Mijn jongens zitten in een Moizi kinderstoel (zelfde idee als trip-trap). Maar ondanks dat ze met een tuigje vast zitten, halen ze de meest gekke capriolen uit in de stoel :roll: Op de knieën gaan zitten (dat vind ik dan nog niet zo erg) maar als je eenmaal op je knieën zit, kun je ook gaan staan. Ze staan dan voorovergebogen over de tafel zeg maar, kont naar achteren en dan in een hoek van 90 graden, want echt rechtopstaan kan natuurlijk niet door het tuigje (snappen jullie het nog? :shifty: ).
Loek presteert het zelfs om dan ook nog zijn beentjes uit te stoel te friemelen, en die steekt 'ie dan aan de achterkant over de rand. Dan ligt hij dus zo ongeveer languit over de stoel en tafel :shock:
Hoe vaker ik zeg dat het niet mag, hoe leuker het wordt om het toch te doen.
En nu heeft Rubin in zijn hoofd zitten dat hij zelf op de stoel wil klimmen. :? Hij gaat op zijn knieën op het onderste plankje zitten en wil zo omhoog klimmen. Duurt niet lang voordat zijn broer dat ziet en dat dan óók gaat doen.
Tot hoe lang hebben jullie de babybeugel in de stoel gehad? Zou het helpen om die eraf te halen? Dan kunnen ze niet meer zo gek doen, lijkt me. Maar ik denk dat ze ook nog wel érg jong om al ‘los’ in de stoel te zetten, of lijkt dat maar? :shifty:
Niemand? :shifty:
Nou, het moet niet gekker worden… vanmorgen stond ik in de keuken wat dingen voor het ontbijt klaar te zetten. Kom ik de kamer in, zit Rubin gewoon al Ãn zijn stoel :shock: Ik nog heel even twijfelen… ‘heb ik er hem dan net al in gezet?’ maar nee, meneer kan er zelf inklimmen :roll: gewoon beentjes over de beugel en netjes gaan zitten. En dat demonstreert hij nu ook graag de hele tijd :wall:
Hier is de beugel voor de triptrap eruit. Ongeveer rond de 17 maanden. Zowel bij Dionne toendertijd gedaan, als bij Jart nu.
Ik vind het gewoon veelhandiger als ze er zelf op kunnen klimmen.
Maar ook onhandig hoor. Jart heeft er een handje van om wel 10 keer tijdens het eten weg te lopen…
nikki heeft nog nooit vast gezetten in de kinderstoel :oops:
Afhankelijk of ze wel of geen klimgeiten zijn kkun je het wel of niet doen
Hier hoef ik het bijv nog niet te proberen
kinderstoel gebruik ik nagenoeg niet meer, ook hier een klimgeit eerste klas, staan erin, er zelf uit klimmen etc. ik was het helemaal zat, ze zit nu op een klein kinder rieten stoeltje naast mij, geweldig vind ze het en blijft nu ook beter stil zitten met eten.
Ik heb dus ook twee klimgeiten. Staan in de stoel is idd helemaal in de mode tegenwoordig :roll: Wellicht van de week toch eens proberen zonder de beugel, kijken of ze blijven zitten als ze minder ‘vangnet’ hebben. Wel verstandig om ze niet allebei tegelijk los te zetten, dan hoef ik er maar ééntje op te vangen :mrgreen:
En anders misschien voorlopig de antilop stoelen van ikea neerzetten (die liggen nu standaard in de auto voor als we ergens op bezoek zijn en blijven eten). Daarin kunnen ze geen kant op.
Bedankt voor jullie antwoorden :-*
@proudmama wrote:
kinderstoel gebruik ik nagenoeg niet meer, ook hier een klimgeit eerste klas, staan erin, er zelf uit klimmen etc. ik was het helemaal zat, ze zit nu op een klein kinder rieten stoeltje naast mij, geweldig vind ze het en blijft nu ook beter stil zitten met eten.
Dan kan ze toch helemaal niet bij de tafel?
Ik had de beugel ook vrij snel weg, kreeg ze er ook zo lastig in toen ze wat groter werden. Achteraf gezien was ik niet heel gelukkig met de stoelkeuze

Wij schoven de stoel gewoon tegen de tafel aan, dan kunnen ze wel gaan staan natuurlijk, maar niet zomaar van tafel. Dat mag gewoon echt niet en zijn we altijd voor.
@Lune wrote:
@proudmama wrote:kinderstoel gebruik ik nagenoeg niet meer, ook hier een klimgeit eerste klas, staan erin, er zelf uit klimmen etc. ik was het helemaal zat, ze zit nu op een klein kinder rieten stoeltje naast mij, geweldig vind ze het en blijft nu ook beter stil zitten met eten.
Ik had de beugel ook vrij snel weg, kreeg ze er ook zo lastig in toen ze wat groter werden. Achteraf gezien was ik niet heel gelukkig met de stoelkeuze
Wij schoven de stoel gewoon tegen de tafel aan, dan kunnen ze wel gaan staan natuurlijk, maar niet zomaar van tafel. Dat mag gewoon echt niet en zijn we altijd voor.
nee dat kan ze ook niet, maar dat vidn ze ook helemaal niet erg, ze zit naast mij en ik voer haar dan, zelf eten doet ze in de middag aan de salontafel op haar stoeltje, avond eten, wil ze nog niet echt zelf doen, zodra ze dat ook wilt gaan doen, gaat ze naast ons op de grote eetstoel op een kussen, ook bij de andere meiden zo gedaan en gaat perfect, het zitten op een grote eetstoel is zo spannend, dat ze netjes blijven zitten, maar wel strak tegen de tafel aan en naast mij, dus goed opletten.
