Kinderopvang plaatsings vraag

Wij hebben al vrij snel (bij 4 maanden zwangerschap geloof ik…) ons/ons kindje in laten schrijven bij het kinderdagverblijf, die hier echt in de straat zit.



Nou ben ik 2 weken terug met verlof gegaan en 4 weken terug hoorde ik op mijn werk dat ik na mijn verlof niet meer terug kan komen bij hen.

Was een tijdelijke functie via het uitzendbureau en dat wist ik hoor dat het tijdelijk was.

Maar ze gaven me goede hoop dat ik na mijn verlof terug kon komen, maar dit kon dus niet i.v.m. bepaalde regels met het uitzendbureau en het feit dat ze misschien volgend jaar samen gaan met collega’s op andere lokatie.



Maar nu moet ik dus in mijn verlof op zoek naar ander werk, maar hoe snel zou dat lukken.

Nou heb ik naar het KDV gebeld om te informeren hoe het zit met annuleren van een plek in een groep.

Mevrouw adviseert me te wachten tot ik een aanbod van plaatsing van hen krijg.



Heeft iemand hier ervaring mee?

Als ik annuleer komen we onderaan de lijst, ik moet me helemaal opnieuw aanmelden en weer 15 euro voor inschrijving betalen.

En stel dat ik dan wel aan het werk kan ergens, dan heb ik dus een grote kans dat ik geen opvang heb… maar ik wil mijn kindje niet naar de opvang brengen als ik zelf niet hoef te werken.

Bij ons kan je dan “slapend” in het bestand.

Dat betekend dat je op de ijst blijft totdat jij aan geeft plek te willen.

Bij ons kan dat dus niet. Ik zou er dan toch voor kiezen om je plekje te behouden en alvast beginnen met je kindje af en toe brengen. Is misschien ook wel handig ivm sollicitatiegesprekken ofzo. Als het goed is krijg je ook meer van de belasting terug als je maar 1 inkomen hebt maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik zou rustig afwachten totdat ze zelf met een aanbod komen. Dat kan namelijk nog best een tijdje duren als de wachtlijst lang is. .Ik weet nu hoe lang de wachtlijsten bij jou zijn maar hier in Amersfoort zijn ze behoorlijk lang en raden ze je aan om, ook als je je tijdig hebt ingeschreven, direct na de geboorte aan de bel te trekken en regelmatig te bellen om te vragen of er al plek is anders helpen ze iemand anders. Als ze je toch een plaats aanbieden, zou ik het toch aannemen en die dagen gebruiken om sollicitatiebrieven te schrijven en sollicitatiegesprekken te voeren. Je laat dan ook meteen aan je werkgevers zien dat je meteen aan de slag kan.

zou inderdaad plekje zogauw je aanbod krijgt gebruiken om je kindje te laten wennen,en te zorgen dat hij/zij gewent blijft.

voor jou handig voor gesprekken brieven schrijven enz enz,voor je kindje goed dat het rustig kan wennen op kinderdagverblijf.

en zou gauw je werk hebt ben je zeker van opvang waarvan je al weet dat het goed gaat.dus kan jij met gerust hart gaan werken,je komt ook zonder werk in aanmerking voor kinderopvang toeslag,wordt voor aanvraag ww zelf geeist dat je kinderopvang plek hebt om meteen te kunnen werken als je een aanbod krijgt.dacht dat het momenteel half jaar recht hebt op kinderopgtoeslag als je werkzoekende bent.

Ok ik vind jullie tips ook wel heel goed. Maar lijkt me toch raar als ik hier thuis ben en de kleine is niet bij mij.

Maar ik denk dat ik jullie advies toch maar ga opvolgen.



Oh ik ben toch zo blij met kok he.

Jullie zijn super, altijd fijn om je vragen hier te plaatsen!

Er is altijd iemand die antwoord weet.

SUPER

kan je de plaatsingsdatum niet veranderen stel dat je nu per 1 feb wilt dit laten verzetten naar 1 maart ofzo???



kijk alleen wel uit dat als je een plaatsing krijg en je zou het toch willen anuleren dat je dan minimaal 2 maanden van te voren weer opzeg anders moet je de dgn gewoon betalen ook als je kindje die dagen niet komt

(hier kwam ik laatst achter bij onze stichting en dit schijnt bij meerdere zo te zijn)

Vorige week belden ze…

Hier in het dorp, bij ons in de straat zelfs hebben ze een plekje voor ons kindje… HALF 2010 :o:O



Nu hebben ze per 1 febr. een plek in een ander dorp (10-15 min) op een kdv.

Baal hier echt van…