Kindertelevisie en taalgebruik!

@kaboutertje wrote:

Ik som even op wat in een uurtje tijd de revu al heeft gepasseerd:


  • houd je bek
  • kont (ipv billen)
  • eikels
  • sodemieter op
  • blijf er met je poten vanaf!




Hier ben ik mee opgegroeid en ik heb deze woorden nooit zelf gebruikt!
Ome Willem is in een hele andere tijd gemaakt :wink:

Ome Willem vind ik niet erg, ik ben er ook mee opgegroeid en kont is hier ook een normaal woord. Zelf heb ik ook nooit die woorden die hij gebruikt nagezegd dus dat zal wel loslopen.

Maar die alfred kwak, brrrr. Alleen al als dat liedje begint, bah bah bah.

Dus ik let dan toch al extra op dat filmpje en idd, sommige dingen vind ik ook niet kunnen. Ik zap m weg.



Dus hier geen last van die eend, alfred kwakt hier niet in de woonkamer :wink:

ome willem staat nu ook aan en we boffen alles wordt even in detail uitgelegd (de hele uitzending lang) over scheten, boeren etc, net waar ik op zat te wachten :roll: :wall: Ohhh wat heb ik een hekel aan die man BAH!

Dan liever die alfred de eend!

@kaboutertje wrote:

ome willem staat nu ook aan en we boffen alles wordt even in detail uitgelegd (de hele uitzending lang) over scheten, boeren etc, net waar ik op zat te wachten :roll: :wall: Ohhh wat heb ik een hekel aan die man BAH!

Dan liever die alfred de eend!




Ik vind het ge-wel-dig en kinderen vindehn hem ook :mrgreen: leuk :wink:

@kaboutertje wrote:

@Anita-1982 wrote:
Donderdagavond zat ik op youtube te spieken en toen hebben manlief (31jr) en ik (26jr) even jeugdsentiment opgehaald.



Dommel

Nathalie

Nils Holgerson

Vrouwtje theelepel

Tom Sawyer

Alf

Pippi Langkous

Babar (olifantje)

Boes de Os

Calimero

Teddy Ruxpin

David de Kabouter

Dr. Snuggles



etc.etc.etc.



Volgens mij waren dit best aardige kinderserie’s/filmpjes.

Of ik ben het slechte vergeten…

Met nette taal in het ABN




Ohhhhhhh JAAAAAAAAAAAAAAAAA :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: ik herinner het mij ineens weer allemaal SUPERRRRRRR



Candy Candy, keek ik ook naar hihihi

Zong ook jááááren lang de liedjes mee :inlove:



en Wélke os kan ons iet sleren, BOES BOES, BOES BOES whoehaaaa, die schildpad ook GEWELDIG!



>>zucht<<




en wat dacht je van snorkels , freggels en ovide en zijn vriendjes





“kijk uit malloot een kokosnoot” :inlove:

@kaboutertje wrote:

ome willem staat nu ook aan en we boffen alles wordt even in detail uitgelegd (de hele uitzending lang) over scheten, boeren etc, net waar ik op zat te wachten :roll: :wall: Ohhh wat heb ik een hekel aan die man BAH!

Dan liever die alfred de eend!




hey er zit een knop op je tv, die haalt je zo uit de pureeee…







mijn kind mag overigens best weten wat een scheet is. Dat is toch gewoon lekker stoute peuterhumor?

ja natuurlijk mag mijn kind dat ook weten, hier ook dikke lol af en toe, maar ik hoef het niet zonodig een half uur lang constant te horen en dan ook nog in liedjes vorm en achter elkaar!



En ohhhhhh de SNORKELSSS, jaaaaaaaaaaa



de freggels, jeetje jeugdsentiment!

@fiep klophout wrote:





hey er zit een knop op je tv, die haalt je zo uit de pureeee…



Yep en die weet Tim ook te vinden hahaha, die zet hem dan zo weer aan!

(nee hoor, :naughty: dát durft hij niet als ik hem heb uitgezet. Maar hij staat uit NOOD aan, ze zijn hier NIET gezellig en wat ziekjes en ik heb een berg bestellingen die ik weg moet werken! )

@kaboutertje wrote:

@fiep klophout wrote:




hey er zit een knop op je tv, die haalt je zo uit de pureeee…



Yep en die weet Tim ook te vinden hahaha, die zet hem dan zo weer aan!

