HOOFDDORP - Een onbekende vrouw heeft maandag tevergeefs geprobeerd twee jonge jongens mee te trekken bij een basisschool in Hoofddorp.
Een 10-jarige jongen werd door de vrouw vastgepakt, waarna ze hem probeerde mee te trekken. “Jij gaat met mij mee”, zou de vrouw geroepen hebben. De jongen wist zich echter los te rukken en sloeg op de vlucht. Even later probeerde zij hetzelfde bij een jongen van 11 jaar, maar ook deze jongen wist te ontkomen.
De voorvallen vonden plaats aan de IJweg. De politie stelt een onderzoek in, meldt RTVNH
De politie heeft een signalement van de vrouw vrijgegeven. Zij is tussen de 30 en 50 jaar oud en draagt blond haar tot op de schouders. Eén van haar ogen loenst sterk, ze mist hoektanden en haar mond hangt wat scheef. De vrouw spreekt met een onbekend accent. Maandagmiddag was zij gekleed in een dunne witte jas en een donkerkleurige broek. Het is niet bekend of de vrouw gebruik maakte van een vervoermiddel.
brrrrr :shock: wat eng!
Bij kinderlokkers denk ik altijd aan enge mannen, maar het kunnen natuurlijk ook enge vrouwen zijn…
met zo’n signalement moet ze toch snel gevonden worden lijkt mij.
Nou als ik haar tegenkom :evil: :evil: :evil: :evil: :silenced: Is hier héél dichtbij Ben maar blij dat mijn jongens nog te klein zijn om alleen naar school te gaan, maar hoop dat ze snel opgepakt wordt! Idioot :sick:
BAH! Dat is dus ECHT hier OM DE HOEK! Einde van de straat…kids hebben er op het KDV gezeten…
Zal even mijn vriendin waarschuwen…haar zoon zit op die school!
De mijne ergens anders in de wijk,maar toch…BAH!
Gelukkig kunnen ze hier in de straat niet alleen buiten spelen,dus gebeurt dat ook niet…maar toch…
Brr…
Waar zit die school dan Mandy?? Ik heb echt zwaar zitten denken, maar kan me zo niet voor de geest halen waar die school staat… :think:
Maar bah, kom er regelmatig in de buurt. Als je zo’n vrouw tegen komt… :twisted:
@mandy_d. wrote:
BAH! Dat is dus ECHT hier OM DE HOEK! Einde van de straat…kids hebben er op het KDV gezeten…
Zal even mijn vriendin waarschuwen…haar zoon zit op die school!
De mijne ergens anders in de wijk,maar toch…BAH!
Gelukkig kunnen ze hier in de straat niet alleen buiten spelen,dus gebeurt dat ook niet…maar toch…
Brr…
Olijf heeft een brief van school mee naar huis gekregen en ze hebben het er ook
over gehad in de klas, begreep ik uit haar verhaal.
@ICL wrote:
Waar zit die school dan Mandy?? Ik heb echt zwaar zitten denken, maar kan me zo niet voor de geest halen waar die school staat… :think:
Maar bah, kom er regelmatig in de buurt. Als je zo’n vrouw tegen komt… :twisted:
Het gaat om de IJwegschool…
sparresholm volgens de site. Het is net over de ijweg als je vanuit overbos komt…
@Kroes wrote:
@ICL wrote:Waar zit die school dan Mandy?? Ik heb echt zwaar zitten denken, maar kan me zo niet voor de geest halen waar die school staat… :think:
Het gaat om de IJwegschool…
sparresholm volgens de site. Het is net over de ijweg als je vanuit overbos komt…
Precies…3 minuten lopen hier vandaan…
Hier nog geen brief van school…misschien volgt er straks wel een e-mail vanuit school…morgen geen school…studiedag.
Nu is bang worden natuurlijk nooit goed,maar zal schoonma maar even goed op het hart drukken dat ze de kids in de buurt moet houden als ze bij het oppassen een rondje door de wijk wil gaan…
Wij hebben ook een brief mee gekregen van school (niet de IJwegschool). Ik kan wel janken zeg, zo dichtbij…
Nu hoorde ik vanmiddag van de eigenaresse van de BSO dat er vorige week ook al iets dergelijks gebeurd is in Pax, alleen toen was het een man die een 9 jarig meisje probeerde mee te lokken onder het mom van dat haar moeder in het ziekenhuis lag.
Mijn zoontje mag dus niet meer buitenspelen.
Morgenochtend worden de kindjes op school op gepaste wijze geinformeerd.
ICL, de school ligt ook best een beetje verscholen. Er ligt ook een gymzaal en een kerk bij in de buurt.
Trouwens vanavond ook een lange tijd een helicopter boven ons hoofd gehad die aan het zoeken was. Heeft zeker een uur rondgehangen.
Geen idee wat dat dan weer was.
@Roos wrote:
Trouwens vanavond ook een lange tijd een helicopter boven ons hoofd gehad die aan het zoeken was. Heeft zeker een uur rondgehangen.
bij dat soort toestanden kijk ik altijd gelijk op twitter…
overval op supermarkt vomar in pax, was al snel het gerucht. Het
is idd bevestigd.
@Roos wrote:
ICL, de school ligt ook best een beetje verscholen. Er ligt ook een gymzaal en een kerk bij in de buurt.
Oooh, is het daar bij de oude Meerkerk??
Ja volgens mij is dat inderdaad de Meerkerk al weet ik dat niet zeker.
De helicopter bleek inderdaad voor een overval op de Vomar.
Tis weer gezellig allemaal :roll:
@Roos wrote:
Ja volgens mij is dat inderdaad de Meerkerk al weet ik dat niet zeker.
De helicopter bleek inderdaad voor een overval op de Vomar.
Tis weer gezellig allemaal :roll:
Hier zat de brief verstopt in de tas van Jo.as. Hij had hem dus wel…omdat hij vandaag vrij is,weet ik niet of de kinderen geinformeerd zijn door school…misschien morgen.
De school zit idd best afgelegen…dat is mede 1 van de redenen dat wij hem niet gekozen hebben (eigenlijk waren er grotere redenen).
Het viel me op,elke keer als ik er kwam,bijv. om de kids van het KDV te halen of een keer met een gesprekje,dat zodra de bel gaat de kids vanuit de wijk, uit de bosjes…van alle kanten aan komen schieten…kortom, ze krijgen veel ruimte daar…
An sich mag daar best een idee achter zitten,maar gezien de weg en het kruispunt ervoor vond ik het geen goed idee…
Inmiddels is er wel een hek,maar neem aan dat de kids nu strakker in de buurt houden…hope so…het is mij TE dichtbij…brr…
Kon gisteren het verhaal achter die helicopter al niet vinden…kreng hing de hele tijd boven ons huis terwijl de kids naar bed moesten…hahaha…
@Roos wrote:
Dan wonen wij misschien wel heeeel dicht bij elkaar…de copter hing over 1 specifiek deel hier…met kleine afwijkingen…
Denk dat we dan buren zijn haha.
Na gisteren een brief te hebben gehad, vandaag deze mail:
Gisteren heb ik u het persbericht gestuurd over het incident bij de IJwegschool. Helaas is ook een leerling van de Michaelschool vorige week benaderd door een man en gevraagd om mee te gaan. Gelukkig is het kind hier niet op in gegaan. De wijkagent heeft zich onmiddellijk over deze zaak gebogen en een onderzoek ingesteld. De wijkagent heeft ook onze school bezocht.
Gisteren kwam ons ook ter ore, dat een kind van onze school op een zondag gevraagd is door een man en een vrouw om te spelen in een grote bus ( voormalig NZH). Ook hij en zijn vrienden hebben geen gehoor gegeven aan dit verzoek. Waarschijnlijk houden deze zaken geen verband met elkaar, maar wij willen u er toch van op de hoogte stellen.
Wij zullen op school op een rustige manier aandacht besteden aan de problematiek. Aan u de vraag extra goed op te letten en waakzaam te zijn. Weet u misschien van wie de gele NZH bus is die regelmatig op de parkeerplaats bij de Vomar heeft gestaan, neemt u dan contact op met de politie in Hoofddorp.
Ik ben echt niet happy hiermee
@Roos wrote:
Denk dat we dan buren zijn haha.
Na gisteren een brief te hebben gehad, vandaag deze mail:
Gisteren heb ik u het persbericht gestuurd over het incident bij de IJwegschool. Helaas is ook een leerling van de Michaelschool vorige week benaderd door een man en gevraagd om mee te gaan. Gelukkig is het kind hier niet op in gegaan. De wijkagent heeft zich onmiddellijk over deze zaak gebogen en een onderzoek ingesteld. De wijkagent heeft ook onze school bezocht.
Gisteren kwam ons ook ter ore, dat een kind van onze school op een zondag gevraagd is door een man en een vrouw om te spelen in een grote bus ( voormalig NZH). Ook hij en zijn vrienden hebben geen gehoor gegeven aan dit verzoek. Waarschijnlijk houden deze zaken geen verband met elkaar, maar wij willen u er toch van op de hoogte stellen.
Wij zullen op school op een rustige manier aandacht besteden aan de problematiek. Aan u de vraag extra goed op te letten en waakzaam te zijn. Weet u misschien van wie de gele NZH bus is die regelmatig op de parkeerplaats bij de Vomar heeft gestaan, neemt u dan contact op met de politie in Hoofddorp.
Ik ben echt niet happy hiermee
WTF…hoezo geen verbanden??
Kortom, nu in 2 weken tijd 4 incidenten dus? Of tel ik nu het incident van vorige week mee?
Apart dat de brieven nu pas komen…terwijl het vorige week al is gebeurt bij een ander kind.
Die bus zint me niets…
Nu heb ik kids in de nog-niet-loslaat-leeftijd,maar kan me voorstellen dat ouders van oudere kids nu niet weten wat wijsheid is…
Zoiets gebeurt natuurlijk overal en altijd,maar alleen omdat we er nu met feiten mee gewaarschuwd worden, maakt het je toch iets banger denk ik…
Zoals ik in de pb al zei vind ik het een hondsbrutale actie…geeft wel aan hoe eng het was. Als ik het goed gelezen heb heeft ze 2 pogingen gedaan…de 2e een kwartier of half uur later…
Op een tijdstip dat het daar vast druk is geweest. Kids net uit school, juffen en/of overblijfmoeders op het plein…
Heb ook geen idee of ze op het plein aangesproken zijn of dat deze kids zelf op weg naar huis waren…waren er getuigen???
Ik vind dat er best wat vragen uit zo’n artikel komen…
Ik zie toch ook wel duidelijk verband…
Eerst een vrouw bij de ene school, dan een man bij de andere en daarvoor al een voorval van een man en een vrouw samen :think:
Mijn zoon mocht wel sinds kort zelf buitenspelen maar dat is voorlopig maar weer afgelopen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
En natuulijk weet je dat het altijd en overal kan gebeuren maar als je de zekerheid hebt dat er notabene 2 van die maloten in je eigen buurt rondlopen dan is het de kat op het spek binden…