Kindertelevisie en taalgebruik!

Oh jaaa the nightgarden, met Meca Peca, zooooo schattig :inlove:

(de droomtuin voor nederlanders :wink: )



Baby tv ken ik ook, kijken ze ook wel naar hihihi Jetix komt er hier NOOIT op! dát vind ik wel zoiets doms! en agressiefs bah!



Ome Willem, tja hij is niet mijn favoriet, vroeger vond ik hem veel leuker, maar ja vroeger had je ook veel leukere programma’s! (ik klink nu als mijn oma hihihi)



Ren je rot en stuif es in enzo!

hahaha ik schrijf, vroeger vond ik hem leuker :roll: het zijn gewoon de herhanlingen van toen waar we naar zitten te kijken, maar jullie snappen natuurlijk wel dat ik bedoel dat je het als kind anders ervaart toch? :wink:

Ik sta iedere keer te kijken van die agressieve programma’s, zoals Dragon Ball Z en zo. Mensen zetten het journaal af voor hun kinderen, die 's middags zitten te kijken naar Dragon Ball Z en dat soort onzin. Ik vond Dommel en zo leuk, is dat er helemaal niet meer?

(nog geen kinderen hé? )

Het viel mij vanmorgen ook op in Alfred Jodokus Kwak. Schrok er ook van. En Nikkie zat er helemaal in :?. Ik heb daarna de tv ook weer uit gezet en een cd met kinderliedjes opgezet :wink:.

@Priscilla wrote:

Ik sta iedere keer te kijken van die agressieve programma’s, zoals Dragon Ball Z en zo. Mensen zetten het journaal af voor hun kinderen, die 's middags zitten te kijken naar Dragon Ball Z en dat soort onzin. Ik vond Dommel en zo leuk, is dat er helemaal niet meer?

(nog geen kinderen hé? )




Helaas weet hij zelf maar al te goed hoe je de tv moet aan doen, en dus weet waar het Jetixkanaal zit. :roll: Vind het ook verschrikkelijk, maar niet de taak aan mij om die tv dan uit te doen. :roll: Maargoed, dommel heb je wel afleveringen van op YouTube! :inlove: En boesboes vind ik ook het einde, geweldig! :mrgreen:

@Priscilla wrote:

Ik sta iedere keer te kijken van die agressieve programma’s, zoals Dragon Ball Z en zo. Mensen zetten het journaal af voor hun kinderen, die 's middags zitten te kijken naar Dragon Ball Z en dat soort onzin. Ik vond Dommel en zo leuk, is dat er helemaal niet meer?

(nog geen kinderen hé? )




Hihi Dragon Ball Z volgens mij heb je dat al zo’n 5 jaar niet meer :wink: (sorry ben 19 volgde het dagelijks :P) Verder vind ik de kwaliteit van tekenfilms in NL zowizo van lage kwaliteit… was op vakantie in Schotland voor 13 dagen en daar hebben ze het kanaal cbeebies is een kanaal alleen voor kleine kinderen… je had daar ook een show justin leren ze mackington signs… is een soort gebaren taal voor kinderen (maar dan net iets anders) heel handig als je kindje zich zelf nog niet heel goed kan uitdrukken met woorden… (weet dat vriendlief z’n nichtje het helemaal geweldig vond en d’r moeder vond het ook heel handig)



Hier een paar voorbeelden

http://www.bbc.co.uk/cbeebies/somethingspecial/signs/




Dommel heb je indd volgens mij niet meer maar ja… d’r is altijd youtube :stuck_out_tongue:

Daarom kijken ze hier alleen jim jam en nick jr.

Wij hebben een schotel en kijken bijna alleen maar Engelse kinderseries

idd Meka peka enzo.



maar hier ook zandkasteel en mickey mouse clubhouse als het er is.

Sesamstraat vind ik soms echt belachelijk.

Idd die woordenschat Opzouten enzo. En dan die vingers. iK zag een keer dat 1 de pols aan het doorsnijden was :shock: :shock: lekker voorbeeld.



Ome Willem erger ik me rot aan. Is echt herhaling van Herhaling.

Dat die band nog niet stuk is :smiley: :smiley:



Doe dan maar familie Knots :lol: :lol: . Of telekids ofzo als ze dan toch moeten herhalen en geen geld hebben

Dus als ik het goed begrijp zitten we allemaal het heel erg te vinden voor onze kinderen dat Sesamstraat op een belachelijke tijd komt.



Maar ondertussen is dat ook al niet meer kindvriendelijk?