(nee hoor, :naughty: dát durft hij niet als ik hem heb uitgezet. Maar hij staat uit NOOD aan, ze zijn hier NIET gezellig en wat ziekjes en ik heb een berg bestellingen die ik weg moet werken! )


dus ome willem redt jou uit een benarde situatie, en dan krijgt die arme man ook nog op zijn kop omdat ie liedjes zingt die jou niet zinnen? :angel:

(als je het echt niks vindt, zou ik het dus gewoon ook echt neit opzetten voor je kinderen, ook al zijn ze vervelend, heb je zelf nog wat klusjes te doen enz enz. Dat is toch je verantwoordelijkheid als ouder?)

@kaboutertje wrote:

ja natuurlijk mag mijn kind dat ook weten, hier ook dikke lol af en toe, maar ik hoef het niet zonodig een half uur lang constant te horen en dan ook nog in liedjes vorm en achter elkaar!



En ohhhhhh de SNORKELSSS, jaaaaaaaaaaa



de freggels, jeetje jeugdsentiment!




Joh er werd juist, op een peutermanier uitgelegd (einde) dat als je een boertje laat … je sorry moet zeggen en handje voor de mond.

En als je niest, hand voor je mond … ik vind het helemaal leuk.

Maar je vergeet, dat Ome Willem in een andere tijd is gemaakt.



Toen waren mensen wat grover … en waren volwassen mensen niet altijd aardig tegen kinderen.

Dat zijn ze in de grote boze wereld ook niet :wink:

IK vind die man niks aan, mijn kindjes wél :mrgreen: ach en mijn kindjes horen soms wel ergere woorden, dat is het punt ook niet.



Tv staat hier kort aan op een dag, enkel de ochtend tot een uur of 9.30 - 10.00 uur vandaag is een uitzondering. Beide kindjes hebben de 5e ziekte en zijn hangerig en jengelig, de jongste het liefste de hele dag op mijn arm en dan er weer af etc. Ze zijn prikkelbaar naar elkaar en de tv is dan een welkome afleiding. In die tijd kan ik de bestellingen klaar maken.



Kanalen als Jetix ben ik echt op tegen, die komt er hier ook niet op!



Vroeger vond ik ome Willem ook geweldig, ben 'zelfs naar zijn on the road show geweest hihihi toen ze bij ons in het dorp waren! Maar NU vin dik hem :sick:

ik vind ome willem ook niet meer zo leuk als ik hem vroeger vond, melissa vind hem wel leuk maar dora heeft nog steeds de voorkeur (en met dora bedoeld ze gewoon heel nick jr)



Fenna kijkt eigenlijk alleen het zandkasteel verder kijkt ze geen tv, speelt liever met duplo

oja en als na sesamstraat dat vrouwtje komt met: het is weer voorbij, maar niet voor lang hoor, de motor staat aan, dag dag dag

dan beginnen ze allebei naar de tv te zwaaien :inlove:

@oessie wrote:

ik vind ome willem ook niet meer zo leuk als ik hem vroeger vond, melissa vind hem wel leuk maar dora heeft nog steeds de voorkeur (en met dora bedoeld ze gewoon heel nick jr)



Fenna kijkt eigenlijk alleen het zandkasteel verder kijkt ze geen tv, speelt liever met duplo

oja en als na sesamstraat dat vrouwtje komt met: het is weer voorbij, maar niet voor lang hoor, de motor staat aan, dag dag dag

dan beginnen ze allebei naar de tv te zwaaien :inlove:




ja hier ook :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: bij sesamstraat ook :inlove: :inlove:

@victoria wrote:

@kaboutertje wrote:
ome willem staat nu ook aan en we boffen alles wordt even in detail uitgelegd (de hele uitzending lang) over scheten, boeren etc, net waar ik op zat te wachten :roll: :wall: Ohhh wat heb ik een hekel aan die man BAH!

Dan liever die alfred de eend!




Ik vind het ge-wel-dig en kinderen vindehn hem ook :mrgreen: leuk :wink:




Ja hier ook, Ilja en ik vinden het geweldig! :lol: :thumbup: