kinderopvang duur?

@Danielle_M wrote:

Maar het is dit jaar wel goedkoper als de voorgaande jaren. Wij zijn er in salaris alleen maar op vooruit gegaan maar de kinderopvang wordt steeds goedkoper. We krijgen nu meer terug van de belasting. Het komt er voor mij opneer dat ik dit jaar met 3 dagen opvang hetzelfde betaals als vorig jaar met 2 dagen.

Dat kan je wel stellen!!!

Vorig jaar kreeg ik alleen mijn 1/6 deel van de werkgever (ca. EUR 117,-)en bij mijn man niets en van de belasting nog EUR 43,- per maand (zitten wel boven modaal/ man fulltime, ik 24 uur per week) bij een nota van ruim EUR 700,- voor 3 dagen KDV.

Dit jaar krijgen wij dus per maand EUR 400,- terug, dus wij gaan er flink op vooruit.

Heb inmiddels berekend dat wij voor het 2e kind zelfs ca EUR 667,- terugkrijgen per maand voor 3 dagen KDV bij een nota van ruim EUR 700,-. Dus dat is bijna voor niets…

Op het KDV zeiden ze ook al, dat het eerst nogal terugliep in 2005/2006 omdat een hoop mensen het niet meer konden opbrengen en nu zit het KDV weer propvol… Logisch ook wel natuurlijk…

Hallo!

Ik dacht eraan om tot september beide kids thuis te houden (Rinke ging tot nu toe naar gastouder–>zwart, dus duur!) omdat ik oudersch verlof opneem.

Maar…

vandaag bij twee kdv gekeken, hardstikke leuk! En…Rinke ging meteen meespelen, vond het helemaal geweldig.

We gingen dus voor sept, maar omdat Rinke het zo leuk vindt zit ik er sterk over te denken haar twee dagdelen ernaar toe te brengen…ook omdat het ons niet zoveel gaat kosten idd!

Als Rinke 2x een dagdeel gaat, betalen we zelf per maand maar 36 euro!

En als Rinke dan straks 3x een dagdeel gaat en de beeb 2x een dagdeel, betalen we nog steeds maar 67 euro!

Hoop echt dat ik geen foutje heb gemaakt!

Rinke gaat voor het eerst op 21 februari…! :dance: en ook een beetje :?

Vergeet niet dat heel veel kinderdagverblijven een verplicht aantal aftenemen dagdelen hebben!!! Daardoor kun je ook voor verrassingen komen te staan als je denkt dat je kindje er bijvoorbeeld maar 1 dag geweest is en er worden je ineens wat extra uren berekend.

Wij betalen dit jaar ongeveer 200 euro bij voor 2,5 dagen… terwijl dit vorig jaar veel meer zou zijn. Nu hebben nog een veel hoger inkomen dan vorig jaar :shock: Dus wat dat betreft is het wel beter betaalbaar geworden.

Ik vind het nog veel, ondanks het feit dat mijn man veel verdiend. We vallen zo een beetje overal buiten en daardoor draag je relatief toch veel af.

Mijn man werkt full time, we hebben samen nog een zaak, maar net gestart. Ons inkomen is boven modaal.

Zo wisten wij ook niet toen we Elano 3 dagdelen brachten dat het áltijd per dagdeel van 5,5 uur wordt berekend en ik mijn kindje stipt afhalen…terwijl we nog een uur langer hadden :roll: Dat vind ik dan achteraf ook zonde zeker omdat het in 2006 zo duur betaald was…

HOi,

Hier ook een verbaasde moeder. Onze kindjes gaan allebei 2 dagen naar de creche. Dit kost ons iets van € 100, - per maand :shock: . We werken allebei 4 dagen, mijn man heeft een lager inkomen. Ik denk dus dat ons verzamelinkomen niet zo hoog ligt. En een 2e kindje is ook voordeliger.

Toch blijf ik verbaasd en hoop niet dat we eind 2007 een hoop moeten terugbetalen.

@Mir71 wrote:

Van je werkgever krijg je geen 1/6 deel meer. Dit gaat per 01.01.2007 allemaal via de belastingdienst. Dit wordt dan weer doorbelast aan je werkgever.

Je kan het het beste op de site van de belastingdienst berekenen wat je dan terugkrijgt. Hierin zit dan ook gelijk de werkgeversdelen van beide werkgevers in verwerkt.

Het ligt eraan wat je verdient. Hoe meer je verdient, des te minder krijg je in verhouding terug.

Dit jaar is het wel voordeliger voor ons geworden dan vorig jaar, maar wij moeten veel meer bijbetalen dan die EUR 50,-. :wink: Hopelijk heb je geen berekeningsfoutje gemaakt.

groetjes Miranda

Ik krijg het niet gevonden op de site van de belsatingdienst, ik wilde die berekening weleens maken, kan je het misschien ff pb’en als jij het wel gevonden krijgt?