Donderdagavond zat ik op youtube te spieken en toen hebben manlief (31jr) en ik (26jr) even jeugdsentiment opgehaald.



Dommel

Nathalie

Nils Holgerson

Vrouwtje theelepel

Tom Sawyer

Alf

Pippi Langkous

Babar (olifantje)

Boes de Os

Calimero

Teddy Ruxpin

David de Kabouter

Dr. Snuggles



etc.etc.etc.



Volgens mij waren dit best aardige kinderserie’s/filmpjes.

Of ik ben het slechte vergeten…

Met nette taal in het ABN

Babar is nu ook weer op zappelin, maar nu ik zelf volwassen ben vind en dus zie wat mijn zoontje ziet vind ik het ineens een stuk minder lief als dat ik het als kind vond.

weet je waar ik het ook zo van krijg, is van het oerstomme Big en Betsy! man man als ik dat zie dan vliegt de tv gewoon uit… het taalgebruik en de manieren ook he…

en dan al die tekenfilms die op een manier als pokemon getekent zijn, krijg ik het ook van, de agressie loopt er al vanaf, tis om epileptisch te worden van alle strepen licht en felle kleuren, en actie… en de muziek nog eens… :x



krijg nou wat!! die big en betsy beginnen nu net terwijl ik dit zit te typen… :twisted: :twisted: minuutje hoor effe tv verzetten…

@Anita-1982 wrote:

Dus als ik het goed begrijp zitten we allemaal het heel erg te vinden voor onze kinderen dat Sesamstraat op een belachelijke tijd komt.



Maar ondertussen is dat ook al niet meer kindvriendelijk?




mij is het eigenlijk nooit opgevallen dat Sesamstraat ‘grof’ taalgebruik heeft.



Calimero :inlove:

@DreamingOn wrote:

Vind het ook verschrikkelijk, maar niet de taak aan mij om die tv dan uit te doen. :roll:




Waarom niet? En wiens taak is het dan wel?

Je kunt Jetix ook wegprogrammeren, dan ben je er helemaal vanaf.

@Anita-1982 wrote:

Donderdagavond zat ik op youtube te spieken en toen hebben manlief (31jr) en ik (26jr) even jeugdsentiment opgehaald.



Dommel

Nathalie

Nils Holgerson

Vrouwtje theelepel

Tom Sawyer

Alf

Pippi Langkous

Babar (olifantje)

Boes de Os

Calimero

Teddy Ruxpin

David de Kabouter

Dr. Snuggles



etc.etc.etc.



Volgens mij waren dit best aardige kinderserie’s/filmpjes.

Of ik ben het slechte vergeten…

Met nette taal in het ABN




Ohhhhhhh JAAAAAAAAAAAAAAAAA :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: ik herinner het mij ineens weer allemaal SUPERRRRRRR



Candy Candy, keek ik ook naar hihihi

Zong ook jááááren lang de liedjes mee :inlove:



en Wélke os kan ons iet sleren, BOES BOES, BOES BOES whoehaaaa, die schildpad ook GEWELDIG!



>>zucht<<

Ja candy candy :inlove: :inlove:

vanmorgen was de tekenfilm van Paddington. Ik weet niet voor welke leeftijd dat is, maar er worden daar woorden gebruikt waarvan ik denk dat sommige volwassenen de betekenis niet eens weten.

Ik hoorde laatst ook “hou je bek” en ik stond daar toch van te kijken … in een peuter/kleuter tekenfilm vond ik het toch wel wat te grof. Maar ik heb de tv bijna nooit aan staan, dus kan ook niet echt oordelen of er veel grof taalgebruik voor komt.



Maar “kont” vind ik een heel normaal woord hoor. Dat gebruik ik ook gewoon en mijn kids ook. Het is toch ook gewoon je kont.



Ik vind bijv. bibs zo’n raar woord. Ik schiet er altijd bij in de lach als ik het hoor en ik krijg het zelf niet over mijn lippen om te zeggen.

Ik zie ook niet in wat er mis is met kont :think:

@Anita-1982 wrote:

Dus als ik het goed begrijp zitten we allemaal het heel erg te vinden voor onze kinderen dat Sesamstraat op een belachelijke tijd komt.



Maar ondertussen is dat ook al niet meer kindvriendelijk?




:eh:



Waar is die kam waar je mee scheert…

Mijn hemel…



Hoezo allemaal…



Ik snap niet zo goed waarom je dit in vergelijking trekt met mensen die het erg vinden dat sesamstraat steeds qua tijd verplaatst wordt.

Wat heeft het met dit onderwerp te maken?



:think: