Het is sowieso met een tweeling zo anders als met 1 kindje!
Wij hebben van die rugzakjes. Die staan heel leuk en die kan je dus aanlijnen.
Gewoon lekker doen dus!
http://www.kinder-produkten.nl/kindertuigje-harness-buddy.html
Heb het laatst ook gezien op een festival. Moeder kon heerlijk dansen zonder continu te hoeven opletten.
Ik denk dat je gewoon naar je kind moet kijken. Je zult zo’n bandje/tuigje niet voor niets aan doen. Sommige zijn nu eenmaal ontzettend druk en luisteren nauwelijks, tja dan moet je wel. Een braaf kindje dat je netjes een hand geeft of langs de buggy blijft lopen hoeft natuurlijk geen bandje om. Dus volg je gevoel!
Voor mijn kinderen vond ik het absoluut niet nodig. Ze luisterden beide goed en er zit 4 jaar verschil tussen. Dus de situatie van twee verschillende kanten oprennende kinderen heb ik hier niet meegemaakt. Maar ik kan me voorstellen dat het bij tweelingen, kinderen vlot op elkaar, niet luisterende kinderen door bijvoorbeeld een medische oorzaak, wel een oplossing of geruststelling kan zijn.
Waar ik me wel aan erger is als het gebruikt word ipv het kind iets te leren. En dan heb ik het echt niet over de uitzonderingen hoor. Meer in de situatie: ik doe een tuigje om, dan hoef ik niet zo op te letten. Dat het kind niet geleerd word wat een gevaarlijke situatie is en waar hij of zij op moet letten.
In dat rijtje kan ik veel dingen opnoemen waarvan ik denk dat het gemakzucht is. Schijnveiligheid die uiteindelijk juist heel gevaarlijk is.