Dana’s stoeltje (zo’n fauteuiltje van de prenatal) is vies geworden.
Nu heb ik hem de hele nacht in bad met sop gehad en daarna voor zover moelijk uitgeknepen en in de zon te drogen gelegd.
Toen ik vond dat het te vochtig bleef heb ik het hele ding uiteindelijk in de wasmachine gepropt en op handwascentrifuge gezet. Daarna was ie wel een hoop vocht kwijt. Daarna weer in het zonnetje en nu een week laten lijkt ie wel droog, de hoes die erom heen zit blijft kurkdroog, maar hij voelt veel zwaarder dan het stoeltje van elin, waardoor je toch zou denken dat er iets van vocht nog inzit?
Hij stinkt niet, maar ja stilstaand water/vocht is niet zo fris, laat staan evt schimmels die zich erin kunnen ontwikkelen.
Heeft hier iemand nog ideeen of tips hoe ik dat ding schoon en droog kan krijgen?
(btw durf hem niet in de droger te doen gezien het materiaal, ben bang dat het in de fik vliegt…)
Lucht verplaatsen is de methode, dus voor een ventilator zetten is een optie. Als je iets meer durft kun je ook nog een fohn proberen niet te warm en tijdrovend maar elke dag bv een 10 min de fohn erop zou je al verschil moeten merken lijkt me. :think:
hmm ja dat zou idd wel kunnen, die ventilator is wel een slim idee, die heb ik hier gewoon een staan, niet aan gedacht. Zal eens gaan proberen…
Je hebt het over een hoes.
Dan vraag ik me af waarom je niet de hoes er af haalt en alleen die schoonmaakt… dan ben je toch ook klaar ??
Marith heeft ook zo’n stoeltje.
Zit ook een hoesje om, en met de keren dat ik hem was, lijkt die wel nauwer/kleiner te worden, maar krijg hem wel schoon en met moeite er weer om!
Nee heb het niet alleen over de hoes Die was ik regelmatig, nu was ook het schuim helemaal vies dus die heb ik een nacht in bad gezet en die levert het probleem ook nu :?
Ja, ik weet wat je bedoelt. Heb hier 2 van die stoeltjes gehad en ook gewassen maar hoe??? :think:
Ik dacht in z’n geheel in de machine (de hoes alleen is een drama, kreeg 'm er bijna niet meer om) en daarna buiten in de zon (beetje winderige dag uitgezocht) en regelmatig gekeerd. Ja, zo heb ik het gedaan!
Succes ermee :thumbup:
Hihi veel geduld is jou advies dan dus :lol:
En die wind, tja das wel nabootsen met de ventilator dan zoals marion opperde.