Ik kreeg van een collega een CD van VOF de Kunst, die hebben teksten van Annie MG Schmidt op muziek gezet. De teksten van Annie vind ik geweldig! Bo vindt dit echt een leuke CD. En Mamma? Ik ben helemaal waus van die prachtige stem van de zanger.
Even denken, hoe heet de CD ook alweer (anders moet ik nu 2 trappen afrennen om te kijken en daar heb ik geen zin in!) Volgens mij ‘‘De lapjeskat’’. Er zijn meer CD’s van hen met teksten van Annie.
grote liedjesboek is idd leuk, die ken ik nog van de pabo… net zoals eigenwijs… dit zijn moderne kinderliedjes, dus niet de standaard liedjes van vroeger. bij eigenwijs zijn ook cd’s trouwens, maar deze liedjes zijn wel voor oudere kinderen ( zeg vanaf jaartje of 2, 2,5)
groetjes,
Louise
@Chrissy wrote:
Ik kreeg van een collega een CD van VOF de Kunst, die hebben teksten van Annie MG Schmidt op muziek gezet. De teksten van Annie vind ik geweldig! Bo vindt dit echt een leuke CD. En Mamma? Ik ben helemaal waus van die prachtige stem van de zanger.
Even denken, hoe heet de CD ook alweer (anders moet ik nu 2 trappen afrennen om te kijken en daar heb ik geen zin in!) Volgens mij ‘‘De lapjeskat’’. Er zijn meer CD’s van hen met teksten van Annie.
Jaaaaaaaaaaaa! Wij hebben De leeuw is los, die is ook geweldig!
Jij ook zo’n Annie-fan? :mrgreen:
Lydia… even voor je bevalt, waar kan ik die cd van Karin Bloemen krijgen. Ik ben en enorme fan en ik haat de piepstemmetjes van de diverse kinderkoortjes, dat klinkt me vaak veel te braaf. Bijv liedjes met een hoepeltje erom, erg leuke liedjes, maar wat een beknepen zang… :?
Ik wil dus die cd van Karin!!!
@Guusje wrote:
cds van Dirk Scheele zijn een echte aanrader
baby einstein ook, pietje paddestoel is moeilijk te krijgen maar super , heb hier ook een cd van dikkie dik , sesamstraat, jip en janneke…:inlove: :thumbup: er is echt heel veel.
succes !
@annette77 wrote:
de kikkertjes zijn toch niet dood?
ik had het liedje geleerd dat ze wel dood waren… echt ik heb laatst tranen gebruld… vast hormonen, hier dus een cd met van die jengelende sijsjes, maar ze zingen er zaten 7 kikkertjes al in een boerensloot, de sloot die was bevroren ze waren bijna dood
De kikkertjes gingen ook niet dood. Ze waren half dood (dus nog niet helemaal :roll: :mrgreen: ), maar daarna kwam alles weer goed.
Er zaten zeven kikkertjes al in een boerensloot.
De sloot was toegevroren, de kikkertjes half dood.
Ze kwekten niet, ze kwaakten niet,
van honger en verdriet.
Ze kwekten niet, ze kwaakten niet,
van honger en verdriet.
De jongste, die een wijsneus was, zei tot zijn kameraads,
Die malle nachtegalen, wat hebben die een praats,
Was eerst het ijs maar in de dooi,
wij zongen eens zo mooi.
Was eerst het ijs maar in de dooi,
wij zongen eens zo mooi.
Maar toen de lieve lente kwam, zij kwaakten de oude wijs.
Als zij dat zingen noemen, wens ik ze weer in 't ijs.
Ik geef die kikkers allemaal,
voor ene nachtegaal.
Ik geef die kikkers allemaal,
voor ene nachtegaal.
In de trant van ‘foute kinderliedjes’:
A,B,C,D,E,F,G
Meester de jongens nemen knikkers mee
Stoute jongen, je mag niet klikken
anders krijg je zeven tikken
en dat valt gewis niet mee
A,B,C,D,E,F,G :mrgreen:
als je naar kinderradio gaat luisteren en je bent dan helemaal weg van Plonsje dan mag je met PBen voor de CD (heb ik laatst ook al iemand gelukkig mee gemaakt hier op kok ). Verder heb ik nu net Cowboy Billie Boem uit de bieb gehaald (zie je ook wel eens bij de Teletubbies) en ook Dirk Scheele. AGSchmidt krijgen ze hier ook met de paplepel eringegoten. Liedjes uit Sesamstraat gaan er ook goed in aan deze kant :thumbup:
@annemarie69 wrote:
@inkie wrote:Lydia… even voor je bevalt…
:mrgreen: volgens mij is dat niet meer gelukt!
Nee heb ik weer… :? Had ze dat nu niet even op kunnen houden tot ze mij antwoord had gegeven… :evil:
GEINTJE ik heb intussen al eens gegoogelt omdat ik het idee heb dat Lydia voorlopig wel wat anders aan haar hoofd heeft als kinderliedjescdtopics…En weet nu dus waar ik de cd kan kopen :mrgreen:
bij die dikke zeker? laat je even weten hoe je 'm vindt en of ie de moeite waard is?
Net even Dirk Scheele gegoogled, en die is inderdaad erg leuk
Ik heb Karin Bloemen wel gevonden, maar kan de cd helaas niet luisteren…
Ik ga em gewoon kopen, lijkt me harstikke leuk!
dirk heeft er 4 :thumbup:
misschien nu al wel meer :think:
als je koopt koop dikkie dik ook :lol:
Ja leuk, die zag ik staan, Dikkie Dik.
Zijn dat alleen liedjes, of zitten er ook verhaaltjes bij?
check Dirk Scheele op verlanglijstje zetten check
leuk topic,
ik had er nog niet bij nagedacht, maar daar ik 15 september ook naar het buitenland ga verhuizen, ga ik gauw nog even wat (web)winkels bijlangs om een mooi lijstje kindercd’s op te halen
- vof de kunst
- Karin Bloemen
- Woezel en Pip
- Dirk Scheele
- dikkie dik
ik had om Stijn voor te bereiden ook al eens een Noorse cd gekocht met Noorse kinderliedjes, dat is zo mogelijk Nóg erger dan de nederlandse 'zanglijstertjes) brrrr! valse kinderstemmetjes vergezeld door accordion!
baby einstein is hier ook wel populair, maar ik zelf vind de kwaliteit van de muziek (baby bach-dvd iig) erg beneden peil. wel leuk, maar niet te vergelijken met de 'echte’uitvoeringen van werken van Bach.
liefs, Niene