Alvast bedankt

Op de site van http://www.toeslagen.nl kan je het allemaal berekenen.

Succes ermee en hoop dat het meevalt voor je.

groetjes Miranda

Dank je, het is gelukt :wink:

Hoihoi,

Ja super hè die prijzen !

Kids vinden het kdv zo leuk,dat ik zo voor nog een dagje zou kiezen ipv oma !

Zal dr eens met manlief over hebben,want volgend jaar hebben een kdv ganger minder,maar wel een BSO klant dan.

Wij betalen geloof ik 140 euro momenteel netto …

Zal eens checken !

Gr Josien

Manlief komt net naar beneden…

2 kids,1.5 dag in de week,117 euro in de maand…

Heb meteen ff erachter aangezegd dat we eens uit moeten rekenen wat nog een dag kost ipv oma.

Gr josien

Nou, ik ben er ook mee bezig, maar kom voor een berekening van 86 uur aan opvanguren per kind uit op een teruggave van pakweg 800 euro… blijft er nog bijna 400 euro over om zelf te dokken… 379 namelijk…

Nou, dan mag ik dus wel op zoek naar een goede werkgever… whaaa

@Marieke_5000 wrote:

Vergeet niet dat heel veel kinderdagverblijven een verplicht aantal aftenemen dagdelen hebben!!! Daardoor kun je ook voor verrassingen komen te staan als je denkt dat je kindje er bijvoorbeeld maar 1 dag geweest is en er worden je ineens wat extra uren berekend.

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar voordat je kindje erheen gaat krijg je meestal een contract met een lijst wat het voor het hele jaar kost. Ik heb er per 1 maart een hele dag bij en kreeg gelijk netjes een nieuw lijstje voor het hele jaar. Dat lijstje is speciaal voor de belastingdienst zeggen ze. Alles wat je nodig hebt om alle sin te vullen staat erop.

Ik dacht ook altijd dat het heel duur was, maar dat valt best mee. Wij betalen voor 1 dag per week netto ongeveer 40 euro, kun je niet voor sukkelen toch…

Opa en oma passen 2 dagen in de week op en daarvoor hebben we nu ViaViela ingeschakeld, dat is een gastouderbureau voor oppassubsidie. Hier houden we ook nog eens etto ongeveer 160 euro per maand aan over wat allemaal voor Imke is…

Ik vind het ook reuze meevallen hoor.

Britt zit nu 1 dag in de week op het KDV en ze staat op de wachtlijst voor de peuterspeelzaal.Maar omdat de peuterspeelzaal bij ons zo belachelijk duur is zit ik te twijfelen of ik haar niet beter een middag of dagje extra naar het kdv kan doen ipv de peuterspeelzaal. :think:

Ik zou die keuze heel snel gemaakt hebben.

Extra middagje kdv! voor het geld hoef je het niet te laten, en britt is daar al gewend…

@Corry wrote:

Britt zit nu 1 dag in de week op het KDV en ze staat op de wachtlijst voor de peuterspeelzaal.Maar omdat de peuterspeelzaal bij ons zo belachelijk duur is zit ik te twijfelen of ik haar niet beter een middag of dagje extra naar het kdv kan doen ipv de peuterspeelzaal. :think:

Van een peuterspeelzaal heb ik nog geen verstand maar daar krijgt men geen tegemoetkoming voor zeker?

Ik denk dat Lucas nooit naar een peuterspeel zaal zal gaan aangezien hij naar een KDV gaat. Tenzij ik niet meer zou werken. Dan zou het wel leuk zijn om met ander kids te spelen.

hmmz heb zo’n proef berekening ingevult voor zeg maar de uren die ik zou werken

en kom uit op een toeslag van 524 euro per maand

dat zou dus betekenen dat we nog iets van 70 euro bij moeten betalen

vind ik best meevallen

alleen geloof ik het nog niet helemaal :mrgreen:

@Danielle_M wrote:

@Corry wrote:

Van een peuterspeelzaal heb ik nog geen verstand maar daar krijgt men geen tegemoetkoming voor zeker?

Ik denk dat Lucas nooit naar een peuterspeel zaal zal gaan aangezien hij naar een KDV gaat. Tenzij ik niet meer zou werken. Dan zou het wel leuk zijn om met ander kids te spelen.

volgens de uitleg van de proef berekening valt de peuter speelzaal buiten de geregistreerde opvang

dus krijg je daar geen tegemoedkoming voor :?

beetje vreemd maar goed

Hay,

Ik heb het vandaag eens ingevuld op de site van de belastingdienst en wij betalen voor 3 dagdelen zo’n 100 euro.

En ik heb ook wat onzinsalarisen ingevuld(60.000 voor mijn man) en zelfs dan zouden we nog maar 160 euro hoeven te betalen.

(uurprijs dagopvang is hier 5,85)