kinderkamer raad gevraagd

hello dames.



in juni gaan we verhuizen dus mijn beide peuters krijgen een nieuwe slaapkamer.



nu wil ik kamertjes maken waarin ze zich heerlijk voelen.

mijn meisje is een echt meisje meisje zeg maar en ik zit te denken aan een elfjes slaapkamer .nu zou ik graag wat voorbeelden willen zien.



zijn hier meiden die een elfjes slaapkamer hebben gemaakt en wat hebben ze gebruikt en hoe hebben ze het aangepakt?



mijn jochie is een echt jochie jochie dus ruw en onbenullig :wink:



hij had een cars slaapkamer,maar wil nu wat anders. ik heb eigelijk geen idee wat ik daar mee moet doen.hij moet in elk geval stoer zijn.



willen jullie met me meedenken? ik ben zelf zo totaal niet creatief :roll:

Voor jongens vind ik een zee thema altijd erg leuk en stoer, lekker fris met blauw en wit :thumbup: kan met bootjes, een mooie muurtekening van een vuurtoren ect of piraten.



of een jungle thema.



hier zijn we net verhuisd en moeten beide kinderkamers nog worden aangepakt. ik vind het nadenken er over al leuk :inlove:



op internet vind je veel inspiratie.

veel plezier met kiezen! :smiley:

ja dank je maar google maar eens op elfenkamers op google en je krijgt van alles te zien behalve elfenkamers :roll: tenminste op afbeeldingen.

Bij elfen moet ik meteen denken aan de sfeer van Droomvlucht in de Efteling. Veel groen met bloemen en overal elfjes in alle soorten en maten. En dan mag een schommel om op te dromen natuurlijk niet ontbreken. :wink:



Wat betreft de jongenskamer, wij hebben voor onze zoon een strandkamer gemaakt. met veel blauw/wit en een muur behangen met fotobehang met een mooi tropisch strand.

Als je het iets stoerder wil doen dan kan een junglekamer ook erg leuk zijn. Veel verschillende soorten groen en knuffeltijgers en leeuwen.

Wil je nog stoerder gaan dan zou een leger-kamer misschien een idee zijn. Kleuren groen en bruin, kisten voor de spullen met ARMY letters erop en een net aan het plafond.

Luna heeft geen elfjes kamer maar misschien wel wat ideen om te gebruiken bij een elfjes kamer :think:



die dokerpaarse bloem met roze heeft ze 2x op dr muur en ook met het roze en paars in het midden (dus de kleuren andersom) heeft ze 2x op dr muur

ertussen wat libelles en vlinders (alleen van de libelle zie je nog net een heel klein stukje vleugel links op de foto)



oh nog even foto van die lichtere bloem



en wij hebben de wandlamp bloem van ikea misschien ook leuk?

@merel33 wrote:

ja dank je maar google maar eens op elfenkamers op google en je krijgt van alles te zien behalve elfenkamers :roll: tenminste op afbeeldingen.


En als je eens google gebruikt met in de afbeeldingen zoekterm “fairy bedroom”



Volgens mij krijg je dan een zéé aan voorbeelden hoor :mrgreen:

Hallo,



wij hebben voor Lars een kamer in het thema zee/nemo.



Ik zal wat fotootjes plaatsen.

Jinthe had/heeft ook geen elfenkamer, maar wel van die ‘panty-vlinders’ van de Xenos. In een elfenkamer kan ik me ook van die kunst klimop en kunst bloemen(slingers) van de Xenos voorstellen. En dan heb je geluk, want het is nu bijna voorjaar, dus dan verkopen ze al dat soort dingen weer. :slight_smile:



Er zijn trouwens ook hele leuke muurstickers van elfjes te koop. En zo’n klamboe vind ik ook gaaf:



@topper2008 wrote:

Hallo,



wij hebben voor Lars een kamer in het thema zee/nemo.



Ik zal wat fotootjes plaatsen.




wauwwwwwwww wat mooi…is dat behang of geschilderd?

google eens op fotobehang; daar heb je heel wat moois bijzitten voor zowel jongens als meisjes. Heel gaaf is 1 wand fotobehang, de andere wanden rustig houden en met accessoires het thema doorvoeren.

Merel, dit is geschilderd. Eerst de muur blauw geschilderd. Daarna de rotsblokken en dergelijke. De vissen en andere zeebewoners zijn uit hout gezaagd en geverfd/gekleurd en daarna op de muur geplakt. Zo krijg je meer een 3-D effect.



We zijn ook erg tevreden. En Lars ook :smiley:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=87887&postdays=0&postorder=asc&start=225



Dan kijken naar de kamer die cell voor suus heeft gemaakt…elfjesbehang!

Met elfjes slaapkamer heb ik dit in mijn hoofd:



Ik ben wel benieuwd hoe de kamers geworden zijn.



Topper, want een ontzettend leuk idee.