kinderstoel

Mijn dochter is goed 6,5 maand. Ik heb haar nog in de babyset van Stokke zitten,zon bakje net als een autostoeltje. Had geprobeerd haar in de gewone kinderstoel te zetten,maar dan wiebelt ze nog alle kanten op.<br /> Het babysetje wordt eigenlijk te klein voor haar en qua gewicht mag het officeel ook bijna niet meer.<br /> Vanaf wanneer zaten jullie babys in de kinderstoel?

Ik had destijds voor mijn zoontje een andere.



Groetjes

Heb je een tripp trapp? Met een newborn set?

De babyset is volgens mij zo’n plastic band zodat ze niet van de stoel vallen. Marijne zat hierin vanaf haar eerste hapjes met 6 maanden. Nu had ze al vrij snel een redelijk stabiele zit. En anders nog even een handdoek ertussen proppen.

Hier gingen ze pas in de stoel zodra ze zelfstandig rechtop konden zitten.

Wij hebben een Bloom Fresco, Roan kon daar heel snel al in want die kan namelijk in 3 standen.

En toen ie net eten kreeg zat ie in de wipper.

@Marloes79,Ja ik heb inderdaad de newbornset, kon niet zo gauw op de naam komen.

Een handdoek is een goed idee.



@Romata,

Maar als ze pas zelf kunnen zitten,dat is meestal vanaf een maand of 8, hoe gaf je ze dan eten?

@wishfull wrote:

@Marloes79,Ja ik heb inderdaad de newbornset, kon niet zo gauw op de naam komen.

Een handdoek is een goed idee.



@Romata,

Maar als ze pas zelf kunnen zitten,dat is meestal vanaf een maand of 8, hoe gaf je ze dan eten?


Ik deed dat toen in de wipstoel, vastzetten zodat hij niet kan wippen en dan zover als je kindje het aankan rechtop.

Ja idd zolang ze nog niet goed konden zitten heb ik ze in de wipstoel eten gegeven.

ja hier ook eerst in de wipstoel of op schoot

of in de bumbo :slight_smile:

@wishfull wrote:

@Marloes79,Ja ik heb inderdaad de newbornset, kon niet zo gauw op de naam komen.

Een handdoek is een goed idee.



@Romata,

Maar als ze pas zelf kunnen zitten,dat is meestal vanaf een maand of 8, hoe gaf je ze dan eten?




Wipstoel was hier geen optie omdat wij ala rapley bijvoeden. En dan werkt hun kokhalsreflex niet goed als ze niet goed rechtop kunnen zitten. Dus ze kreeg hier gewoon bijvoeding op schoot.

Nina heeft gewoon geRapleyd in de wipstoel hoor dan zat ze net zo recht als op schoot :slight_smile:

Wij hebben een Chicco Skyline met 3 standen.

Hij kan dus iets achterover liggend zijn maaltje eten.



Het advies is zo ie zo om een kindje pas in een stoel te zetten als ze zelfstandig kunnen gaan zitten.

Doe je dat niet dan doe je hun rug meer kwaad dan goed en met hun rug moeten ze wel een leven lang mee doen.



Hier ook in een wipper of op schoot en zodra hij zelfstandig kon zitten dan pas in de kinderstoel (Stokke hier)

Heb je wel de babyzit op de stokkestoel, o.a de verkleinder voor in de rug met kussenset?



Uitzondering is als het kindje pas heel erg laat zelfstandig gaat zitten.

Pas na 8 maanden als je dan je kind neerzet op zijn billen op de grond en hij heeft een goed rompballans (wibbeld dus niet) en kan zich zowel rechts als linksom draaien zonder te vallen dan mogen ze in een kinderstoel voor 10 a max 15 minuten.

@Dragon, ja ik heb de babyset met kussentje en al.Ik heb bij de roze stoel de plasticuitvoering en ik heb ook nog wel de houtenuitvoering,maar dat maakt geen verschil.

Dat wordt dus nog meer spul meenemen op vakantie.Tenzij ze binnen nu en 6 weken kan zitten.Anders maar een wipstoel meenenen.



Of een bumbo, zal eens op de creche vragen of ze haar daar in willen zetten. Hoe lang mogen ze daar in zitten?

Riley kreeg bijvoeding in een wippertje, of op mijn schoot. (Soms in de maxi cosi als dat handiger uit kwam bij visite oid.), maar niet in een stoel zolang hij nog niet kon zitten. Hij kon vrij vlot zitten, maar had wel zoiets van eerst even wachten tot hij daad werkelijk stabiel en langer dan 3 min. zit.

In de wipper of op schoot en zeker nog niet in de kinderstoel als ze niet zelfstandig kunnen zitten. Is inderdaad helemaal niet goed voor het ruggetje.

Ook hier pas in de kinderstoel toen ze zelfsstandig konden zitten, eerder is echt af te raden. Ze aten dus meestal in de wipper, zaten ze het meest ondersteund in. Later in de bumbo en dus toen ze zelf konden zitten in de kinderstoel.



Dat horen ze bij een kinderdagverblijf toch ook echt wel te weten.

@~Melanie~ wrote:

@wishfull wrote:
@Marloes79,Ja ik heb inderdaad de newbornset, kon niet zo gauw op de naam komen.

Een handdoek is een goed idee.



@Romata,

Maar als ze pas zelf kunnen zitten,dat is meestal vanaf een maand of 8, hoe gaf je ze dan eten?


Ik deed dat toen in de wipstoel, vastzetten zodat hij niet kan wippen en dan zover als je kindje het aankan rechtop.




Hier ook zo :thumbup: En daarna in een ikea stoeltje :thumbup: , die zijn ideaal voor die kleintjes vind ik.