



Een goede knoopdoek komt er ook, dus ik denk dat ik dat maar eens eerst ga proberen.

Maar ik heb bestveel last van mijn bekkenbodem, dus ik zie wel op tegen het gewicht. Nou ja, we zien wel. Een duowagen is zo aangeschaft.

Ik zit daar dus ook mee, heb de Buzz daar past geen buggypod of kiddyboard op en als ik even lopend een boodschapje wil doen op de dagen dat ik Jim en de beeb straks thuis heb (Jim is dan nog geen 2) moet ik toch wat, draagzak is geen optie omdat ik een slechte rug heb en dat echt niet prettig vind, ik denk dat ik dus toch maar voor de duowagen ga en op de dagen dat de kids naar het kdv gaan kan ik gewoon de buzz voor de maxi gebruiken, Jim kan dat kleine stukje dan wel lopen. Maar ik denk dat ik toch ook wel een buggy ga aanschaffen voor als we met zijn viertjes op stap gaan…

Als ze eenmaal in de buggy kunnen is het probleem sowieso wel opgelost, want je hebt van die stangetjes waarmee je twee buggy’s aan elkaar kunt zetten. Het probleem is vooral dat eerste half jaar.

Ik twijfel ook erg. Ik wandel graag, en Rhodé vind het na een half uurtje wel goed :wink: Dus ook hier het dilemma…



Een duo wagen vind ik niet nodig, dus is het hier of een buggypod of een ‘pick-up’, maar ik zag dus een ‘seat2go’, en die lijkt mij veel beter. Die steekt een stuk minder uit…

Het is van het merk litaf. En op hun site staat meer info…