kindervermaak in Belgie, hopelijk snel wat ideeen

Wij gaan aanstaande dinsdag vanaf Charleroi naar Laanzarote vliegen.

De dag ervoor overnachten wij al bij een luchthavenhotel.



We willen die maandag overdag ergens halverwege de route iets bezoeken waar we een aantal uren de kids kunnen vermaken.



We wilden eigenlijk naar Plopsaland indoor, maar deze blijkt dicht te zijn!



We rijden via Antwerpen naar Brussel/Charleroi. Of via Maastricht naar Brussel.



Wie weet er iets voor onderweg, wat niet al te duur gaat worden (dus geen Bobbejaanland)

  1. Plankendael ligt bij Mechelen.

    Als jullie van Antwerpen naar Brussel rijden via de E 19 dan kom je er bijna langs. (afrit Zemst, Hofstade)

    Kijk eens op de site met de w’tjes ervoor en be erachteraan.

    Geen idee wat de toegangsprijzen zijn…
  2. Er is heel nabij diezelfde afrit een Bloso-domein, een recreatiepark in Hofstade. Ik heb nog geen idee welk weer het dinsdag wordt in België, maar bij mooi weer heel leuk !

    water, zand, speeltuin,…

    via google vind je die mss ook wel terug.



    veel plezier op vakantie !!



    liefs

    Gerda

Geen Ballorig ofzo in de grensstreek?

Voor jezelf is Winkelcentrum Wijnegem wel leuk :wink:

Domein Bokrijk. Maar dat is misschien te dichtbij. Kost volgens mij niets.

Zoals al als tip gegeven: Planckendael bij Mechelen!

Planckendael in Mechelen

De Zoo in Antwerpen



Bokrijk, Genk is heel leuk -> buitenspeeltuin is gratis. Er is ook een binnenspeeltuin deze is niet gratis.



Molenheide, Helchteren -> zwembad, binnenspeeltuin



Groeten

Isle

Ha fijn, ik ga sytraks eens kijken wat het allemaal is!



Bedankt weer!

Heb gekeken, maar het is toch niet helemaal wat we zoeken.

Het moet eigenlijk iets zijn voor een halve dag. En dan vinden we 19.50 pp entree toch te duur worden.



Bokrijk leek leuk maar alles is daar voor kinderen vanaf 3 jaar, Sem is pas net 2 geworden, dus te klein daarvoor denk ik???

Ik denk dat het Wijnegem of Antwerpen word, en hopelijk dat de kinderen dat ook een beetje leuk vinden…



Weet iemand daar iets waar ze zich kunnen vermaken, en wij ook?

Antwerpen de ZOO, maar hoe duur dat dan is?

Of het te doen is voor even… Ik vond het wel leuk, de keren dat ik daar was, ben daar nooit een hele dag geweest. En het ligt echt in de binnenstad.

19.50 per volwassene en 14.50 vanaf 3 jaar.



Dus bijna 60 euro. Dat vind ik toch echt teveel geld, voor een onderbreking van een lange rit…



Dus we gaan denk ik toch maar naar Wijnegem, tenzij iemand een ander tip heeft.

Ik ben wel ooit met ex-schoonouders in een park in M.echelen geweest. Een mooi park, eet-gelegenheden, speeltuintjes.

Volgens mij is dat het Vrijbroekpark.

Ja, het Vrijbroekpark! :thumbup:

En bij Brussel zelf zit ook wat… maar ja, dat is natuurlijk niet onderweg.

In Brussel is Mini-Europe. Net zo iets als Madurodam.

Volgens mij zit er ook een speeltuin (en bios) bij. Ben daar ooit naar de bios geweest en heb daar in een draaimolen gezeten :mrgreen: .

En bij Brussel zelf zit ook wat... maar ja, dat is natuurlijk niet onderweg.
In Brussel is Mini-Europe. Net zo iets als Madurodam.
Volgens mij zit er ook een speeltuin (en bios) bij. Ben daar ooit naar de bios geweest en heb daar in een draaimolen gezeten .

Klopt als een bus, maar dan zit je weer in dezelfde prijzencategorie als Planckendael enz. Dus denk niet dat dat een optie is voor ts.
Niet slecht bedoeld hé Marite, echt niet ! :-*


Je kan ook afrit Sint Niklaas nemen op de E 19 en dan naar De Ster gaan. Is ook een recreatiedomein met speeltuinen, enorme trampolines, zand, water, enz. We zijn er in de paasvakantie nog geweest en inkom is 2.50 euro (ongeveer) per persoon.
Ze hebben www. :wink:

Als ik nog aan iets denk, schrijf ik hier nog !

liefs
Gerda

@gerda wrote:

En bij Brussel zelf zit ook wat… maar ja, dat is natuurlijk niet onderweg.

In Brussel is Mini-Europe. Net zo iets als Madurodam.

Volgens mij zit er ook een speeltuin (en bios) bij. Ben daar ooit naar de bios geweest en heb daar in een draaimolen gezeten .


Klopt als een bus, maar dan zit je weer in dezelfde prijzencategorie als Planckendael enz. Dus denk niet dat dat een optie is voor ts.

Niet slecht bedoeld hé Marite, echt niet ! :-*


:oops: Ik dacht er verder helemaal niet bij na dat het ook nog geld kost hahaha :shifty: :oops: .
Maar ja, dat is veel te duur voor even tussendoor!

Ik ga nog even kijken naar de tip van Marite Vrijbroekpark!



Anders word het toch Wijnegem, om even te lunchen en kort te shoppen… :wink: :wink: :wink:

Drie landen punt bij Vaals?? (dacht ik zo)

Heb je ook een labyrint (doolhof) en allemaal andere kleine dingetjes.



Wij vonden het wel leuk, maar wie zijn wij :angel:

En?

Wat wordt het?

Kijk eens op alleskids met be er achter. Dat is ter hoogte van Weert, afslag Ittervoort, 2 minuten van de A2. Wij wonen er twee minuutjes vandaan en komen er maandelijks. De kinderen blijven het leuk vinden :thumbup: .