of hoe het ook heet :oops:
ik vraag me al een tijd iets af. ik krijg een behoorlijk deel van de opvangkosten vergoed. Heb moeten aangeven hoeveel uur opvang ik nodig heb en wat de kosten zijn. Nu krijg ik dus elke maand een bepaald bedrag. Is dit een voorlopige teruggave? m.a.w. moet iedereen die opvangkorting krijgt, aan het eind van het jaar alles overleggen aan facturen om de daadwerkelijke kosten te berekenen?
Ik wil dit weten om twee dingen: 1: als mijn gastouder ziek is, gaat nano naar een vervangende go, maar daar krijg ik nooit een briefje oid van. Ik betaal dat gewoon handje contantje. Maar als ik achteraf dus alles moet laten zien, staan deze dagen er niet op… :?
En dan het andere ding: ik zit te stoeien met vanalles en nog wat, projecten naast werk bijvoorbeeld, en overwerken en zo. Maar wat nou als ik dan dus meer opvang nodig heb? Al sje idd aan het eind van het jaar moet laten zien hoeveel opvang je daadwerkelijk hebt gebruikt, is dat dus geen probleem lijkt me (behalve dat ik dan alle smoet voorshcieten) maar als dat niet hoeft, moet ik dat anders oplossen of zo?
ik vraag dus eigenlijk alleen maar aan mensen die vorig jaar ook al tegemoetkoming in opvang kregen hoe dat aan het eind van het jaar werkt?
Mik gaat naar een kdv en daar gaat het zo:
Aan het eind van het jaar krijg ik van het kdv een jaaropgaaf met de daadwerkelijk gebrachte uren en het totaalbedrag.
Deze moet ik opsturen naar de BD.
De Bd kijkt dan wat je daadwerkelijke inkomen over dat jaar is geweest en wat je hebt ointvangen.
Is dit teveel, moet je terug betalen, is dit te weinig dan krijg je extra geld terug.
Als hjij de andere go handje contantje betaald en geen factuur krijgt ben ik bang dat je geen recht hebt op kinderopvangtoeslag over dat bedrag…
Bel anders de BD even dan weet je het zeker.
Handje kontantje is niet handig. Want dan staat er niks op papier, en kun je dus ook niks overleggen aan de bd als ze daar om vragen. Zelfs geen bankafschriften. Dus is eventueel overmaken via bank/giro nog een oplossing want dan staat het iig op een bankafschrifft
Wat je nu ontvangt iedere maand is inderdaad een voorlopige teruggave. Aan het einde van het jaar gaat de bd een officiele eindberekening maken.
Ik heb hem pas over 2006 ontvangen en moet 15 euro terugbetalen. In mijn geval hebben ze niet om een jaaropgaven van de uren van de kinderopvanginstelling gevraagd, maar over 2005 hebben ze dat wel gedaan.
Ze doen dat niet bij iedereen (vraag me niet waarom, ik heb geen idee)
Als er tussendoor iets wijzigd in de opvang (meer uren, minder uren, meer salaris, minder salaris) zou ik het tussenduur wijzigen, scheelt verrassingen achteraf…
Ik heb mijn kinderopvangtoeslag 2007 recent aangepast omdat we meer zijn gaan verdienen. Ook met het oog op 2008.
Want aan het eind van het jaar krijg ik automatisch een nieuwe berekening voor 2008 en gebruikt de bd de gegevens van 2007.
Dus is het slim om veranderingen altijd door te geven