Kinderopvang, heb echt even positieve berichten nodig

:-* Debs :-* , ben benieuwd hoe je dagje verloopt, zal wel klote zijn, stelletje eikels. Gelukkig veel mama’s hier met positieve verhalen voor je, dat doet je wel een beetje goed denk ik. En Dyl mag à ltijd hier komen als dat zo uitkomt hoor, ik woon niet naast de deur, maar M. is vast een lieve taxichauffeur als het moet :wink: . Hoop dat je alles geregeld krijgt en het mee lijkt te vallen, en als je toch omhoog komt te zitten, dat ik dan snel andere baan heb en meer dagen vrij heb om op je lekkere ventje te passen. Dikke knuffel en laat ze een poepie ruiken daar! Die dwarse Deb gaat echt niet vanzelf weg hoor, willen ze veel te graag! :-*

Allereerst kan ik me voorstellen dat dit erg vervelend voor je is! En wil ik je veel sterkte toewensen.

Ik ben een fulltime werkende moeder en mijn kindje ging al vanaf 3 maanden naar KDV. Hij is nu doorgestroomd naar de BSO waar ik dan ook vaak wel 20 min moet wachten voordat hij mee wil!

Mijn ervaring is dat mijn zoontje er een sociaal kindje van is geworden die geen moeite met de aansluiting van school heeft. Ze leren zoveel van elkaar! (Ook minder dingen helaas… )

De meeste moeite heb ik vooral met mijzelf gehad en de vooroordelen van anderen om mij heen…

Ik hoop dat je een juiste balans kunt vinden!

Lieve meiden,

Dank je wel voor al jullie reactie’s, de positieve maar ook de negatieve. Het helpt me enorm en vind ze hartverwarmend :-*

Gelukkig was ik wel zo wijs om hem vorig jaar in te schrijven in een kinderopvang hier om de hoek.

Hoop nog steeds op een wonder en dat ik bij hem kan blijven want ook al zijn de reactie’s positief en hoor ik ook fijne verhalen over de kinderopvang hier om de hoek, moet er nog steeds niet aan denken :slight_smile:

Fijn om te lezen dat merendeel van jullie kindjes, inmiddels staan te trappelen van ongeduld om naar de opvang te mogen, lijkt me vreselijk als hij het daar niet naar zijn zin heeft, zou ook niet weten wat ik dan ga doen hoor :silenced:

Met mijn bedrijf sta ik inmiddels op het punt om ontslag te nemen, ga dan wel ergens anders werken (hoor ik vandaag of dat doorgaat), of ik dat lichamelijk ga redden is de vraag maar ga alles op alles zetten want moet daar echt weg. Onhoudbare situatie helaas.

Gastouder wil ik liever niet, waarom? Geen idee maar is een gevoel wat ik heb. Op de opvang heb ik het idee dat hij een beetje dezelfde ritmes kan aanhouden als hier thuis en bij een ander gezin thuis, zal hij toch in dat gezin 3 dagen gaan meedraaien en geloof niet dat ik dat een fijn idee vind :think:

Het lijkt me wel een grote nachtmerrie, dat als ik hem kom halen uit mijn werk dat hij dan gaat huilen, zal toch niet he? :lol: Van neeeeeeeeeee het is zo leuk hier hahahaha

Ach nee wij zijn leuker dan hun :mrgreen:

Nogmaals dank je wel en heel fijn om te lezen dat bijna niemand het fijn vind om zijn of haar kindje weg te moeten brengen en over te moeten geven aan eigenlijk totaal vreemde mensen (als ik dat op me in laat werken dan wil ik hem helemaal niet wegbrengen :sick: ) Maar wat iemand van jullie al zei, is helemaal waar, het is je allerkostbaarste bezit en niemand is zo goed voor hem als wij.

Pff bleh duimt voor wonder

Hey,

Ik las nu je bericht, wat vervelend zeg!

Mijn dochter is het liefst bij mij, maar vindt het erg leuk op het kinderdagverblijf! Ze maken regelmatig foto’s en zie haar veel lachen.

Als ik haar op kom halen en ze me ziet, begint ze te huilen en wil ze graag aandacht van mij :inlove:. Eenmaal bij mij op de arm lacht ze heel lief naar de leidsters daar.

Ze heeft wel haar favoriete leidsters daar :slight_smile: en wil niet veel met onbekende te maken hebben. De kindjes vindt ze geweldig!! Ik ben er erg positief over en vind het prettig dat er meerdere leidsters in 1 groep zijn, zo weet je dat er geen “rare” dingen gebeuren…

Succes met alles!

ik heb best wel ook nare dingen meegemaakt op het kdv… maar over het algemeen… ben ik dik tevreden geweest.

Natuurlijk draaide mijn maag zich om de eerste paar maanden… echt wel hoor… best moeilijk…

Maar loslaten hoort ook bij ouderschap en ik heb dat dus al vroeg in mijn moederschap geleerd.

Tsja… weet je… of je nu met 5 maanden begint, of ze gaan voor het eerst op de fiets naar de disco… Alle eerste keren loslaten doen verschrikkelijk pijn.

Natuurlijk doen Kdv’s het niet altijd zoals jij thuis gewend bent… Maar ook daar leert je kindje een zekere mate van flexibiliteit aan.

Het is geen crime… soms wordt dat er TE veel van gemaakt!

Ik zou zeggen (volgens mij heb je geen keuze omdat na 2 jaar kan je werkgever ontslag aanvragen toch?:

Ga het doen, ervaar, bel iedere dag meerdere keren (vinden ze echt niet erg)… Vertel dat je echt wilt weten hoe je ventje daar is… (ook als hij veelvuldig huilt of zo)… Vertrouwen is belangrijk…

Veel plezier op je werk (werken kan ook weer leuk zijn toch?)… En voor je ventje: Veel plezier op schooltje (zo noemde wessel het altijd).

He bah, wat vervelend allemaal :hug: !

Dan je vraag… mijn mannetje zit al vanaf dat hij 3 maand is op het KDV en hij heeft het reuze naar zijn zin. Ik heb er zelfs een halve ochtend bij geregeld zodat ik huishouden en boodschappen kan doen en hij lekker kan spelen met de andere kindjes. Ik heb een wijs mannetje en ik denk mede door alles wat hij meekrijgt op het KDV. Ze moeten rekening met elkaar houden en ze leren van elkaar. Helaas ook de stoute dingen hahaha :wink: !