kinderopvangtoeslag en studeren...Ben eruit!!!

Even een vraag voor de meiden die studeren en kinderopvangtoeslag geregeld hebben.

Ik wil nu de wijziging voor 2008 doorgeven en ik krijg moet nu ineens van 100 naar 350 euro per maand gaan betalen. Vind dit nogal veel en vroeg me af of jullie ook zo’n wijziging gezien hebben.

Weet ik zelf helaas niets van af, maar hierweten ze ongetwijfeld meer hierover(ken je natuurlijk al, bedenk ik me net :think: , maar misschien voor een andere)

Heej bedankt voor de link! Ik kende hem namelijk nog niet :smiley:

In dat geval: graag gedaan :mrgreen:

Ik hoop dat je er iets aan hebt.



(PS: Heb je al met de belastingdienst gebeld? Lijkt me dat zij hier ook antwoord op moeten kunnen geven… :think: )

Ik heb eindelijk een duidelijk antwoord.



Als je studeert en niet werkt --> de gemeente betaald een bijdrage.

Deze bijdrage is 1/6 deel en als je pech hebt betaald de gemeente niks maar dan moet je toch invullen dat je wel een bijdrage krijgt. Of je pech hebt hangt af van de gemeente. Deze heeft namelijk een geldpotje om aan studerende mensen 1/6 deel te betalen. Maar de meest urgente gevallen krijgen als eerste uit dit potje. Het komt er dus op neer dat stellen waarbij beide ouders nog studeren voorrang hebben op stellen waarbij de partner werkt, omdat de belastingdienst dan al 1/6 deel betaald voor de partner die werkt.



Indien je invult dat je werkt krijg je via de belastingdienst dus ook dat 1/6 deel en dat is fijn indien je dit niet krijgt via de gemeente. De beste optie is om dan te gaan werken. En 1 uur per maand is al voldoende om recht te hebben op dat 1/6 deel. Zelfs vrijwillegerswerk waarbij je niks verdiend is al voldoende om hier recht op te hebben.



Ik ga dus nu op zoek naar een minium baantje om recht te hebben op 1/6 deel.



Groeten Joyce