Fleur heeft vandaag haar prikjes gekregen en daarvoor ben ik vanavond even naar de drogist geweest om paracetamol te halen voor als ze koort zou krijgen.
Normaal heb ik altijd de Panadol voor de kids, verkoopster zoeken maar nee, ze hadden alleen maar vanaf 1 jaar. “Mevrouw, we hebben ook de pilletjes van het huismerk”. Nouja…ok goed natuurlijk dacht ik, doe die maar.
Ik kom thuis, maak het doosje open om nog even weer de bijsluiter te lezen, zijn het geen zetpilletjes maar tabletjes. :wall: Oja, met sinasappelsmaak. Vraag me af hoe een baby van drie maanden tabletjes moet doorslikken. Innemen met veel water stond er ook op. :think: Is het dan de bedoeling dat ik ze verpulver en in een fles geef? Lijkt me toch van niet hè…
Ik maar even verder lezen op het doosje (wie weet heeft ze me de verkeerde gegeven maar nee, is echt voor kinderen vanaf drie maanden) staat er ook nog op “te gebruiken bij koorts, menstruatiepijn, kiespijn, zenuwpijn” :eh: :eh:
:wall: :wall:
Denk dat ik morgen eens even terug naar de winkel ga, vind dit wel erg vreemd.
Nu maar hopen dat Fleur vannacht geen koorts krijgt…
Nou ja Claudje, wat is dat raar zeg. :shock: :shock: :shock:
ja vresselijk, dat heb ik dus ook gehad :wall:
ze liggen hier nog ongebruikt in de kast, kinderen moeten het echt niet!
je kan het ook fijnmalen en kijken of je het met een lepelte kan geven met een beetje melk, zal wel heel lastig gaan maar je zou het kunnen proberen… daarna de fles er achter aan
mocht je toevallig voor jezelf zetpillen gebruiken kun je die ook aan snijden. 1000 door de helft 500 die weer door de helft heb je 250 die weer door de helft heb je 125.
Whahaha, bij menstruatiepijn. Dat is dan voor degenen die er errug vroeg bij zijn :think: :mrgreen: .
Maar ik vind het een slechte voorlichting vanuit de winkel. Dat had ze er toch op z’n minst even bij moeten zeggen.
Van het huismerk hebben ze vast ook wel zetpillen.
Ik zou, als het echt nodig is, idd gaan verpulveren (tussen twee lepels) en dan voorzichtig met wat melk naar binnen zien te krijgen. Wel lastig zeg.
Mij is toen bij de drogist verteld dat ze die zetpillen voor de allerkleinsten niet meer mogen verkopen.
Ik moest ervoor naar de apotheek.
ooh… wij kopen ze altijd bij een supermarkt…
hoi,
tabletjes :think: wat raar.
ik weet niet of de drogist voor de baby,s zetpillen verkoopt , dat zal dan best zo zijn, je hebt ze geloof ik al vanaf 60 mg.
ik heb ze standaard in huis.
gr mel
Kruidvat had eerst eigen merk zetpillen :thumbup: ik weet niet of zei ze nog hebben :think:
Merlijn heeft vandaag zijn 2e prikjes gehad en ik wilde 120mg hebben maar die hadden ze niet dus toen ik heb ik de 125mg van panadol gekocht, idd gewoon zetpillen.
Voordat hij zijn 1e prik kreeg vorige maand had ik al 60mg paracetamol zetpilletjes in huis gehaald voor de zekerheid.
Wat vreemd dat je gewone tabletjes hebt mee gekregen, als ze koorts krijgt zou ik ze ook proberen fijn te malen tussen 2 lepels in en het dan met wat melk mengen en zo geven.
of ff langs de hap… die hebben dit soort spulen ook wel!
ik had hier gewoon 120 gehaald, ook al mocht ze dat nog lang niet, en door de midden gesneden!
de laatste keer, was ze nog maar 5,5 kg… en heb ik gewoon 120 gegeven… k ahd niet goed gelezen, maar de koorts en pijn was weg :oops:
bij 5,5 kg mag ze 110 hebben… dus dat geeft niet zoveel…
de huisarts zei: 20 mg per kg!
Nou ja, wat een schaap zeg in die drogist!! :shock: Je zal er maar 's nachts mee in je handen staan als de nood aan de man is. Slooordig hoor!! :wall:
Je kunt overigens zetpillen wel door de midden snijden, maar meer dan dat zou ik niet doen omdat je dan kans hebt dat je meer hulpstof in het stukje zetpil hebt dan werkzame stof en daarbij is het niet echt lekker inbrengen voor de kleine darmpjes…
@Sooki wrote:
Je kunt overigens zetpillen wel door de midden snijden, maar meer dan dat zou ik niet doen omdat je dan kans hebt dat je meer hulpstof in het stukje zetpil hebt dan werkzame stof en daarbij is het niet echt lekker inbrengen voor de kleine darmpjes…
ik dacht dus dat je ze kon blijven snijden tot de mg die je nodig hebt…
net zoals bij een pilletje door 4 te kunnen doen.
thanx weer wat geleerd :thumbup:
Erg herkenbaar dit, heb ook een pak ongebruikt liggen in het kastje! :naughty: :wall:
Ik ben er maar niet meer mee terug gegaan…
Maar begrijp ik het nu goed dat er helemaal geen zetpillen meer zijn voor baby’s? :think:
@Claudje wrote:
Ik heb gewoon zetpillen gekocht hoor, die 60mg bij de apotheek en 120mg is gewoon verkrijgbaar bij de drogist enz.
Maar begrijp ik het nu goed dat er helemaal geen zetpillen meer zijn voor baby’s? :think:
Ik had altijd gewoon de vanaf 3maanden(??) 120mg en die brak ik doormidden :shifty:
ik heb paracetamol van kruidvat huismerk en dan zijn het zetpilletjes van 120mg, Maar dat mogen baby’s vanaf 3 maanden, dus misschien kan je het breken?
En de opmerking: “menstruatiepijn” staat er hier ook op! Haha!! ik had het inderdaad ook al gezien. Ik heb de zetpilletjes 120 mg van huismerk drogist, speciaal voor babies.
X Do