@Drella wrote:
Niemand? :shifty:
Nou, het moet niet gekker worden… vanmorgen stond ik in de keuken wat dingen voor het ontbijt klaar te zetten. Kom ik de kamer in, zit Rubin gewoon al Ãn zijn stoel :shock: Ik nog heel even twijfelen… ‘heb ik er hem dan net al in gezet?’ maar nee, meneer kan er zelf inklimmen :roll: gewoon beentjes over de beugel en netjes gaan zitten. En dat demonstreert hij nu ook graag de hele tijd :wall:
Nou, toen ze dit eenmaal konden ging de beugel eraf. Levensgevaarlijk die beugel als ze dit doen. Ik gebruik de tripp trap nog steeds, de oudste zit er nog op en blijft dat voorlopig echt nog wel doen ook.
ik heb een triptrap en vanaf het moment dat meneer er zelf in ging klimmen heb ik de beugel eruit gehaald. leeftijd weet ik niet meer.
@proudmama wrote:
@Lune wrote:@proudmama wrote:kinderstoel gebruik ik nagenoeg niet meer, ook hier een klimgeit eerste klas, staan erin, er zelf uit klimmen etc. ik was het helemaal zat, ze zit nu op een klein kinder rieten stoeltje naast mij, geweldig vind ze het en blijft nu ook beter stil zitten met eten.
nee dat kan ze ook niet, maar dat vidn ze ook helemaal niet erg, ze zit naast mij en ik voer haar dan, zelf eten doet ze in de middag aan de salontafel op haar stoeltje, avond eten, wil ze nog niet echt zelf doen, zodra ze dat ook wilt gaan doen, gaat ze naast ons op de grote eetstoel op een kussen, ook bij de andere meiden zo gedaan en gaat perfect, het zitten op een grote eetstoel is zo spannend, dat ze netjes blijven zitten, maar wel strak tegen de tafel aan en naast mij, dus goed opletten.
Kijk, ik zie al waarom ik het niet goed snap; ik heb mijn kinderen nooit gevoerd, ze aten gewoon zelf, dus ja, dan moeten ze wel bij de tafel kunnen!
De beugel van Rubin zijn stoel is eraf. Hij gaat nu steeds zelf al aan tafel zitten als hij ziet dat ik met eten of zijn drinkbeker bezig ben :inlove: Zelf eraf is nog wel lastiger, en hij is één keer gevallen :?
Verder gaat het wel goed, maar jammer genoeg helpt het niet tegen beter blijven zitten op de stoel. Staan / hangen / op de knieën zitten is nog steeds populair. Word er een beetje moedeloos van. Want eten was altijd heel gezellig met ons drietjes, maar nu ben ik alleen nog maar aan het zeggen dat ze niet mogen staan in hun stoel en niet met eten mogen gooien. Dat is denk ik wel een nadeel van twee dreumessen… als ik de één corrigeer, hoort de ander dat (als hij het al niet gezien heeft…) en wordt dan zo op het idee gebracht om dat ook te gaan doen, want dan krijg je aandacht :? Door te corrigeren leg ik er steeds de nadruk op natuurlijk, maar negeren van staan in een kinderstoel en gooien met eten vind ik ook niet echt een optie. Geen idee waar ik nu het beste aan doe.
Hier eten de jongens ook gewoon zelf, dus een laag stoeltje is idd geen optie. Zowiezo niet, als alleenstaande met twee dreumessen :mrgreen:
@Lune wrote:
@proudmama wrote:@Lune wrote:@proudmama wrote:kinderstoel gebruik ik nagenoeg niet meer, ook hier een klimgeit eerste klas, staan erin, er zelf uit klimmen etc. ik was het helemaal zat, ze zit nu op een klein kinder rieten stoeltje naast mij, geweldig vind ze het en blijft nu ook beter stil zitten met eten.
Kijk, ik zie al waarom ik het niet goed snap; ik heb mijn kinderen nooit gevoerd, ze aten gewoon zelf, dus ja, dan moeten ze wel bij de tafel kunnen!
dan is het idd. anders, mop vind gevoerd worden erg makkelijk, ze eet tussendoor ook wel eens zelf hoor, maar het leukste daarvan vind ze om dan haar eten aan de hondjes te voeren, schiet niet op dus, ach kwartje valt vanzelf wel een keer

@ Drella: ik zeg altijd dat ze op dr billen moet zitten en als ze een tijdje goed zit zeg ik goedzo wat knap dat je goed op je billen zit!!
Dus ik benoem dan niet wat niet mag, misschien een optie?? :think:
Tsja Drella, ik herken je probleem. Heerlijk hè twee elkaar na-apende peuters :inlove: Ik probeer vaak het volgende: als de een iets niet doet, daar wel wat van zeggen, maar meteen je bezig houden met de ander. Even negeren dus, diegene die bv met eten gooit. Dan is bij ons (soms) de lol er snel genoeg vanaf om met eten te gooien. Maar ja, het werkt niet altijd…
Positief belonen werkt inderdaad misschien ook wel.
Eigenlijk weet ik zeker dat maar 1 ding echt werkt: wachten tot ze peuter-af zijn. En misschien ook kleuter-af zijn. Maar iig is het over voor ze 18 zijn :mrgreen:
Succes meid!