kinderopvang

Als je in de ziektewet zit kan je dan wel evengoed je kindje naar de creche brengen? Ik bedoel heb je dan nog wel recht op de toeslag? en hoe zit dat met ouderschapsverlof?

ja, je hebt namelijk gewoon inkomen van je werkgever, dus in de ogen van de BD werk je gewoon

Ja zeker heb je daar recht op. En je zit thuis t.g.v. zwangerschap neem ik aan dus dan is het helemaal geen probleem.

Klopt,ik heb ook tijd in ziektwet gezeten en toen is onze jongste ook gewoon naar de gastouder gegaan…dit om mij te ontlasten en hij had ook zijn regelmaat nodig…

Jah hoor dat loopt gewoon door, ik heb nu zwangerschapsverlof en Yeline kan gewoon zonder problemen op het kdv blijven voor 1 dag per week. Zolang er maar inkomsten zijn zit het goed :thumbup:

Ik zit nu ook al een tijdje in de ziektewet en ik breng ze gewoon weg hoor! Geen probleem!

sterker nog… ik was 1,5 jaar geleden zonder werk komen te zitten en nog mocht ik hem komen brengen ik had 6 mnd de tijd om nieuw werk te zoeken zonder dat ik daarvoor een weiziging voor hoefde door te geven bij de belastingdienst of iets hoefde terug te betalen

dat vond ik best aardig al zeg ik het zelf :smiley:

hier ook gewoon de toeslag gekregen en zit nu 16mnd thuis.

ik werk bij een gastouderbureau en je kinderopvangtoeslag mag doorlopen bij ziekte, zwangerschapsverlof en zelfs bij ouderschapsverlof.

Hoewel ik dat laatste zelf een beetje raar vind.

Ook als je werkeloos bent geworden en het betreffende jaar minimaal 2 dagen hebt gewerkt heb je een heel kalender jaar recht.

Waarom vind je het raar als het doorloopt bij ouderschapsverlof? :think:

@Becca wrote:

Waarom vind je het raar als het doorloopt bij ouderschapsverlof? :think:

omdat ouders dan verlof nemen om zorg voor hun kind te nemen en het dan naar een gastouder brengen.

Dat vind ik persoonlijk raar.

Waar is het verlof dan voor??? als je je kind weg brengt.

Ik ga straks gedeeltelijk ouderschapsverlof opnemen. Ik neem dan 2 uurtjes op een dag op, zodat ik dus vanaf 15:00 vrij ben.

En ja…ik laat mijn kindjes dan ook tot 17 uur op het kdv blijven.

Straks gaat de oudste naar school en kan ik haar mooi ophalen, thuis bijpraten, eten voorbereiden (klaarzetten) en dan de jongens halen.

Tot die tijd heb ik nog 2 uurtjes “vrij” voordat de drukte met het eten en avondritueel begint.

Dus nee, ik vind het niet vreemd om dus toch je kindje weg te brengen en zelf thuis te zijn. :wink:

Nee becca dat vind ik ook niet vreemd! Ik ga straks precie shet zelfde doen… Kleine baas gaat dan gewoon lekker naar het kv, zodat ik even de aandacht heb voor de 3 jongste… Plus dat KB dan ook even een leuke rustige dag heeft…

Maar blij te horen dat die toeslagen gewoon doorgaan… Daarbij betalen we al genoeg belasting dus dit mag ook wel :wink: