Kinderopvang, maar geen plaats

Hallo allemaal

De oudste gaat nu inmiddels naar de basisschool en dan 2 dagen in de week naar de bso. De jongste staat nu op de wachtlijst voor dezelfde dagen. Het gaat voer woensdag en vrijdag dat de oudste gaat en op de wachtlijst voor de donderdag. Nu hoor ik van de andere ouders en de leidsters dat de wacht lijst voor donderdag er meer dan 20 kindjes op staan en dat ze met de wachtlijst zelfs al een nieuwe groep kunnen vormen! dit wordt niet gedaan omdat ze te weinig ruimte hebben, maar met die lange wachtlijst betekent dat dit nog zeker 2 jaar kan duren voordat er opvang is op de donderdag. Voor de andere dagen zoals dinsdag en maandag staat er ook een wachtlijst van ong. 20 kindjes. Ik ken moeders die hun 2 kinderen niet op dezelfde dag naar de opvang kunnen doen en dus er alles aan doen om dagen te ruilen.

Ik vind dit echt belachelijk en kan me er echt boos overmaken.

De school moet opvang regelen, besteed dit dan uit en dan is er geen plek en dan is het jammer dan. Ik wil niet alleen voor de donderdag een go want dan gaan ze naar 4 verschillende opvangplaatsen, dat vind ik te veel. Ik wil gewoon dat ze op het dorp naar de opvang kunnen en eventueel naar een go voor die dagen, maar vind dan maar eens een vaste go. Andere bureau’s doen ook wel opvang van deze school, maar daar zijn de wachttlijsten zomogelijk nog langer. Ik baal hier gewoon van en vraag me af wat ik hier tegen kan doen. Iemand een idee?

Tja, hier een soortgelijk probleem, alleen dan met kdv.

Er is ons al verteld dat de wachtlijsten voor bso ook lang zijn en je kind niet automatisch doorschuift van kdv naar bso.

Dus gaan we ons binnenkort al verdiepen in basisscholen (ook wachtlijsten van zeker 2 a 3 jaar) en meteen inschrijven voor bso :angel:

Je kunt er maar beter vroeg bij zijn (zie banner)

Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen.

Ik lees wel dat als je een go inschakelt ze 4 opvangadressen hebben.

Misschien dat een van de anderen wat kan betekenen.

Ik weet niet of ik het helemaal volg,maar is het geen optie om een flexibele go of vaste oppas-persoon te zoeken voor beide kids?

De jongste gaat dan naar die go en de oudste na school ook. Moet dan wel iemand in de buurt zijn natuurlijk…die kan de oudste dan ophalen van school…zo hebben ze naast school maar 1 opvangadres…dat is te overzien lijkt me.

Ofwel…briefje ophangen op school of rondvragen in de klas of je er samen met een andere ouder uit kan komen door om beurten elkaars kids op te vangen bijvoorbeeld…

Anders…geen idee…Wachtlijsten zijn er nou eenmaal…in de ene regio langer dan de ander. Uiteindelijk doe je er niets aan.

Denk dat dit voor vele ouders een echte struikelblok kan zijn.

Wat is dat toch met die donderdagen - heb geluk gehad om Lasse op BSO te krijgen en Nena per 1 sept bij KDV (ik hoorde afgelopen aug dat GO er mee ging stoppen) maar op ma en di. Donderdagen schijnen echt een probleem te zijn.

Ik overweeg nu om volgend jaar naar de vrijdag uit te wijken - voor Nena maakt dat eerst niet uit, vidn het alleen zo lullig voor Lasse daar hij eigenljk smiddag vrij is.

Of toch een GO voor de donderdag voor beide.

@Bella wrote:

Wat is dat toch met die donderdagen - heb geluk gehad om Lasse op BSO te krijgen en Nena per 1 sept bij KDV (ik hoorde afgelopen aug dat GO er mee ging stoppen) maar op ma en di. Donderdagen schijnen echt een probleem te zijn.

Iedereen wil opvang op maandag, dinsdag en donderdag omdat ze de woensdag en donderdag vrij (willen) hebben omdat de kinderen dan een halve dag school hebben.

ja maar de dinsdag lijkt geen probleem en de donderdag wel, zou je toch op beide een probleem verwachten.

Omdat denk ik mensen die bv maar 2 dagen werken vaak de combi ma-do of di-do hebben. dit zie ik bij mij op het werk ook vaak.

Heb je al contact opgenomen met de directie van het kdv?

Ik werk voor een grote organisatie en zij kunnen precies info geven.

Misschien is het vnl een beetje overdreven en blijkt het mee te vallen.

Vergeet niet dat er ook best kinderen zullen afvallen van die lijst. Ouders die ook moeten wachten en inmiddels een andere oplossing gevonden hebben.

Of inderdaad overstappen voor beide kinderen naar een go.

Succes, want handig lijkt het me niet :shifty:

Balen he die wachtlijsten. Hier is de wachtlijst 1 tot 1,5 jaar voor kdv en BSO. Op welke dag dan ook. Op wo en vr kan het wat korter zijn maar tich gauw een jaar. Onze jongste staat al een half jaar op de BSO wachtlijst. Ze gaat pas over 2,5 jaar naar school!!

Ik heb ze ook op de vrijdag naar de opvang (BSO en KDV) en ze staan alweer ruim een half jaar ingeschreven voor de ma of di. Helaas nog steeds geen zicht op een plek, ik ben gaan zoeken naar een GO…

Heb nu iemand gevonden, is flexibel, en betaal je per uur. Dit scheelt ons dus ook nog in de kosten, want als ik klaar ben met werken kan ik de kids gewoon ophalen, hoef ik niet per dag deel te betalen (Natuurlijk van te voren aangeven :wink: )

Op de vrijdag blijven ze naar het KDV gaan, want dat vinden ze ook heel leuk…

Ik heb een gastouder die nu is overgestapt van go naar kindercentrum.

Dus de flexibiliteit behoud ze(ik werk onregelmatig)

Ze heeft 1 locatie aan huis voor kids van 0/4 jaar en daarbij heeft ze ene lokaal aan school voor de buitenschoolse opvang)ze huurt haar eigen personeel in(ook spw3).

Ik ben heel blij met deze mogelijkheid anders had ik ook niet geweten hoe ik het allemaal moest organiseren.

Dus beide kids van 1 en 3 gaan naar dezelfde opvang ook als het overloopt in bso na de zomer.